Gå til innhold

Norsk språkvalg på tyskkjøpt HTC smartmobil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer kjøp av en HTC U Ultra hos tysk butikk (kjøpstedet har både nettbutikk og fysisk butikk).

Jeg vil tro følgende er tilfelle, men må spørre:

Etter å ha satt i mitt norske SIM-kort fra norsk mobilleverandør, vil jeg få valg om å få norsk språkdrakt og menyer? (evt at dette skjer automatisk etter SIM-kortets språkkode).

Mobilen skal ikke være en "Asia-telefon" men derimot en europeisk variant, ettersom selgers oppgitte spesifikasjoner forteller at den har bånd 20 (800 Mhz) på LTE/4G.

Jeg antar også at "europeisk/Bånd 20" tilsier at mobilen skal være av samme distribusjon i salgskanalene med dem som selges i Norge (bortsett fra evt spesialtilpasninger Telenor tidvis gjør?).

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV
Skrevet

Språket på telefonen har ikke med SIM-kortet ditt å gjøre, men hvilke språk som er støttet i den versjonen av OSet som er installert på den. Dersom den fra Tyskland har samme EAN-kode som den som selges i Norge, skal de være helt like.

Skrevet

Takk for svar.

Jeg bemerket dette med SimKort fordi jeg antok telefonens språkvalg ble influert av mobiloperatørens landsopprinnelse (dog begrenset til mobiltelefonens egen software/liste over språk).

Men før jeg rakk å spore og sammenligne EAN-koder, forsvant knalltilbudet etter kun 15-20 timer og prisen økte med nesten 40% hos de forhandlerne som hadde tilbudet. Da dropper jeg kjøp i denne omgang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...