Gå til innhold

Powercolor / FIC Radeon 9800 Pro


VeXx

Anbefalte innlegg

vexx: bruker du orginal kjølinga eller har du satt på annet kjøleløsning?

Original kjøleren, har ikke noe pes med den... enda.. hehe ;) Skal få satt på noe heftig kjøling og få klokka eeenda mer. Skal først se hvor langt jeg kan pushe standardvifta.

 

Du med FX5900 ultra, det skjermkortet er rått, men ikke forvent noe særlig økning ved bytte av PC ;) Får du i 3dmark01 ? Kjempescore forresten :thumbup:

Når ble 6326 en kjempescore da ? Alle 9800pro klarer den scoren med oginal-kjøler!

Hehe jeg har jo klart 6396 med klokka 9700 pro

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vexx: bruker du orginal kjølinga eller har du satt på annet kjøleløsning?

Original kjøleren, har ikke noe pes med den... enda.. hehe ;) Skal få satt på noe heftig kjøling og få klokka eeenda mer. Skal først se hvor langt jeg kan pushe standardvifta.

 

Du med FX5900 ultra, det skjermkortet er rått, men ikke forvent noe særlig økning ved bytte av PC ;) Får du i 3dmark01 ? Kjempescore forresten :thumbup:

Når ble 6326 en kjempescore da ? Alle 9800pro klarer den scoren med oginal-kjøler!

hehe! ble du hår sår nå???

det er ingen vits og bli sinna,fordi du er ATI fanatiker så trenger du ikke si slikt...

heller kansje skrive at det var en bra score...men mange ATI kort også klarer slikt... :thumbup:

 

Jeg er på utkikk etter nytt skjermkort jeg...da jeg klarte og svi mitt Radeon 9500 kort...

 

send en PM visst noen har kort og selge...

 

God Jul Folkens :xmas:

Lenke til kommentar
vexx: bruker du orginal kjølinga eller har du satt på annet kjøleløsning?

Original kjøleren, har ikke noe pes med den... enda.. hehe ;) Skal få satt på noe heftig kjøling og få klokka eeenda mer. Skal først se hvor langt jeg kan pushe standardvifta.

 

Du med FX5900 ultra, det skjermkortet er rått, men ikke forvent noe særlig økning ved bytte av PC ;) Får du i 3dmark01 ? Kjempescore forresten :thumbup:

Når ble 6326 en kjempescore da ? Alle 9800pro klarer den scoren med oginal-kjøler!

Hehe jeg har jo klart 6396 med klokka 9700 pro

Snakket om Feanors FX5900Ultra kort jeg.....

 

Som sagt, sitter her med PC2700 minne på en P4 2,8@3,1ghz. Vent til jeg får nytt minne så skal jeg klokke som en gris, da får vi se en fin score ;)

Endret av VeXx
Lenke til kommentar

3dmark-412core742ram.jpg

 

FIC-utgave, standard kjøling

411,8 MHz core

742,5 MHz minne

 

Barton 2500+ @ 2200 MHz

512 Twinmos @ 400 FSB CAS2

Abit NF7-S V2.0

 

Har ikke klokket høyere enda, men det kommer nok.

 

Merk at dette er MED lydtestene, uten at jeg vet om dette påvirker total scoren? Skjønner ikke hvorfor folk endrer på innstillingene når de skal sammenligne med andre, men...

Endret av Nobu
Lenke til kommentar
Selv om du har 2 gig ram på 3dmark03 så få du ikke noe høyere score. 3dmark03 bruker bare 256 MB uansett.

 

Og ram og CPU har ikke så fryktelig mye å si anywayz

Skal kjøpe meg Corsair XMS4400 512ram eller OCZ Golden PC4000 minne. Får CPUen over 3.5 ghz med heftig kjøling og det hjelper det på scoren. Også hjelper det å vannkjøle skjermkort også.

Lenke til kommentar

Til alle dere som kjører på 430+ MHz Core: Prøv ut den DX9-baserte "demoen" Real-Time High-Dynamic Range Image-Based Lighting 1.2, så skal jeg love dere at dere enten vil få blåskjerm eller en masse artifacts. Selv måtte jeg helt ned på 420,75MHz (fra 443,25MHz) for å få rthdribl helt fritt for artifacts. Dette programmet gir et lite pekepinn på hva man kan vente seg av fremtidige DX9-baserte spill, og jeg vil selvfølgelig ikke at disse skal tryne i hytt og pine på mitt system! Dessuten kræsjer ikke BF1942 og GTA:VC lenger, slik som de gjorde ganske så ofte tidligere.

 

Nei, rthdribl 1.2 er den fineste stabilitets-testeren for GPUer jeg har prøvd ut så langt...

Lenke til kommentar
Er deg jeg som gjør noe gærnt eller.

Folka snakker jo om 6350 poeng og sånt med

9800 Pro. Jeg får 6053 og da har jeg klokka endel!

Hva er lissom normen her?

Er kanskje noen som tester uten lydtestene på slutten? De gir jo lavere FPS der og drar snittet ned, som burde gi en lavere sum for de av oss som inkluderer den (som jeg synes alle burde gjøre, i og med at det er standard).

 

Har ikke tid til å teste dette selv nå, men jeg aner jo ikke om det faktisk er det. Evt. så er det vel noen som sitter med noen bedre konfigurasjoner her..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

ahem, om du kjøper skjermkort for å kun "briefe" med hvilken score du får i 3Dmark, ja da er du ikke helt riktig konstruert.

 

Virker litt slik med alle disse skrytepostene..

Lenke til kommentar
ahem, om du kjøper skjermkort for å kun "briefe" med hvilken score du får i 3Dmark, ja da er du ikke helt riktig konstruert.

 

Virker litt slik med alle disse skrytepostene..

Skrytepostene? Ingen kjøper skjermkort for å briefe med scoren sin. Denne tråden starta jeg for at vi med likt skjermkort kan sammenligne ytelse på diverse systemer. For å se ytelsesforskjell etc, klokking, stabilitet+++

 

Skrytetråd er å starte en tråd med bold caps JEG FÅR 9500 I 3DMARK03, HVA FÅR DU ? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...