Gå til innhold

Hvorfor sender ikke visse nettbutikker til Norge?


Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å forstå hvorfor enkelte utenlandske nettbutikker ikke sender til Norge. Det siste jeg opplevde var at jeg fikk gjennom en bestilling på en magnetrører som selges med internasjonal frakt fra Storbritannia. Så fikk jeg en melding om at denne varen måtte sendes fra Kina, siden jeg bodde i Norge. Jeg spør hvorfor, og mener det er ulogisk og unødvendig at jeg skal få varen kanskje en måned senere fordi den må sendes fra den andre sida av jordkloden. Jeg ser at det går an å videresende post via diverse tjenester, men da ender varen kanskje opp over tollgrensa. Er det noen som har innsikt i hvordan og hvorfor dette har blitt sånn?

Endret av Auduuuun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ingen oversikt, men er spennende tema.

 

Mye av grunnen i Europa er nok at vi ikke er medlem av EU. EØS avtalen skal jo hjelpe oss en del, men er vi verdt jobben?

 

En annen grunn er kunnskap og rutiner.

 

Mange butikker i Norge som ikke er interessert i hjelpe kunder som skal til utlandet, med å få tilbake norsk moms. Det krever papirarbeid, og en er kanskje usikker på hvordan man skal gjøre det. Men dette betyr jo at butikken kan tape salg, og frustrerte kunder.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...