Gå til innhold

App som varsler når Internett faller ut via Wi-Fi?


Anbefalte innlegg

Det er bare å erkjenne: Jeg har helt krise elendig internettilkobling både hjemme og på jobb. Begge steder er det fiber. Det som skjer, er at alt jeg har av utstyr (iPhone, iPad, PC, nettbrett (Samsung android) stadig vekk faller ut. Dette er ikke unikt for meg, det gjelder også andre, både hjemme og på jobb.

Og da tar naturligvis mobilnettet automatisk over. Fint, men datamengden jeg har, der mengden normalt ikke er noe problem, blir selvfølgelig fort oppbrukt, når det er så ustabilt nett.

Finnes det ingen app for iOS som varsler at Wi-Fi kutter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner at du sier det. Men jeg mister ikke kontakten med routeren. Det er mot Internett kontakten mistes. Hvis jeg f.eks. slår av Wi-Fi på telefonen, sånn at jeg «tvinger» forbindelsen over på 4G i stedet, spruter nettsider, filer og e-post.

Hadde dette gjort seg gjeldende kun på telefonen, hadde jeg tenkt det var telefonen det var noe galt med. Men det samme skjer altså, som nevnt, på alle plattformer og for forskjellige brukere...

Lenke til kommentar

Skjønner at du sier det. Men jeg mister ikke kontakten med routeren. Det er mot Internett kontakten mistes. Hvis jeg f.eks. slår av Wi-Fi på telefonen, sånn at jeg «tvinger» forbindelsen over på 4G i stedet, spruter nettsider, filer og e-post.

Hadde dette gjort seg gjeldende kun på telefonen, hadde jeg tenkt det var telefonen det var noe galt med. Men det samme skjer altså, som nevnt, på alle plattformer og for forskjellige brukere...

 

Problemet burde du nesten ta med internett/fiber leverandøren din. Men til det du spør om, på iphone: Prøv å gå på instillinger - mobilnett, scroll HELT NED, å hak vekk "wifi hjelp". 

Endret av Borger___
Lenke til kommentar

 

 

Skjønner at du sier det. Men jeg mister ikke kontakten med routeren. Det er mot Internett kontakten mistes. Hvis jeg f.eks. slår av Wi-Fi på telefonen, sånn at jeg «tvinger» forbindelsen over på 4G i stedet, spruter nettsider, filer og e-post.

Hadde dette gjort seg gjeldende kun på telefonen, hadde jeg tenkt det var telefonen det var noe galt med. Men det samme skjer altså, som nevnt, på alle plattformer og for forskjellige brukere...

 

 

Problemet burde du nesten ta med internett/fiber leverandøren din. Men til det du spør om, på iphone: Prøv å gå på instillinger - mobilnett, scroll HELT NED, å hak vekk "wifi hjelp".

 

Skjønner at du sier det. Men jeg mister ikke kontakten med routeren. Det er mot Internett kontakten mistes. Hvis jeg f.eks. slår av Wi-Fi på telefonen, sånn at jeg «tvinger» forbindelsen over på 4G i stedet, spruter nettsider, filer og e-post.

Hadde dette gjort seg gjeldende kun på telefonen, hadde jeg tenkt det var telefonen det var noe galt med. Men det samme skjer altså, som nevnt, på alle plattformer og for forskjellige brukere...

 

 

Problemet burde du nesten ta med internett/fiber leverandøren din. Men til det du spør om, på iphone: Prøv å gå på instillinger - mobilnett, scroll HELT NED, å hak vekk "wifi hjelp".

Den funksjonen visste jeg ikke om. Takk! Tester den en stund i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...