jtsorensen Skrevet 9. desember 2003 Skrevet 9. desember 2003 Er det mulig å få c++ program til å vises i en nettleser? Om dette er mulig, kan noen vise et veldig enkelt eksempel?
daysleper Skrevet 9. desember 2003 Skrevet 9. desember 2003 #include <iostream> int main() { using namespace std; cout << "Content-type: text/html\n\n"; cout << "<HTML>\n"; cout << "<BODY>\n"; cout << "<H1>HELLO WORLD!</H1>\n"; cout << "</BODY>\n"; cout << "</HTML>\n"; cout << endl; return(0); } Dette programmet kjøres og vises her: http://nostdal.net/cgi-bin/ncgi
daysleper Skrevet 9. desember 2003 Skrevet 9. desember 2003 Hvis du mener å kjøre et C++ program direkte i en nettleser finnes det til noen nettlesere plugins som kan lastes ned. Disse kan også ansees å kjøres eller vises i en nettleser. For eksempel en film-fremviser-plugin som MPlayer-plugin til Linux eller Windows Media Player til Windows. Eller Macromedia Flash Player plugin'en.
jtsorensen Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Skrevet 13. desember 2003 (endret) Må filen være i cgi-mappen , eller var det bare tilfeldig? Hvilke type fil må det være for at den skal bli lest riktig? Hva om jeg ønsker å cout en variabel som blir generert av c++ scriptet, er det bare til å gjøre det? Hva om jeg ønsker å få noe skrevet inn til scriptet, med cin? Hvordan vil dette fungere da? Endret 13. desember 2003 av jtsorensen
kattemat Skrevet 13. desember 2003 Skrevet 13. desember 2003 >Må filen være i cgi-mappen , eller var det bare tilfeldig? Kommer ann på oppsettet av webserveren din. >Hvilke type fil må det være for at den skal bli lest riktig? Kommer også ann på oppsettet av webserveren. I enkelte tilfeller må filen ha .cgi ending. Uansett så holder det at "formatet" er en eksekverbar fil. Dvs enten starter den med en kommandotolker ala #!/bin/sh eller så er det en kompilert fil(som i c++ tilfellet). >Hva om jeg ønsker å cout en variabel som blir generert av c++ >scriptet, er det bare til å gjøre det? Ja - all stdout fra kjøringen sendes til webserveren. >Hva om jeg ønsker å få noe skrevet inn til scriptet, med cin? Hvordan >vil dette fungere da? Da henter du ut variablene webserveren sendt deg som miljøvariabler. Se 'man getenv'
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå