Gå til innhold

FX5700


Gondul

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I de testene jeg har sett av FX5700 Ultra, mener jeg bestemt at man ikke kan si at r9600XT er raskere, snarere tvert imot.

 

http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware...ia_fx5700ultra/

Ut ifra den testen der så stikker jo 5700 kortet av med en knapp seier, hadde kanskje ventet meg litt bedre ytelse, men absolutt verdig en test trur jeg.

 

Spørs om ikke det blir testing av et 5700 Ultra kort i nærmeste fremtid.

 

Takker alle for gode svar.

 

Edit: Kom gjerne med flere tester hvis det er noen som har, kunne også tenkt meg å hørt fra en som har 5700 Ultra kortet, hvordan den personen opplever kortet.

Endret av Pcdude
Lenke til kommentar

FX 5700 Ultra ser ut til å være en veldig lovende løsning. Vi har for tiden både FX 5700 Ultra og Radeon 9600 XT inne til test, og førstnevnte ser faktisk ut til å gå av med seieren i de fleste situasjoner. Dette må være et av de bedre produktene fra NVIDIA på lange tider hvis prisen blir riktig (~1500 kroner).

 

Stay tuned :)

Lenke til kommentar
FX 5700 Ultra ser ut til å være en veldig lovende løsning. Vi har for tiden både FX 5700 Ultra og Radeon 9600 XT inne til test, og førstnevnte ser faktisk ut til å gå av med seieren i de fleste situasjoner. Dette må være et av de bedre produktene fra NVIDIA på lange tider hvis prisen blir riktig (~1500 kroner).

 

Stay tuned :)

Jepp, kjempe spennende dette 5700ultra kortet.

 

I påvente av testen fra hardware, les denne:

http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1910

Lenke til kommentar

Spennende å se hva dette kortet klarer i DX9

 

Ser på de testene der, ser ut til at kortet yter bra i q3 og unreal motorene, som de alltid gjør, men min personlig mening er fortsatt at 5700 er dårligere enn 9600XT. SÅnn overall preformance så scorer jo 9600XT kortet bedre, delvis også 9600pro. Ser ut til at Nvidia sliter når det kommer på AA/AF. Jeg er selv en ihugga ATI ******, men må si jeg er litt imponert over dette 5700 kortet, hadde faktisk trodd det skulle være dårligere.

Endret av |SeVen|
Lenke til kommentar
FX 5700 Ultra ser ut til å være en veldig lovende løsning. Vi har for tiden både FX 5700 Ultra og Radeon 9600 XT inne til test, og førstnevnte ser faktisk ut til å gå av med seieren i de fleste situasjoner. Dette må være et av de bedre produktene fra NVIDIA på lange tider hvis prisen blir riktig (~1500 kroner).

 

Stay tuned :)

Er det lenge til den testen vil foreligge? for da kan jeg kanskje vente til dere har lagt ut en test på det.

Lenke til kommentar
Finner tester på tomshardware.com

Skal yte sånn cirka likt med et 9600XT

Tror at 5700 er litt dårligere gitt !

Gjelder det også ultra utgaven til 5700?

Temmelig sikker på det ja. 5700 kan sammenlignes med 9600pro kanskje, men tror faktisk 5700 er dårligere enn 9600pro og

Jeg tror du er litt urealsistisk nå azzå!!! Tror du må passe deg meget her med å favoritisere ATI kortene.. Tror faktisk Nvidia har lært litt nå... Så til neste lansering skulle det ikke forundre meg at NVIDIA kanskje vil komme med kraftigere kort enn ATI.. Det vil de før eller senere.. og da skal jeg SLAKTE ATI fanatikere slik som dere gjør med Nvidia tilhengere....

Lenke til kommentar

Joa..det var den testen jeg linket til lenger oppe. Hvis du har lest testen, så kan du vel ikke konkludere med det du skrev?

Jeg tolker ut i fra testen at 9600XT er hakke bedre enn 5700. 5700 klarer seg bra i q3 baserte spill, men går vi over på dx9 så ser det ut til at ATI drar ifra. Ser jo også at 5700 sliter med AA/AF på. Dette er da bare min pers. mening. Hadde jeg skulle anbefalt så ville jeg ha gått for 9600XT og ikke 5700. Jeg setter også pris på bildekvalitet og er jo som sagt kjent at ATI har bedre kvelitet på det enn Nvidia. Så er du villig til å kjøre uten AA og AF og i tilegg ha bad bildekvalietet så er sikkert 5700 et ok valg.

Endret av |SeVen|
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...