Gå til innhold

Oppdatere Apple-TV til 4K-versjonen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er nok ikke sikkert det hvis TVen ikke støtter HDR.

 

Ikke så veldig stor forskjell å se på 1080p mot 4K, så lenge HDR ikke benyttes. Og for å få 4K fra Netflix så må man ha nokså god nettlinje.

 

Skal sjekke om den støtter HDR, men etter at jeg las følgende artikkel ble jeg veldig skeptisk:

 

https://www.forbes.com/sites/johnarcher/2017/09/24/apple-tv-4k-review-13-reasons-you-shouldnt-buy-one/#da589d77592e

 

Jeg har 250Mbps fiber, er det god nok linje for 4K? Jeg skulle tro det i alle fall.

Lenke til kommentar

Nettlinjen skal nok være mer enn godt nok, er 25Mb linje som er anbefalt for det.

Kommer igjen litt an på hvordan du distribuerer signalene hjemme også. Går det trådløst, så er det ikke alltid man får inn hastigheten ut til komponentene.

 

Stemmer. Apple-TV er faktisk trådløs men bruker 5G og jeg får full pupp, altså 250Mbps når jeg kjører speedtest via Apple-TV. Men jeg tror jeg bare dropper det basert på alle de tingene i den artikkelen. Det virker som om garantien for at du får noe bedre bilde er veldig lite og det er mye som kan skjære seg.

 

Takk for svar

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kom nylig en oppdatering til Marantz AV8802A som gir støtte for Dolby Vision også, så da slipper man å kjøre Apple TV 4K via TV og slipper å bruke ARC. Lyd og bilde sync er alltid perfekt når det kjøres gjennom AV8802A.

 

Ser at AV8805 også er lansert, men tror jeg hopper over den til HDMI 2.1 er lansert. Så slipper jeg å oppdatere 2 ganger :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Apple 4K TV er genialt .... stort sommer salg på 4K filmer atm.

Bruker selv Apple TV 4K til streaming; og Vero 4K til å se filmer fra lokalt nettverk. Veldig fornøyd med Apple TV 4K, men manglende atmos har vært et irritasjonsmoment. Vi vil vel fortsatt ikke få TrueHD 7.1 ATMOS, men heller Dolby Digital+ 7.1 ATMOS - uansett et langt steg i riktig retning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...