Gå til innhold

Popup-reklame på mobil


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har de siste dagene opplevd at det helt ut av det blå popper opp reklame på mobilen min. Dette uten at jeg er inne på en app. Har prøvd å finne ut om det kan være noen av appene jeg har installert eller nettsider jeg har vært innom, men det kan det ikke være da jeg ikke har gjort noe unormalt. Appene mine oppdaterer jeg også selv. Har ikke på automatisk oppdatering bare for å ha en viss kontroll. Mobilen min er en HTC 10 med androidversjon 7.

 

Noen som har opplevd det samme? Reklamen er umulig å identifisere. Den kan krysses ut, men hva som eventuelt forårsaker reklamen er vanskelig å spore opp. Det er vanvittig irriterende. Har vurdert å resette telefonen, men føler det er vel drastisk.

 

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det bildet ble veldig lite ser jeg. Her kommer noen nye screenshots av hvordan reklamen ser ut;

YDAJWSY.png

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 

N9XTQoJ.png

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 

 

qhImxnq.png

 

Reklamen popper altså plutselig opp mens jeg sitter på mobilen. Den virker å dukke vilkårlig opp, uavhengig av hvilken app jeg er innom. På det siste bildet ser man reklamen komme ned som en slags varsel, så forsvinner den.

 

Noen som vet noe?

Endret av tykkmann
Lenke til kommentar

Det er vel en app som gjør dette, men vanskelig å si hvem som er synderen. Husker du når dette startet, og om du installerte en ny app omtrent på den tiden?

 

Ellers hadde jeg tatt backup av alt viktig og gjenopprettet til fabrikkinnstillinger. Så kan du legge inn appene dine én etter én, la det gå en dag mellom hver, så oppdager du vel hvilken som er problemet.

 

Hva er den "livescore" på skjermbildet ditt? Noe sportsresultater? Slike ting kan gjerne være plagsomme med reklame...?

Lenke til kommentar

Det er vel en app som gjør dette, men vanskelig å si hvem som er synderen. Husker du når dette startet, og om du installerte en ny app omtrent på den tiden?

 

Ellers hadde jeg tatt backup av alt viktig og gjenopprettet til fabrikkinnstillinger. Så kan du legge inn appene dine én etter én, la det gå en dag mellom hver, så oppdager du vel hvilken som er problemet.

 

Hva er den "livescore" på skjermbildet ditt? Noe sportsresultater? Slike ting kan gjerne være plagsomme med reklame...?

 

Etter mye googling fant jeg også ut at å gjenopprette til fabrikkinnstillingene er et lurt alternativ, om ikke det eneste. Jeg sjekka opp hvilke apper som var sist oppdatert, og det var helt ordinære apper som twitter og facebook. Livescore er sportsresultater, ja. Har hatt den i flere år uten problemer, men det kan jo være den, som alle de andre jeg hadde.

 

Får se nå om reklamen dukker opp igjen.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Hei.

 

Jeg hadde akkurat samme problem på min telefon.

Fant ut at reklamen var styrt fra programmet PHOTO EDITOR.

Avinstallerte denne App'en og da forsvant det utrolig irriterende problemet.

Kan ikke garantere at det fungerer for deg men vel verdt et forsøk da det er enkelt og greit.

 

Har de siste dagene opplevd at det helt ut av det blå popper opp reklame på mobilen min. Dette uten at jeg er inne på en app. Har prøvd å finne ut om det kan være noen av appene jeg har installert eller nettsider jeg har vært innom, men det kan det ikke være da jeg ikke har gjort noe unormalt. Appene mine oppdaterer jeg også selv. Har ikke på automatisk oppdatering bare for å ha en viss kontroll. Mobilen min er en HTC 10 med androidversjon 7.

 

Noen som har opplevd det samme? Reklamen er umulig å identifisere. Den kan krysses ut, men hva som eventuelt forårsaker reklamen er vanskelig å spore opp. Det er vanvittig irriterende. Har vurdert å resette telefonen, men føler det er vel drastisk.

 

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg hadde akkurat samme problem på min telefon.

Fant ut at reklamen var styrt fra programmet PHOTO EDITOR.

Avinstallerte denne App'en og da forsvant det utrolig irriterende problemet.

Kan ikke garantere at det fungerer for deg men vel verdt et forsøk da det er enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg hadde akkurat samme problem på min telefon.

Fant ut at reklamen var styrt fra programmet PHOTO EDITOR.

Avinstallerte denne App'en og da forsvant det utrolig irriterende problemet.

Kan ikke garantere at det fungerer for deg men vel verdt et forsøk da det er enkelt og greit.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...