Jump to content

5FFP1X9W

Medlemmer
  • Content Count

    22
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

13 :)

Recent Profile Visitors

436 profile views
  1. Dette vil jo ikke hjelpe. Jeg ville møtt på det samme problemet underveis. Foruten at det ikke foreligger (ihvertfall ikke hos meg) noe recovery-DVD/CD, eller operativsystem på minnepinne.
  2. Det ordnet seg:) Jeg valgte et annet gjenvinningsalternativ som også var inkludert sletting av filer, i et tilvalg like ved. Jeg fikk opp litt andre valg i gjenoppstartsprosessen enn det som linken fra deg beskrev, men det viktige her var å gå for valgalternativet "Jeg har ikke internett" som fremkom underveis. Takker!
  3. Ja, jeg slår faktisk av hele trådløs-routeren hos meg. Men nå leser jeg på fabrikkreset-alternativet (innstillinger -> Gjenoppretting -> Flere gjenopprettingsalternativer -> Ny begynnelse) at "Du beholder de personlige filene dine og enkelte Windows-innstillinger ....." Hva?? Er jeg på feil slette-alternativ, eller har Microsoft skrudd tommeskruen ytterligere til?
  4. Takk. Da er det bare å sette igang resetting på nytt, og dra ut ethernet-kabelen før den starter opp på nytt.
  5. Takker, veldig bra, Omnithunder! Lenken fra deg beskriver nettopp dette problemet. Men det ser ut som jeg må fabrikkresette nok en gang for å komme til denne omveien rundt Microsofts brukerkonto-policy? Stemmer det? Isåfall er det bare å starte med den timerlange prosessen ..
  6. Jeg skal selge en laptop med oppdatert Windows 10 for et yngre familiemedlem. Jeg kjørte fabrikkresetting, men etter den prosessen gikk den i automatisk restart til en basis åpningsskjerm for bruker-innlogging. Ettersom det var ingen andre alternativer eller utveier (?) valgte jeg min egen Microsoft-innlogging for å komme videre. Og selvfølgelig; nå er hele laptopen klistret til min egen brukerkonto, med eposttilgang og alt som hører med. Jeg har googlet for å prøve å slette kontoen min fra laptopen, men det ser ut som det ikke er mulig. Da spør jeg retorisk: da er det jo ikke mulig å få solgt laptopen! Jeg vil selvfølgelig ha bort alle spor, innlogging- og tilgangsmuligheter for kjøperen av laptopen. Det må da gå an å la den starte opp uten innlogging eller brukerkonto, slik som det litt eldre Windows 7?? Denne lenken fra Microsoft viser hvor overfladisk dem som har laget prosedyren har tenkt, og hvor misvisende og feilaktig de fremstiller dette skal gjøres. For selv om jeg har logget inn på min Microsoft-account fra en annen PC, og slettet denne laptopen fra tilknyttede enheter, får jeg likevel opp mitt fulle kontonavn ved oppstart. Det mangler kun mitt passord. https://support.microsoft.com/nb-no/help/10547/microsoft-account-selling-gifting-windows-10-device-xbox-one Skal jeg bare lete etter en "av"- funksjon i dette basis-vinduet som kommer opp etter fabrikkresetting? Isåfall vil jo kun et slikt basis-vindu komme opp når jeg skal slå på laptopen for å demonstrere for en kjøper at den virker skikkelig (om den i det hele tatt kommer opp der jeg slapp etter en slik bråstopp). Og det er jo ikke en løsning. Dette kan umulig være så dårlig utpønsket av Microsoft (?). Noen som har en løsning på dette?
  7. Jeg planlegger for noen bekjente å håndtere deres nå prisstigende ICE 1GB mobilabonnement over til Fjordkraft. Men for å treffe best økonomisk må jeg treffe så sent som mulig innen månedsskiftet ped porteringen (men ikke over). Hvor mange dager tar portering i dag? Tidligere kunne det ta opptil 10 dager, men det går vel raskere idag? Jeg ser at ICE visstnok tviholder på kundene i en ekstra måned utover oppsigelsesmåneden før kunden slipper å betale. Da må portering drøye tilsvarende med mindre man er forberedt på å betale 1 stk månedspris til både ny og gammel operatør. Men ved denne prisendringen fra ICEs side, kan man kreve raskere opphør av abonnementsavtalen?
  8. Denne havnet nylig i spam-epostmappen hos flere kunder av ICE: "Den 1. april 2020 gjør vi en prisjustering på vårt 1 GB-abonnement fra 129,- til 149,- per mnd. Endringen vil være synlig på din april-faktura. Fordi fornøyde kunder er viktig for oss, gir vi deg dobbel data i april, mai og juni - uten ekstra kostnad. Dataen får du automatisk på ditt 1 GB-abonnement, og du trenger ikke å foreta deg noe. Skulle du ikke klare å bruke opp hele datamengden selv, kan du både rulle over dataen til neste måned, eller dele den med venner og familie." Står andre av de rimelige operatørene for tur til å øke prisen også, eller er det ICE som av en eller annen grunn kaster inn håndkledet? Her blir det snarlig operatørbytte hos alle de jeg kjenner som har ICE 1GB.
×
×
  • Create New...