Jump to content

5FFP1X9W

Medlemmer
  • Content Count

    22
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

13 :)

Recent Profile Visitors

305 profile views
  1. Dette vil jo ikke hjelpe. Jeg ville møtt på det samme problemet underveis. Foruten at det ikke foreligger (ihvertfall ikke hos meg) noe recovery-DVD/CD, eller operativsystem på minnepinne.
  2. Det ordnet seg:) Jeg valgte et annet gjenvinningsalternativ som også var inkludert sletting av filer, i et tilvalg like ved. Jeg fikk opp litt andre valg i gjenoppstartsprosessen enn det som linken fra deg beskrev, men det viktige her var å gå for valgalternativet "Jeg har ikke internett" som fremkom underveis. Takker!
  3. Ja, jeg slår faktisk av hele trådløs-routeren hos meg. Men nå leser jeg på fabrikkreset-alternativet (innstillinger -> Gjenoppretting -> Flere gjenopprettingsalternativer -> Ny begynnelse) at "Du beholder de personlige filene dine og enkelte Windows-innstillinger ....." Hva?? Er jeg på feil slette-alternativ, eller har Microsoft skrudd tommeskruen ytterligere til?
  4. Takk. Da er det bare å sette igang resetting på nytt, og dra ut ethernet-kabelen før den starter opp på nytt.
  5. Takker, veldig bra, Omnithunder! Lenken fra deg beskriver nettopp dette problemet. Men det ser ut som jeg må fabrikkresette nok en gang for å komme til denne omveien rundt Microsofts brukerkonto-policy? Stemmer det? Isåfall er det bare å starte med den timerlange prosessen ..
  6. Jeg skal selge en laptop med oppdatert Windows 10 for et yngre familiemedlem. Jeg kjørte fabrikkresetting, men etter den prosessen gikk den i automatisk restart til en basis åpningsskjerm for bruker-innlogging. Ettersom det var ingen andre alternativer eller utveier (?) valgte jeg min egen Microsoft-innlogging for å komme videre. Og selvfølgelig; nå er hele laptopen klistret til min egen brukerkonto, med eposttilgang og alt som hører med. Jeg har googlet for å prøve å slette kontoen min fra laptopen, men det ser ut som det ikke er mulig. Da spør jeg retorisk: da er det jo ikke mulig å få solgt laptopen! Jeg vil selvfølgelig ha bort alle spor, innlogging- og tilgangsmuligheter for kjøperen av laptopen. Det må da gå an å la den starte opp uten innlogging eller brukerkonto, slik som det litt eldre Windows 7?? Denne lenken fra Microsoft viser hvor overfladisk dem som har laget prosedyren har tenkt, og hvor misvisende og feilaktig de fremstiller dette skal gjøres. For selv om jeg har logget inn på min Microsoft-account fra en annen PC, og slettet denne laptopen fra tilknyttede enheter, får jeg likevel opp mitt fulle kontonavn ved oppstart. Det mangler kun mitt passord. https://support.microsoft.com/nb-no/help/10547/microsoft-account-selling-gifting-windows-10-device-xbox-one Skal jeg bare lete etter en "av"- funksjon i dette basis-vinduet som kommer opp etter fabrikkresetting? Isåfall vil jo kun et slikt basis-vindu komme opp når jeg skal slå på laptopen for å demonstrere for en kjøper at den virker skikkelig (om den i det hele tatt kommer opp der jeg slapp etter en slik bråstopp). Og det er jo ikke en løsning. Dette kan umulig være så dårlig utpønsket av Microsoft (?). Noen som har en løsning på dette?
  7. Jeg planlegger for noen bekjente å håndtere deres nå prisstigende ICE 1GB mobilabonnement over til Fjordkraft. Men for å treffe best økonomisk må jeg treffe så sent som mulig innen månedsskiftet ped porteringen (men ikke over). Hvor mange dager tar portering i dag? Tidligere kunne det ta opptil 10 dager, men det går vel raskere idag? Jeg ser at ICE visstnok tviholder på kundene i en ekstra måned utover oppsigelsesmåneden før kunden slipper å betale. Da må portering drøye tilsvarende med mindre man er forberedt på å betale 1 stk månedspris til både ny og gammel operatør. Men ved denne prisendringen fra ICEs side, kan man kreve raskere opphør av abonnementsavtalen?
  8. Denne havnet nylig i spam-epostmappen hos flere kunder av ICE: "Den 1. april 2020 gjør vi en prisjustering på vårt 1 GB-abonnement fra 129,- til 149,- per mnd. Endringen vil være synlig på din april-faktura. Fordi fornøyde kunder er viktig for oss, gir vi deg dobbel data i april, mai og juni - uten ekstra kostnad. Dataen får du automatisk på ditt 1 GB-abonnement, og du trenger ikke å foreta deg noe. Skulle du ikke klare å bruke opp hele datamengden selv, kan du både rulle over dataen til neste måned, eller dele den med venner og familie." Står andre av de rimelige operatørene for tur til å øke prisen også, eller er det ICE som av en eller annen grunn kaster inn håndkledet? Her blir det snarlig operatørbytte hos alle de jeg kjenner som har ICE 1GB.
  9. Det er ikke så helt uvanlig dette. Flere app-utgivere kutter fortøyningene til noe eldre (eller man må vel kalle det _mye_ eldre) Android-versjoner. Jeg opplevde dette selv med en drøy 3 år gammel Huawei 4x som hadde Jelly Bean v4.4.x eller v4.3.x som siste oppdaterbare versjon, da det lokale kjøpesenteret krevde visstnok v.6.0 eller nyere på sin app. Dette fordi appen skulle pushe tilbud på deg via Bluetooth-sondering når man gikk gjennom kjøpesenteret. Du har nok samme Android-versjon på din S3, altså Jelly Bean v4.3 eller v4.4. I den siste versjonen av Sparebanken Vest-appen er det kommet efaktura-varsling med pushpull. Vet ikke om det er dette som tippet versjonsutgaven i din disfavør. Men slik er det bare i denne karusellen, dessverre.
  10. Takk for svar. Det hørtes ut som et spor i saken! Fjordkraft anbefalte å kjøre resetting til fabrikkinnstillinger, og var tenkt å gjøre dette. Men det spørs om det hjelper hvis iOS har et problem. Du skriver at oppdateringene stoppet på 10.3.3. Mor har iOS 9 på sin iPhone 4s, og dette skal være den siste og nyeste versjonen til denne modellen, ifølge Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/IPhone_4S "On June 13, 2016, Apple announced that the iPhone 4S will not support iOS 10 due to hardware limitations." Egentlig burde denne gamle telefonen vært byttet ut. Men siden hun har fått den som gave ville hun beholde den så lenge den fungerer.
  11. Takker for svar, begge to. Dere har helt rett . Nå er det slik at hun må ha Telenor-dekning på hytten, så utvalget av operatører begrenser seg litt til prisen 119,- pr mnd. Prøver derfor å få løst dette med et forsøk til. Men faktisk så har vi tatt dette opp med Fjordkraft hele 3-4 ganger hittil, men de sier de ikke kan finne ut noe av dette av overførings-grunnlaget de får av Telenor. Dette er ikke godt nok. Pusher på igjen.
  12. Min eldre mor har en iPhone 4s og fri-bruk/1G abonnement hos Fjordkraft. De har Telenor som operatør. Problemet er at hun i en lengre tid er blitt belastet på fakturaen fra Fjordkraft med flere sms til utlandet, hver måned. Etter at jeg sjekket nøyere på hennes MineSider, er lands-prefixet der sms skal ha gått til varierende fra Argentina, Ungarn m.fl. Antall sms pr måned varierer fra ca 5 til 8 stk. Mor er helt ukjent med dette og sier hun ikke har sendt noe sms til utlandet, og er opprørt. Både fordi hun hele tiden blir fakturert for dette, samt at det nå fremstår at sms blir sendt til avsidesliggende land på kloden ifra henne. Det finnes heller ingen slike sendte utenlands-sms i loggen/sms-appen. Hennes iPhone 4s har siste (tilgjengelige for denne modell) IOS. Hun har minimalt med apper som kan lage trøbbel (kun få norske som Coop og Vipps, etc) Ved klage til Fjordkraft blir man henvist til Telenor (noe som blir fullstendig feil, og som Telenor også avviste) . Etter å ha vært gjennom flere eposthenvendelser sier Fjordkraft (og bakenforliggende Telenor) bare at de ikke finner ut av det, og mener at det er sendt fra hennes mobil. Og imens fortsetter disse utenlands-sms`ene... Jeg vet (har ikke selv iPhone) at det tidligere (?) var et problem med at iPhoner uten brukerens vitende sendte betalbar sms til en server i England for hver gang man slo av eller på Facetime. Antar det ikke er dette som spiller inn på noen måte. Jeg mener at det mest sannsynlige ligger i en feil i Telenor-systemet eller den tekniske koblingen mellom Fjordkraft og Telenor. Noen som har tips til videre fremdrift?
  13. Uklarheten skyldes at Marcussen hos Nissan er upresis når han bruker høydetommerne på felgene som årsaksbeskrivelse. Det som er den egentlige forklaringen er at hjulene med høyere antall tommer felg også er levert og påsatt dekk som er bredere (215/ vs 205/). Og det er denne breddeøkningen på dekkene som det egentlig menes er forklaringen på et høyere strømforbruk (pga økt luftmotstand og rullemotstand). Altså, de smale (men 19 tommers felghøye) pizzahjulene på Bmw i3 kan ikke sammenlignes med dette.
  14. Takk for svar. Jeg bemerket dette med SimKort fordi jeg antok telefonens språkvalg ble influert av mobiloperatørens landsopprinnelse (dog begrenset til mobiltelefonens egen software/liste over språk). Men før jeg rakk å spore og sammenligne EAN-koder, forsvant knalltilbudet etter kun 15-20 timer og prisen økte med nesten 40% hos de forhandlerne som hadde tilbudet. Da dropper jeg kjøp i denne omgang.
×
×
  • Create New...