Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mye rastløshet i kroppen


djgudleif

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Sliter med rastløshet. Spesielt når jeg kommer hjem fra jobb.

Har mange hobbyer men jobben min tar mye mental energi for jeg er egentlig betalt for å løse tekniske problemer hele dagen.

 

Vet egentlig aldri helt hva jeg vil gjøre. Sitter i sofaen eller vandrer rundt i huset.

Bestemmer meg for å lage musikk (noe jeg gjorde 6 timer hver dag før) men gir opp etter 30 min.

Spiller samme gamle greiene på gitar og legger den fra meg. Ser en serie men det blir liksom ikke noe underholdende.

Starter et spill. Quitter spillet. Går på treningssenter, gjør 3-4 øvelser før jeg finner ut at jeg vil hjem igjen.

Så er det bare repeat på det jeg skrev i stad. Får egentlig ikke indre ro før jeg er på jobb igjen.

Men når jeg er på jobb så tenker jeg på alt jeg vil gjøre når jeg kommer hjem. Er skikkelig motivert for alt, men når jeg kommer hjem så bare blææh.

 

Jeg forstår ikke helt hva som feiler. Å være med venner utsetter bare problemet til jeg kommer hjem. Det gjør meg ikke noe mer tilfreds

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Sliter med rastløshet. Spesielt når jeg kommer hjem fra jobb.

Har mange hobbyer men jobben min tar mye mental energi for jeg er egentlig betalt for å løse tekniske problemer hele dagen.

 

Vet egentlig aldri helt hva jeg vil gjøre. Sitter i sofaen eller vandrer rundt i huset.

Bestemmer meg for å lage musikk (noe jeg gjorde 6 timer hver dag før) men gir opp etter 30 min.

Spiller samme gamle greiene på gitar og legger den fra meg. Ser en serie men det blir liksom ikke noe underholdende.

Starter et spill. Quitter spillet. Går på treningssenter, gjør 3-4 øvelser før jeg finner ut at jeg vil hjem igjen.

Så er det bare repeat på det jeg skrev i stad. Får egentlig ikke indre ro før jeg er på jobb igjen.

Men når jeg er på jobb så tenker jeg på alt jeg vil gjøre når jeg kommer hjem. Er skikkelig motivert for alt, men når jeg kommer hjem så bare blææh.

 

Jeg forstår ikke helt hva som feiler. Å være med venner utsetter bare problemet til jeg kommer hjem. Det gjør meg ikke noe mer tilfreds

Det er begynnende signaler på depresjon.

 

Du begynner å miste perspektivsynet på livet.

 

1) Hva er dine hovedmål her i livet?

2) Er du på rett vei i forhold til dem?

3) Har du alt "på stell"? I forhold til hva?

4) Er det noe du kunne gjort bedre?

5) Hvis du tok jackpoten i vikinglotto til onsdag, hva er det første du ville gjort, og hvordan ville du sett for deg livet om 10 år?

 

Du må definére kjerneverdiene dine tydeligere, og fortsette denne prosessen. Sett av 1 time hver kveld til å jobbe med dette, og aldri slutt å jobbe med det. Det er den éneste måten, etter min mening, å hindre depresjon på. Du må finne ut hva du er følelsesmessig knyttet til, og for å vite det, så må du vite hvem du er som person. Hva du føler deg "dratt mot", hva som tenner lidenskapen din.

 

Du skriver at du kunne holde på med musikk 6 timer i strekk før! Men at du nå gir deg etter 30 min. Er dette noe du ville tatt opp igjen om du vant eller på annen måte ervervet svært mye penger? Finn igjen lidenskapen. Kanskje bli en del av et miljø, som inspirérer deg?

 

Sosiale forhold er også en svært viktig faktor i å hindre depresjon. Vi kan være så stae og egenrådige vi bare vil, men hvis man velger å utelukke andre mennesker, så blir man ulykkelig, uansett hvordan man vrir og vender på det. Det kan være grunner til at man gjør det, men faktumet er det samme.

 

Håper det ordner seg. Jeg kjenner meg veldig igjen i dét du skriver, har levd sånn i mange år. Du -må- ta grep for å forebygge det, ellers blir det ikke bedre. Det er ikke sikkert det blir så mye -verre-, men du er nå sårbar for større depresjon. Det er en avgjørende situasjon hva du gjør de neste årene, som legger grunnlaget for resten av livet. Det er ikke så mye som skal til, 30 min til 1 time om dagen, med personlig utvikling. Skriv ned alt, få tankene på papir, og jobb med innholdet! Skriv ned livshistorien, alle negativer, og alle positiver, angående deg selv og andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...