blacktower Skrevet 10. desember 2003 Skrevet 10. desember 2003 Hei, har fått det (u)heldige oppdrag å sette opp en ISDN ruter, som skal brukes til en oppringt forbindelse til banken. (til tross for at de nettopp hat fått en fin 2Mbit SDSL forbindelse.. ) Det beveger seg inn på et emne jeg strengt tatt ikke har peiling på, men å la banken ta seg av det skulle visst ha kostet store mengder laken.. Slik er oppsettet: SHDSL-boks | | D-Link ruter (WAN: 212.4.*.*) | (LAN: 192.168.1.1) | Switch (er) | | ----------------------------- |'''''''''''|''''''''''''|'''''''''''''''''| PC1 PC2 PC3 Zyxel P100IH (LAN: 192.168.1.250) <- ISDN ruteren Static route på D-link ruteren ser slik ut: Status/Action: Active Destination IP Address: 153.110.60.2 (banken) Subnet Mask: 255.255.255.0 Gateway IP Address: 192.168.1.250 Network Interface: LAN Dette ser ikke ut til å fungere.. I tillegg er det jo endel innstillinger på selve ISDN ruteren, men det skal være ferdig oppsatt, så jeg har ikke rotet med det. Må X som i *.*.X.* være ulikt på ISDN-ruteren og D-Link ruteren? Prøvde med forskjellige tall, men det så heller ikke ut til å virke. Noen tips / forslag? All kritikk mottas med takk, jeg aner egentlig ikke hva jeg driver med her..
blacktower Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Skrevet 10. desember 2003 Hehe, for å svare meg selv: Hadde brukt feil subnetmask på den statisk ruten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå