Gå til innhold

Kjøpe Macpro air?


Anbefalte innlegg

Har hatt en lenovo PC i ca. 6 år og den begynner å bli ganske slitt. Bruker den hovedsakelig til skolearbeid, streaming og FM-spilling.

 

Kan ikke så mye om PC men har blitt anbefalt denne pcen. Er den verdt det?

 

https://www.power.no/data-og-tilbehoer/baerbar-pc/macbook-air-mqd32ha-13-128gb/p-572145/?utm_medium=cpc&utm_source=facebook&utm_campaign=Power+NO+iP+-+Dynamic+Product+Ads+-+Retargeting&utm_id=598182a1b5fbbc478970a283

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde jeg lagt så mye i en designpc så hadde jeg heller gått for den jeg lenker til under. (har hørt mye negativt om MacBook air. Spesielt knyttet til SSD som bryter sammen). Med den jeg lenker til får du to generasjoner nyere prosessor (den i macen er en 5. Generasjon) og høyere oppløst skjerm (kun 1440x900 piksler i macen) og ikke minst: dobbelt så mye lagringskapasitet:

 

https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MSSLI58256PL/surface-laptop-i5-256-gb-platinum?scid=Pricecomparison2989

 

Syns forøvrig at det var en merkelig anbefaling du hadde fått. Den du lenket til er en eldre modell MacBook med foreldet maskinvare. Spesielt når det kommer til både skjerm og prosessor. Redigert: men ser samtidig at det er der MacBook air ligger på Apple sine sider også. Så de henger såpass etter på maskinvare på denne serien.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Hvis trådstarter ikke er så veldig interisert i OSX i utgangspunktet sjekk multicom laptopene f.eks Multicom Talisa U831 13.3" Full-HDWVA matt, 8. gen Intel Core i5-8250U, 8GB, 256GB PCIe SSD, 1TB HDD, Thunderbolt 3/USB-C, Uten operativsystem, 18mm, 1.3kg

 

Dette er nok bedre kjøp i den prisklassen vil jeg påstå eller sjekke Asus Zenbook eller ligdene med samme maskinvare. Nå må du huske på slik maskin antakelig ikke vil ha beste batterilevetid\bli varm eller støye noe mere en apple. Men syns det er bedre kjøp med windows 10 vertfall, Apple har ikke oppgradert maskinene sine på en stund.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Absolutt gode alternativer. Men hvis design er i fokus (noe jeg vil tro da Mac er nevnt som utgangspunkt) så vil jeg påstå at surface laptop er hakket opp over zenbook og talisa (og macbook air). Selv gikk jeg for multicom-PC sist jeg handlet da jeg ønsket mest for pengene og kraft var i fokus.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...