Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

IPTV CanalDigital, t-we trøbbel


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har byttet ut zyxel saken som fulgte med leveransen fra CD, med Unifi USG3.

 

Vanlig TV fungerer greit, problem med at det er litt pikselering..

 

T-we fungerer ikke på dekoderen, start forfra, ukesarkiv etc. Aner ikke hva det skyldes. Da det fungerer på andre enheter(telefon, pad) på samme nettverk som dekoderen. 

 

 Noen som har samme oppsett evt med pfsense som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde samme problem på mine dekodere for ett par uker siden. Start forfra, ukesarkiv osv virket ikke. Jeg tenkte også at det var noe med routern så jeg flytta dekoderene over på CD linja igjen uten at det virket. Men når jeg ringte CD så de at det var noe med T-WE oppsettet her, så hun sa hun skulle sende en "T-WE oppdatering" til dekoderene mine. Jeg fikk beskjed om å vente 15min for så å oppdatere kanallisten på dekoderene. Etter dette virket T-We som normalt igjen. Både på CD og Homenet linja.

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem på mine dekodere for ett par uker siden. Start forfra, ukesarkiv osv virket ikke. Jeg tenkte også at det var noe med routern så jeg flytta dekoderene over på CD linja igjen uten at det virket. Men når jeg ringte CD så de at det var noe med T-WE oppsettet her, så hun sa hun skulle sende en "T-WE oppdatering" til dekoderene mine. Jeg fikk beskjed om å vente 15min for så å oppdatere kanallisten på dekoderene. Etter dette virket T-We som normalt igjen. Både på CD og Homenet linja.

Har prøvd det samme, men fortsatt ingen løsning, Feilmelding E1009

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-6EjMdS

Hei

 

Har byttet ut zyxel saken som fulgte med leveransen fra CD, med Unifi USG3.

 

Vanlig TV fungerer greit, problem med at det er litt pikselering..

 

T-we fungerer ikke på dekoderen, start forfra, ukesarkiv etc. Aner ikke hva det skyldes. Da det fungerer på andre enheter(telefon, pad) på samme nettverk som dekoderen. 

 

 Noen som har samme oppsett evt med pfsense som har noen forslag?

 

Hei Diggitox

 

Fik du dette til at fungere? Jeg har Unifi USG3, men det vil ikke virke her. Kan jeg tage et smugkig på din config?

Lenke til kommentar

 

Hei

 

Har byttet ut zyxel saken som fulgte med leveransen fra CD, med Unifi USG3.

 

Vanlig TV fungerer greit, problem med at det er litt pikselering..

 

T-we fungerer ikke på dekoderen, start forfra, ukesarkiv etc. Aner ikke hva det skyldes. Da det fungerer på andre enheter(telefon, pad) på samme nettverk som dekoderen.

 

Noen som har samme oppsett evt med pfsense som har noen forslag?

Hei Diggitox

 

Fik du dette til at fungere? Jeg har Unifi USG3, men det vil ikke virke her. Kan jeg tage et smugkig på din config?

Ja det fungerer alt nå. Har du samme oppsett? Fiber fra CD? Skal få fiksa noen screenshot.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-6EjMdS

 

 

Hei

 

Har byttet ut zyxel saken som fulgte med leveransen fra CD, med Unifi USG3.

 

Vanlig TV fungerer greit, problem med at det er litt pikselering..

 

T-we fungerer ikke på dekoderen, start forfra, ukesarkiv etc. Aner ikke hva det skyldes. Da det fungerer på andre enheter(telefon, pad) på samme nettverk som dekoderen.

 

Noen som har samme oppsett evt med pfsense som har noen forslag?

Hei Diggitox

 

Fik du dette til at fungere? Jeg har Unifi USG3, men det vil ikke virke her. Kan jeg tage et smugkig på din config?

Ja det fungerer alt nå. Har du samme oppsett? Fiber fra CD? Skal få fiksa noen screenshot.

 

 

Ja, Jeg har Fiber fra Canal Digital/Telenor, T-We fra Canal Digital.

 

Ser frem til Screenshots :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Hei

 

Har byttet ut zyxel saken som fulgte med leveransen fra CD, med Unifi USG3.

 

Vanlig TV fungerer greit, problem med at det er litt pikselering..

 

T-we fungerer ikke på dekoderen, start forfra, ukesarkiv etc. Aner ikke hva det skyldes. Da det fungerer på andre enheter(telefon, pad) på samme nettverk som dekoderen.

 

Noen som har samme oppsett evt med pfsense som har noen forslag?

Hei Diggitox

 

Fik du dette til at fungere? Jeg har Unifi USG3, men det vil ikke virke her. Kan jeg tage et smugkig på din config?

Ja det fungerer alt nå. Har du samme oppsett? Fiber fra CD? Skal få fiksa noen screenshot.

 

 

Ja, Jeg har Fiber fra Canal Digital/Telenor, T-We fra Canal Digital.

 

Ser frem til Screenshots :)

 

 

Mitt oppsett:

 

Firmware version:

USG3P - 4.5.1dev

Switch - 3.9.22.8202

 

Lag en gruppe (Groups) der du legger inn disse:

 

224.0.0.0/4

93.91.111.0/24

148.122.7.125

aCaZVpX.png

 

Lag regel - WAN IN

 

bEOwYpt.png

Velg source gruppe: 

uLFffgF.png

 

Regel WAN LOCAL: IGMP 

 

3emP2un.png

 

Så må du enable IGMP proxy i config.gateway.json

 

jr0xZx8.png

 

Når dette er gjort (ble noe uryddig dette men), skal det forhåpentligvis bli bilde. 

Samt t-we og slikt skal fungere. 

 

Oppdatering av dekoder ville ikke gå igjennom, så jeg måtte koble til telenor routeren for å få siste sw ver. 

 

Du kan få noe pixelering om du ikke bruker samme firmware som meg. Dette kan fikses om du velger en annen firmware.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Oppdatering av dekoder ville ikke gå igjennom, så jeg måtte koble til telenor routeren for å få siste sw ver. 

 

Du kan få noe pixelering om du ikke bruker samme firmware som meg. Dette kan fikses om du velger en annen firmware.

 

 

Hm. Har du noen annen fw-regler på ut utgående forespørsler? Å hente selve oppdateringen er i utgangspunktet bare en vanlig http get. Hvis du kjører Nettverksytelsestesten fra Meny -> Innstillinger - Systemformasjon - Nettverk (elns... husker ikke helt nøyaktig), fungerer det? 

Lenke til kommentar

 

 

Hm. Har du noen annen fw-regler på ut utgående forespørsler? Å hente selve oppdateringen er i utgangspunktet bare en vanlig http get. Hvis du kjører Nettverksytelsestesten fra Meny -> Innstillinger - Systemformasjon - Nettverk (elns... husker ikke helt nøyaktig), fungerer det?

 

 

Skal teste når jeg kommer hjem fra jobb

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Dette var et veldig detaljert og utfyllende svart, men av en eller annen grunn funker det ikke for meg, selv om jeg har samme oppsettet:

CanalDigital IPTV

Telenor fiber

UniFi Security Gateway 3P 4.4.36.5146617

UniFi Switch 8 POE-150W 4.0.10.9653

++

 

Jeg har prøvd å legge til VLAN 99, der jeg har enablet "IGMP snooping", samt prøvde å enable det på LAN også, just for good measure. Dette hadde ingen effekt.

 

Jeg har fulgt instruksjonen under, men da jeg la inn config.gateway.json (jeg måtte opprette den) på CloudKey, gikk USG3 inn i en eternal provisioning loop. (den blir stuck i Provisioning state, blir aldri Connected)

Når jeg fjernet config.gateway.json så funket den fint igjen.

 

For ordens skyld, jeg opprettet /usr/lib/unifi/data/sites/ri7xvcnp/config.gateway.json

og la inn følgende:
{
"protocols": {
"igmp-proxy": {
"eth0": {
"alt-subnet": [ "0.0.0.0/0" ],
"role": "upstream",
"threshold": "1"
},
                        "eth1": {
                                "alt-subnet": [ "192.168.1.0/24" ],
                                "role": "downstream",
                                "threshold": "1"
                        }
}
}
}
 

Beklager formateringen, den ble messet opp av editoren her.

 

Hvor fikk du informasjon om dette fra? Jeg mener, hvordan visste du at du skulle legge inn akkurat disse IP adressene og legge til denne filen i dette directoryet?

 

 

 

Mitt oppsett:

 

Firmware version:

USG3P - 4.5.1dev

Switch - 3.9.22.8202

 

Lag en gruppe (Groups) der du legger inn disse:

 

224.0.0.0/4

93.91.111.0/24

148.122.7.125

aCaZVpX.png

 

Lag regel - WAN IN

 

bEOwYpt.png

Velg source gruppe: 

uLFffgF.png

 

Regel WAN LOCAL: IGMP 

 

3emP2un.png

 

Så må du enable IGMP proxy i config.gateway.json

 

jr0xZx8.png

 

Når dette er gjort (ble noe uryddig dette men), skal det forhåpentligvis bli bilde. 

Samt t-we og slikt skal fungere. 

 

Oppdatering av dekoder ville ikke gå igjennom, så jeg måtte koble til telenor routeren for å få siste sw ver. 

 

Du kan få noe pixelering om du ikke bruker samme firmware som meg. Dette kan fikses om du velger en annen firmware.

Endret av cable_guy
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg har lest alt jeg har kommet over mht oppsett av Telenor IPTV på USG, både her og på https://community.ubnt.com, og det fungerer nesten (menyer, program, start fra begynnelsen), men etter fem minutter, kuttes signalet. Om jeg derimot bytter kanal, funker det 5 minutter på nytt.

 

UPNP er aktivert.

 

Legger ved skjermskudd av oppsettet, og håper noen har innsikt..

 

På forhånd takk!

post-520922-0-55168800-1558444213_thumb.jpg

Endret av TaxGalax
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har lest alt jeg har kommet over mht oppsett av Telenor IPTV på USG, både her og på https://community.ubnt.com, og det fungerer nesten (menyer, program, start fra begynnelsen), men etter fem minutter, kuttes signalet. Om jeg derimot bytter kanal, funker det 5 minutter på nytt.

 

UPNP er aktivert.

 

Legger ved skjermskudd av oppsettet, og håper noen har innsikt..

 

På forhånd takk!

Jeg har samme problem.

Har fulgt samme oppskrift

Alt virker helt topp, utenom at signalet kuttes hvert 5 minutt.

Jeg har USG 3P og brukt LAN2

Mitt config er:

 

Firewall Rules:

Create a group within the Firewall selection: Name: IPTV Source, Address: 224.0.0.0/4, 93.91.111.0/24 and 148.122.7.125

Wan IN Rule:

  • Name . Allow IPTV TV-WE Multicast
  • IPv4 Protocol. UDP
  • Source - IPv4 Address Group: IPTV Source
  • Rule Applied: Before predefined rules

Wan Local rule:

  • Name: Allow IGMP
  • Rule Applied: Before predefined rules
  • IPv4 Protocol : Choose a protocol by name – IGMP

On the default Corporate LAN

  • Enable UPnP LAN

I then enabled IGMP – Proxy which is done by creating a config.gateway.json file. I have a USG Pro 4, so my interfaces are setup like this: ---

 

;Make a config.gateway.json with the following code and place it in the -/docker/unifi/sites/default- folder.

{
        "protocols": {
                "igmp-proxy": {
                        "interface": {
                                "eth2": {
                                        "alt-subnet": [ "0.0.0.0/24" ],
                                        "role": "downstream",
                                        "threshold": "1"
                                        },
                                "eth0": {
                                        "alt-subnet": [ "0.0.0.0/0" ],
                                        "role": "upstream",
                                        "threshold": "1"
                                        }
                                }
                        }
        }
}

Har hørt at dette kan ha med -Group Membership Interval- som skal sende hvert 260 sekund....

Hvordan fungerer dette fra USG ? Kan dette endres?

Endret av GizmoPower1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...