Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

mister motorkraft


lals

Anbefalte innlegg

hei.

 

Jeg har en Audi A3 1,9 TDI 2009 modell, manuel girkasse.

når jeg kjører så mister jeg av og til motorkraften helt, det har skjedd 4 ganger i dag med ca 2 timer kjøretid.

 

første og andre gangen det skjedde girte jeg automatisk ned et gir og da fikk jeg motorkraften tilbake. de 2 andre gangene det skjedde tok jeg bare inn og ut clutchen, og da kom motorkraften tilbake igjen..

 

noe gale med clutchen kansje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være mye forskjellig. Luftmassemåler eller turbo er vel sannsynlige syndere. Ville uansett tatt en diagnose på problemet så finner nok verkstedet ut hva det er. Har den gått langt og hvordan er den kjørt? Hvis disse kjøres slapt eller på kortkjøring er de kjent for å kokse igjen turboen.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
lals skrev (På 27.12.2017 den 17.46):

hei.

 

Jeg har en Audi A3 1,9 TDI 2009 modell, manuel girkasse.

når jeg kjører så mister jeg av og til motorkraften helt, det har skjedd 4 ganger i dag med ca 2 timer kjøretid.

 

første og andre gangen det skjedde girte jeg automatisk ned et gir og da fikk jeg motorkraften tilbake. de 2 andre gangene det skjedde tok jeg bare inn og ut clutchen, og da kom motorkraften tilbake igjen..

 

noe gale med clutchen kansje?

Hei lals,

 

beklager gammel bump, men kom over denne forumposten i søken etter samme problem du beskriver.

 

jeg har akkurat den samme modellen, A3 2009 og opplever eksakt det samme du beskrev. Mister motorkraft men kommer tilbake ved å skifte gir.

 

Veldig nysgjerrig på å høre om du husker hva som var feilen og om det ble dyrt hehe.
 

Håper du ser dette.

Endret av Essmot
Lenke til kommentar
Essmot skrev (5 timer siden):

Hei lals,

 

beklager gammel bump, men kom over denne forumposten i søken etter samme problem du beskriver.

 

jeg har akkurat den samme modellen, A3 2009 og opplever eksakt det samme du beskrev. Mister motorkraft men kommer tilbake ved å skifte gir.

 

Veldig nysgjerrig på å høre om du husker hva som var feilen og om det ble dyrt hehe.
 

Håper du ser dette.

Det var en ventil. Husker ikke hva den heter, eller hva den gjorde:) jeg tok det svart, tror det kom på 2500, så ikke alt for dyrt

Lenke til kommentar
lals skrev (På 7.6.2021 den 15.54):

Det var en ventil. Husker ikke hva den heter, eller hva den gjorde:) jeg tok det svart, tror det kom på 2500, så ikke alt for dyrt

Herlig! Kan det ha vært egr-ventil eller pop-up/dump ventil? Ringer det noen bjelle? Tusen takk for svar uansett, dette hjalp meg utrolig mye! Da vet jeg at det ikke er partikkelfiltre som var det jeg fryktet.

Lenke til kommentar
Essmot skrev (5 timer siden):

Herlig! Kan det ha vært egr-ventil eller pop-up/dump ventil? Ringer det noen bjelle? Tusen takk for svar uansett, dette hjalp meg utrolig mye! Da vet jeg at det ikke er partikkelfiltre som var det jeg fryktet.

Mener at det var egr ventil ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...