Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kan arbeidsgiver gi sparken pga bruk av steroider?


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Food for thought. På vektskåla som har jeg alt du kommer med der, men på den andre siden er det så mange som bruker at hvis doping var så farlig som alle skulle ha det til hadde vi sett massedød av bodybuildere og idrettsfolk. Bare tenk på alle som doper seg i OL og VM.

 

Jeg så denne dokumentaren

 

*video*

 

Men, jeg er fortsatt veldig usikker.

 

Anonymous poster hash: 8bab9...385

 

 

Ja, som jeg sa.. det er lett å begynne med rettferdiggjøring og ufarliggjøring av bruk.

Du trenger ikke nødvendigvis å dø, men du kan få så store plager at de ødelegger livet ditt.

 

Alle de som doper seg i sport, hvorfor skulle de stått frem med plager eller innrømt bruk? Det er lite sosialt akseptert, og de ville mistet titler osv. Se for deg nyhetsoppslagene rundt de få som har blitt tatt eller stått frem, ikke spesielt positive. De som står frem er de som har blitt ødelagt nok til at de ønsker å advare andre mot å ta sjansen, og som ikke har noe å tape lengre. Eksempelvis de som jobber for Antidoping Norge.

 

Jeg vet at det kanskje ikke er nok hva random folk på et forum skriver for å overbevise deg, men åååå.... jeg håper du klarer å la være! :) Krysser fingrene!

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

AS trenger ikke å være direkte farlig ved ansvarlig bruk. Det er jo tross alt brukt av leger selv for pasienter.

 

Det du skal være obs på er det å risikere å bli avhengig enten mentalt eller fysisk. 

 

Og begynner man med AS så må man gjerne ta B, C og D bare for å kompensere eller utbedre andre ting da man fører mer test enn vanlig.

 

Gjør grundig Research på ettervirkninger. 

 

Mange AS brukere sier at det å gå av er faktisk svært vanskelig. Man ser styrken forsvinner, massen forsvinner, testosteronet faller i bunn, noe som gjør en svært utsatt for dyp depresjon og selvmord. Man kan risikere å måtte gå på hormonterapi for resten av livet, bli steril osv

 

Tenkte mye på å begynne med AS selv i sin tid, men har konkludert med at helsemessig risiko og økonomi så er det ikke verdt det. Uansett så er det mer moro å se hva man får til av egen maskin, kan føle seg mye stoltere når man ser seg selv i speilet da :)

Lenke til kommentar

AS trenger ikke å være direkte farlig ved ansvarlig bruk. Det er jo tross alt brukt av leger selv for pasienter.

 

Litt skummelt å begynne innlegget på denne måten, men resten av det du skriver er fint! Ja, leger bruker steroider. På syke mennesker som trenger medisiner, og da i doser som er tilpasset slik at de skal få normalfunksjon eller reparere noe som er ødelagt. Moren min får f. eks lave doser pga. sykdom, men det tar henne ikke over et normalt nivå.

 

Det finnes ingen ansvarlig hjemmebruk. 

 

Vet jeg sikkert ikke trenger å presisere det overfor deg, men er ment til TS :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Food for thought. På vektskåla som har jeg alt du kommer med der, men på den andre siden er det så mange som bruker at hvis doping var så farlig som alle skulle ha det til hadde vi sett massedød av bodybuildere og idrettsfolk. Bare tenk på alle som doper seg i OL og VM.

 

Jeg så denne dokumentaren

 

*video*

 

Men, jeg er fortsatt veldig usikker.

 

Anonymous poster hash: 8bab9...385

 

 

 

 

Jeg vet at det kanskje ikke er nok hva random folk på et forum skriver for å overbevise deg, men åååå.... jeg håper du klarer å la være! :) Krysser fingrene!

 

 

Jeg lar være   :)

 

Anonymous poster hash: 8bab9...385

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...