Gå til innhold

Forbrukerrådet med skarp melding til Telia og Telenor:– Gi oss heller større datapakker


Anbefalte innlegg

Jeg trenger 36 GB per dag.

 

Per i dag får jeg 200 GB per måned pluss 200 GB som jeg har spart opp, men må altså ha 1116 GB per måned mot dagens dagens 200. For å ha litt å gå på hadde det vært behov for noe over 1200 GB per måned. 1116 GB per måned tilsvarer 3.4 megabit kontinuerlig bruk, så det er ikke voldsomme hastigheter det er snakk om. I praksis hadde det blitt det dobbelte halve døgnet.

 

Jeg gleder meg til det kommer fri data og tilbyder må gjerne sette cap ved 10-20 mbps. Det kan ikke være så vanskelig å gi fri data med 20 mbps til de som ønsker det og 100+ mbps og datakvote til de som ønsker det.

 

En annen betalingsmodell kunne ha vært 799,- for 500 GB/måned og 1 kr per 1 GB bruk over de 500 GB som er inkludert. 200 GB måned har vært maks i flere år nå og det er på tide at det dobles til 400 GB og gjerne en økning 500 GB. I diverse kommentarfelt har jeg lagt merke til familier som etterspør 500 GB per måned da 200 GB ikke er nok i dag for en familie som benytter Netflix, HBO, Viaplay, YouTube, Twitch, med flere, altså helt vanlig bruk. I tillegg er det blitt vanlig å laste ned spill og programmer og da går 200 GB raskt når det i en familie er flere brukere som hamrer løs.

 

Man kan i dag få 500/500 mbps fiber, men det er ikke alle steder fiber er tilgjengelig og noen sliter med den samme slitne ADSL-linja som de hadde for over 10 år siden. For en del folk er data over mobilnettet den eneste muligheten de har til å få ei akseptabel hastighet på datatrafikken.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...