Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skal lage meg bitteliten domene\mail\webserver..


Anbefalte innlegg

Hei hei,

 

sitter og grubler rundt å skaffe meg en server. Skal ha en boks som kan kjøre en web\mail\domene-server for svært få klienter (bare meg + et par kompiser) dvs liten load.

OS kommer til å være en av bsd-distroene, evt linux.. Jeg trenger ikke å kjøre noen grafisk desktop når jeg skal administrere den; klarer meg med kommandolinje og emacs. Mao svært lave maskinkrav.

 

Spørsmål: Billigst mulig alternativ her? Den trenger ikke ha spesielt mange hundre mhz cpu, trenger ikke mer enn 128 mb ram osv.... Er imidlertid en stor fordel hvis den er stille og LITEN.

 

Så hvordan løse dette så elegant som mulig? Tenkte først å kjøre netbsd på en playstation 2 eller tilsvarende eksotiske løsninger, men det blir litt mikk. Trenger en boks som kan kobles til tastatur\monitor, og som har harddisk. :-)

 

Gode og kreative forslag, folkens?

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så hvordan løse dette så elegant som mulig? Tenkte først å kjøre netbsd på en playstation 2 eller tilsvarende eksotiske løsninger, men det blir litt mikk. Trenger en boks som kan kobles til tastatur\monitor, og som har harddisk. :-)

 

Gode og kreative forslag, folkens?

Xbox er fin til sånt :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...