Heimdalen Skrevet 3. januar 2018 Skrevet 3. januar 2018 Heisann! Jeg har sagt opp min nåværende jobb som har 1 mnd oppsigelsestid (fra mnd skifte, altså jobber ut februar) Jeg har ubrukte feriedager fra i fjor, kan disse benyttes i oppsigelsestiden?
Professor Balthazar Skrevet 3. januar 2018 Skrevet 3. januar 2018 Heisann! Jeg har sagt opp min nåværende jobb som har 1 mnd oppsigelsestid (fra mnd skifte, altså jobber ut februar) Jeg har ubrukte feriedager fra i fjor, kan disse benyttes i oppsigelsestiden? Ja. Eller du kan be om å få det ut som feriepenger den dagen du slutter. 2
Professor Balthazar Skrevet 3. januar 2018 Skrevet 3. januar 2018 Knall! Takk for svar! Husk dog at du (som person) plikter å ta ut minimum 3 uker sammenhengende ferie i løpet av 2018. Om du tar ut feriepenger fra dagens arbeidsgiver og går rett inn i ny jobb så kan du ikke bare droppe ferien (siden du ikke har opparbeidet rett til feriepenger hos ny arbeidsgiver). Derfor kan det være lurt å legge feriepengene til side så har du dem til sommeren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå