Gå til innhold

Microsoft DOS


|SeVen|

Anbefalte innlegg

Ja, wolf3d :) HUsker du hitler på 3. map ? Han var vanskelig. Men jeg brukte I-L-M koden :p

 

Wintergames, husker jeg godt, var en kløpper på hopping og bob, men husker SKi or Die bedre... det er vel det 1. snowboard spillet tror jeg.

 

Tror jeg skal børste støvet av min gamle 486 snart og se om jeg har de spillene.

Koder? What? Er du whimp eller..? :dontgetit:

 

Hehe, neida... det har seg bare sånn at da jeg spillte det Wolf3D for fullt så var koder noe helt utenom min viten. Tro det eller ei. Jeg har runda det spillet utallige ganger uten en eneste kode. Til og med på hardeste nivå...

 

Jeje... brife lekkert nå...

 

Hmmmmzz, som jeg savner det spillet orginalt. Har en versjon av det nå som er helt elendig. All lyden er føkka til og ødelagt eller fjernet.... :cry: snakk om og ødelegge ett mennesket spille glede... Jah lyden har en del og si gitt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klar jeg husker DOS! :):w00t:

 

Jeg levde jo tross alt i DOS i en del år! hehe..

MS DOS 6.0, eller 6.2 var vel min første versjon. Siste var 6.22 som noen nevnte.

 

Hadde en 386DX, tror jeg det var 40MHz, med litt RAM (4?), før den ble oppgradert noen ganger.. Hadde også den klassiske 486DX2-66 som de fleste andre! :) hehe..

 

Men, jeg brukde også 4DOS som shell! Det var Konge!

 

Savner egentlig den tiden.. :dontgetit:

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Har en 386sx 16Mhz fra 1990 stående (kjøpte den på Datavarehuset, som nå ikke finnes mer). Den hadde originalt 2MB ram og 40MB harddisk. I '93 oppgraderte vi den til 5MB ram og 420MB disk.

 

PC'n fungerer like bra i dag som i 1990 og 420MB harddisken er stappfull av gamle DOS klassikere. The Lost Vikings, Lotus, Prince Of Persia, Commander Keen, de fleste Sierra adventure spillene osv. osv. :thumbs:

Lenke til kommentar

Husker året 1993. Zenith 486 25mhz DX. 4mb ram og 80mb harddisk. Fikk pressa på over 100mb med stackdisk. Fikk lit mer etterhvert som det kom nye utgaver av Stackdisk. Boottime på ca 5min til win 3.1 på den maskina. Har fortsatt DOS manualen som fulgte med. Og 14,5" skjermen. Legg merke til ,5 den var nemlig litt større enn alle kompiser sine. :D Fikk Soundblaster pro 8 til den, det var heftig. Fikk bedre lyd i spill. Fulgte også med en lyd demo, et lite program man kjørte fra dos som hadde no elendig grafikk-show og midi ly, det har jeg sett på i mange timer. Ahhh, det var tider med herlige .bat filer som snarveier og det hele...

Lenke til kommentar

Gode gamle dager...

 

Min første maskin var en Brother 386 SX, med 4MB RAM, 512 kB med grafikkminne (holdt til VGA-grafikk i spill) og en stooor HD på 50 MB!

Skjermen var på 14", og hele herligheten kostet ca. 17,000 kr.!

 

Operativsystemet var DOS 3.0, og Windows 3.0. Spilla jeg spilte var bl.a. Wolfenstein 3D, Duke Nukem, Syndicate, Microsoft Flight Simulator '93, FIFA 92 osv.

 

Lengter til de dagene, var BSOD var et ukjent begrep... :blush::love:

Lenke til kommentar

Hau hau, det var tider..

Memmaker ble ofte brukt for å få frigjort plenty med minne slik at det første NFS kunne kjøre.

+ duke nukem, doom osv osv...

 

Er det noen som husker de aller første pacman spillene ?

 

Onkelen min hadde en "bærbar" maskin uten HD men med en 5 1/4" diskett stasjon. Veide minst 60 kilo !

 

Det var tider, men er glad jeg har vært der, kan nå ihvertfall bruke kommandovinduet i w2k / xp . . .

 

Attrib kommandoen var fin på maskiner til folk som ikke hadde peiling :-)

attrib +h HEHE

Lenke til kommentar

Bare å bruke attrib -r så ble det borte :p

 

GOO tider ja, husker jeg satt i og skrev i Qbasic og lagde lumske programmer som formaterte HD`en :) Og husker de første packman spillene ja, CDMAN 4eva :) Men det ingenting slår MARS ! Noen som husker det ? Mars hadde uendelig brett og du måtte tenkte og være smart :)

Lenke til kommentar

utdrag fra komplett.no's prisliste (19.05.97):

 

Western Tech Office-series:

 

- Minitower kabinett - HK m. Triton og 256 KB cache

- 16 MB EDO-RAM Internminne - Addonics norsk tastatur

- 1280 MB harddisk - 1 MB PCI 64 bits skjermkort

- 15" Targa el. Goldstar fargemonitor - Whale seriell mus

- 3,5" diskettstasjon - Windows 95 norsk m/manualer

Western Tech Pentium PRO 200 mhz. Kr. 13.900,-

Western Tech Pentium 133 mhz Kr. 9.000,-

 

Goldstar 8x CD-Rom, IDE ATAPI kr. 895,-

Optics Storage 12x CD-Rom, IDE ATAPI, TILBUD kr. 995,-

Pioneer 12x CD-Rom, IDE ATAPI, bulk versjon med drivere og audiokabel kr. 895,-

Pioneer 12x CD-Rom, IDE ATAPI, retail versjon kr.1.295,-

Intel Pentium 200 mhz kr.2.795,-

Intel Pentium MMX 166 mhz kr.2.795,-

Intel Pentium MMX 200 mhz kr.4.995,-

Intel Pentium PRO 180 mhz CPU kr.4.200,-

Intel Pentium PRO 200 mhz CPU kr.5.300,-

32 MB 72 pins 32 bits EDO 60 ns kr.1.350,-

32 MB DIMM-RAM for ASUS TX-97 hovedkort kr.1.850,-

64 MB DIMM-RAM for ASUS TX-97 hovedkort kr.4.100,-

16 MB DIMM-RAM for ATC hovedkort kr. 995,-

32 MB DIMM-RAM for ATC hovedkort kr.1.995,-

17" Sony Multiscan 200 SX fargeskjerm Trinitron, 0.25 dot kr.6.650,-

Western Digital AC 33100,3200 MB harddisk,128 KB Cache,<11 ms søketid kr.2.595,-

Western Digital AC 34000,4000 MB harddisk,256 KB Cache,<11 ms søketid kr.3.495,-

HP Surestore 6020 i CD-brenner, 2x skriv,6x les kr.4.000,-

Philips CDD-2600, CD-brenner, 2x skriv,6x les, best i test kr.4.595,-

CD`R plater 74 min, Maxoptics/Verbatim, stk. pris ved kjøp av 1-25 stk kr. 58,-

CD`R plater 74 min, CDMAX, stk. pris ved kjøp av 1-25 stk kr. 51,-

Matrox Millennium PCI 4 MB WRAM; 64 bits, retail versjon, 220 mhz. RAM-DAC kr.2.495.-

Hercules Terminator PCI 4 MB EDO-RAM; 64 bits, S3 Virge 3D chipset kr.1.095.-

US Robotics Sportster 33.600 Voice-faxmodem, ekstern eller intern versjon kr.1.695,-

TeleS ISDN-kort, intern versjon, PnP for Windows-95 kr.1.095,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...