|FSK| Skrevet 10. desember 2003 Skrevet 10. desember 2003 Hvordan kan jeg legge til et brukernavn i proftpd, f.eks. "public", som ikke krever at jeg lager et brukernavn i /etc/passwd? når jeg skal åpne ftp-server'n for personer jeg ikke stoler 100% på, syns jeg det blir for risikabelt å gi dem et brukernavn de kan klare å få brukt andre steder i tillegg.
kattemat Skrevet 10. desember 2003 Skrevet 10. desember 2003 Sjekk direktivene AuthUserFile og AuthGroupfile if config fila. Filene skal ha samme syntaks som /etc/passwd og /etc/group
Silvester Skrevet 10. desember 2003 Skrevet 10. desember 2003 (endret) ja, men da må du ha med linja i configen som sier at folk uten valid shell kan logge inn. husker ikke helt hvordan den linja lød desverre. EDIT: RequireValidShell off legg den inn under global nederst. Endret 10. desember 2003 av Nichotin
Bad_Byte Skrevet 11. desember 2003 Skrevet 11. desember 2003 Like greit å ha folka i mysql mysql> desc users; +----------+-----------------+------+-----+---------+-------+ | Field | Type | Null | Key | Default | Extra | +----------+-----------------+------+-----+---------+-------+ | username | varchar(30) | | | | | | passwd | varchar(50) | | | | | | uid | int(3) unsigned | | PRI | 0 | | | gid | int(3) unsigned | | | 0 | | | homedir | varchar(255) | YES | | NULL | | | shell | char(1) | | | 1 | | +----------+-----------------+------+-----+---------+-------+ 6 rows in set (0.00 sec) proftpd.conf SQLConnectInfo user@local user password SQLAuthenticate on SQLUserInfo users username passwd uid gid homedir shell SQLAuthTypes Backend Plaintext Ikke det beste oppsettet, men det funker og jeg trenger ikke å legge til brukere i systemet bare for at noen skal få ftp tilgang.
|FSK| Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Skrevet 11. desember 2003 (endret) jeg prøvde et opplegg med mysql, men får følgende feilmelding når jeg prøver å starte proftpd. " - Fatal: unknown configuration directive 'SQLConnectInfo' on line 62 of '/usr/local/etc/proftpd.conf'." hva er det jeg gjør galt? har lagt de SQL-linjene under <Global> edit; har ikke mod_mysql, og finner den heller. hvor kan jeg finne den filen? Endret 11. desember 2003 av |FSK|
kyrsjo Skrevet 11. desember 2003 Skrevet 11. desember 2003 Bruker vsftpd, og har satt shellet til brukerene til /sbin/nologin. Funker fint!
Bad_Byte Skrevet 14. desember 2003 Skrevet 14. desember 2003 edit; har ikke mod_mysql, og finner den heller. hvor kan jeg finne den filen? Det må legges till i configure ./configure --with-modules=mod_sql:mod_sql_mysql Link
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå