Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Legge ved blogg-innlegg som PDF?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en eksamensoppgave hvor vi skal legge ved evnt. blogginnlegg relatert til oppgaveteksten som PDF-filer.

 

Det å legge ved kun linker ikke godkjent.

 

Det virker komplisert, da eksamensdokumentet i seg selv skal være PDF, men blogginnleggene i selve eksamensdokumentet skal være PDF-også. Da må man laste ned noen programmer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så poenget er å sette sammen flere pdf'er til en? Last ned f.eks. PDFTools. (lar deg slå sammen filer, eller dele en eksisterende på mange måter (før/etter et sideskille, odde sidetall til en fil og partall til en annen, splitte ut hver side til en egen fil, m.m.) Da kan du bytte om på siderekkefølgen, eller splitte en fil i to, sette inn en tredje (eller flere...)i midten, og slå sammen igjen.

Lenke til kommentar

Meningen er at jeg har mitt eksamensdokument som er et Word-dokument jeg konverter til PDF-fil for innsending elektronisk.

 

Word-dokumentet før konvertering til PDF skal tillegges blogginnleggene mine under det vanlige obligatoriske feltet om litteraturlister/kilder. Da mente foreleser at det skulle være mulig å kunne lese selve blogginnleggene, som om du var inne på internettsiden til bloggen, hvor du inne i selve Word-dokumentet kunne scrolle på hvert enkelt innlagt blogginnlegg.

 

Hvis målet var å linke eksternt til PDF-filer i tillegg eller bloggen, så ville det virket rart, når det å kun legge inn copy + paste med link ikke var gyldig. Litt av utfordringen vår var nettopp å finne ut av hvordan vi gjør dette, og ingen vet, og Google-søk hjelper lite.

Lenke til kommentar

Blir ikke det til at jeg leverer flere filer, når jeg kun skal levere en?

Blir ikke det til at dokumentet blir delt i to? En oppgavetekst og en PDF-vedlegg?

 

Filstørrelsen har også en maksimalgrense.

 

Jeg klarte å Printe/Lagre blogginnlegget til PDF, men når jeg går inn på å sette inn bilder så dukker det ikke opp som alternativ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...