Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte av ABS pumpe


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Hadde bilen på verksted for å se på esp lampen som lyser i bilen. De tok en diagnose av bilen og kom fram til at det var feil med abs pumpen. Mekanisk feil på hydralikkmodulator et eller annet. Verkstedet ville ha en sum på 27500kr for bytte av dette. Delen koster tydeligvis 3300 og er en 3 timers jobb. Syntes dette var vel litt mye mtp del og jobb timer. Er det noen her som har erfaring med dette? Er det en vansklig jobb?

 

Ford focus 2005 1.6L

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Hadde bilen på verksted for å se på esp lampen som lyser i bilen. De tok en diagnose av bilen og kom fram til at det var feil med abs pumpen. Mekanisk feil på hydralikkmodulator et eller annet. Verkstedet ville ha en sum på 27500kr for bytte av dette. Delen koster tydeligvis 3300 og er en 3 timers jobb. Syntes dette var vel litt mye mtp del og jobb timer. Er det noen her som har erfaring med dette? Er det en vansklig jobb?

 

Ford focus 2005 1.6L

 

Dette er en kjent feil på Focus mkII. Jeg fikk selv "ESP System Fault" opp i displayet på min Focus for noen år siden, samme modell som din. Jeg kjøpte selv ny abs-pumpe på Ford for et par tusinger og byttet selv.

 

Litt demontering av deler i motorrom for å komme til, selve pumpen er enkel å skifte ut - og til slutt lufting av bremsesystemet. Jeg hadde Haynes manualen til hjelp.

 

Følgende feilkode på min: C1288

Lenke til kommentar

 

Hei!

 

Hadde bilen på verksted for å se på esp lampen som lyser i bilen. De tok en diagnose av bilen og kom fram til at det var feil med abs pumpen. Mekanisk feil på hydralikkmodulator et eller annet. Verkstedet ville ha en sum på 27500kr for bytte av dette. Delen koster tydeligvis 3300 og er en 3 timers jobb. Syntes dette var vel litt mye mtp del og jobb timer. Er det noen her som har erfaring med dette? Er det en vansklig jobb?

 

Ford focus 2005 1.6L

Dette er en kjent feil på Focus mkII. Jeg fikk selv "ESP System Fault" opp i displayet på min Focus for noen år siden, samme modell som din. Jeg kjøpte selv ny abs-pumpe på Ford for et par tusinger og byttet selv.

 

Litt demontering av deler i motorrom for å komme til, selve pumpen er enkel å skifte ut - og til slutt lufting av bremsesystemet. Jeg hadde Haynes manualen til hjelp.

 

Følgende feilkode på min: C1288

Har akkurat samme feilkode som du hadde. Dette er kanskje litt vanskelig for meg som har null mekanisk erfaring? Skal se om jeg kan få en bekjent til å bytte den for meg 27 laken syns jeg var litt for mye for en 3 timers jobb

Lenke til kommentar

Har skiftet flere slike. Ford selger rep sett altså bare elektronikken løs. Tror den kosta 2700 + mva i 2015. Så er det bare å skifte det og nullstille feillagere og lufte systemet. Viktigste er å kontrollere om det er mekanisk feil eller elektrisk.

 

Prisen jeg oppga kan variere, men jeg betalte det 3 ganger på forskjellige Ford modeller :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...