Gå til innhold

TEST: Asus Zenfone 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

- Hvorfor folk har blitt så imot rammer den senere tid forundrer meg.

Og da gjelder det alle størrelser på display'et.

 

Desto større display og dyrer mobil-TLF'en er generelt sett så er det jo faktisk mer praktisk med rammer, enn uten.

 

Og på mindre mobil-TLF'er slik som denne i artikkelen så ser jeg ikke grunn til at den på dø og liv må være rammeløs.

 

Det jo bare en ekstra måte for produsentene å tjene mer penger på når mobil-TLF'en blir rammeløs.

Mens det sammtidig går utover brukerne i det "lange" løp.

Endret av BizzyX78
  • Liker 1
Lenke til kommentar

- Hvorfor folk har blitt så imot rammer den senere tid forundrer meg.

Og da gjelder det alle størrelser på display'et.

 

Desto større display og dyrer mobil-TLF'en er generelt sett så er det jo faktisk mer praktisk med rammer, enn uten.

 

Og på mindre mobil-TLF'er slik som denne i artikkelen så ser jeg ikke grunn til at den på dø og liv må være rammeløs.

 

Det jo bare en ekstra måte for produsentene å tjene mer penger på når mobil-TLF'en blir rammeløs.

Mens det sammtidig går utover brukerne i det "lange" løp.

 

Fordi det begynner å se stygt ut. Se for deg TVen din med store rammer. Rammen på undersiden bør ikke være større enn på sidene. Til mindre ramme nederst, til større flate dekker jeg med en hånd.

Endret av kim_InnleggNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Begynner å se stygt ut? Hvis det ikke så stygt ut for et år siden, hvorfor er det nå blitt stygt å ha rammer? Har Kim Kardashian bestemt at det er stygt med rammer?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Begynner å se stygt ut? Hvis det ikke så stygt ut for et år siden, hvorfor er det nå blitt stygt å ha rammer? Har Kim Kardashian bestemt at det er stygt med rammer?

 

Du siterer meg på "begynner" også påstår jeg sier det NÅ er stygt? Tror du virkelig nye mobiler har rammer om 2 år? Når toppmodellene har begynt å bli rammeløse, så trekker det ned når utfordrere har det. Det samme skjedde med TV.  

 

Om du aboslutt vil ha rammer, så får du garantert kjøpt deg noe plastikk på ebay så du trenger ikke bekymre deg.

Endret av kim_InnleggNO
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Begynner å se stygt ut?

Hvis det ikke så stygt ut for et år siden, hvorfor er det nå blitt stygt å ha rammer?

Har Kim Kardashian bestemt at det er stygt med rammer?

 

 

 

 

 

 

Du siterer meg på "begynner" også påstår jeg sier det NÅ er stygt?

Tror du virkelig nye mobiler har rammer om 2 år?

Når toppmodellene har begynt å bli rammeløse, så trekker det ned når utfordrere har det.

Det samme skjedde med TV.  

 

Om du aboslutt vil ha rammer, så får du garantert kjøpt deg noe plastikk på ebay så du trenger ikke bekymre deg.

 

 

 

 

 

- Man drasser normalt ikke rundt på en TV, så da er det ikke så viktig å pansre den, men den blir jo mer sårbar uten rammer så litt rammer på en TV skader ikke estetisk eller praktisk.

 

Data-skjermer drasser man litt på i ny og ne, særlig de litt yngre generasjonene som drar på Data-treff og/eller Nette-helg hos venner.

Og i så måte er det praktisk om skjermen(e) har litt beskyttende rammer.

 

Bærbare maskiner uten rammer er en skremmende tanke.

Siden disse blir drasset rundt på både titt og ofte, og i så måte får en del påkjenninger.

 

99% av alle som har Mobil-TLF i dag har den alltid med seg.

Hence the name...Mobil-TLF.

Og den blir utsatt for ganske store påkjenninger i sitt livsløp, så skikkelige rammer er et must, i hvert fall i mine øyne.

 

Så funksjonalitet over estetikk, any day of the week.

On that note...

Hva er du mener er så estesisk avskrekkende med noen millimeter med skikkelige rammer rundt mobilen?

 

Kjipe gummi-rammer på en dyr Mobil-TLF gir ikke særlig mening.

For det første så er slike rammer ikke særlig holdbare og i så måte må skiftes ut i tid og utid.

Og en annen ting...

Om rammer er så stygt som du skal ha det til, og at alle produsenter vil bare komme med rammeløse Mobil-TLF'er i fremtiden.

Da er det svært liten sjangs for at tredjeparts produsenter vil bruke tid og ressurser på slike ekstra utstyr.

Med untak av skjermbeskyttelse da selvsagt, men det er jo ikke bare skjermen som trenger beskyttelse.

 

 

 

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

 

 

 

Begynner å se stygt ut?

Hvis det ikke så stygt ut for et år siden, hvorfor er det nå blitt stygt å ha rammer?

Har Kim Kardashian bestemt at det er stygt med rammer?

 

 

 

 

 

 

Du siterer meg på "begynner" også påstår jeg sier det NÅ er stygt?

Tror du virkelig nye mobiler har rammer om 2 år?

Når toppmodellene har begynt å bli rammeløse, så trekker det ned når utfordrere har det.

Det samme skjedde med TV.  

 

Om du aboslutt vil ha rammer, så får du garantert kjøpt deg noe plastikk på ebay så du trenger ikke bekymre deg.

 

 

 

 

- Man drasser normalt ikke rundt på en TV, så da er det ikke så viktig å pansre den, men den blir jo mer sårbar uten rammer så litt rammer på en TV skader ikke estetisk eller praktisk.

 

Data-skjermer drasser man litt på i ny og ne, særlig de litt yngre generasjonene som drar på Data-treff og/eller Nette-helg hos venner.

Og i så måte er det praktisk om skjermen(e) har litt beskyttende rammer.

 

Bærbare maskiner uten rammer er en skremmende tanke.

Siden disse blir drasset rundt på både titt og ofte, og i så måte får en del påkjenninger.

 

99% av alle som har Mobil-TLF i dag har den alltid med seg.

Hence the name...Mobil-TLF.

Og den blir utsatt for ganske store påkjenninger i sitt livsløp, så skikkelige rammer er et must, i hvert fall i mine øyne.

 

Så funksjonalitet over estetikk, any day of the week.

On that note...

Hva er du mener er så estesisk avskrekkende med noen millimeter med skikkelige rammer rundt mobilen?

 

Kjipe gummi-rammer på en dyr Mobil-TLF gir ikke særlig mening.

For det første så er slike rammer ikke særlig holdbare og i så måte må skiftes ut i tid og utid.

Og en annen ting...

Om rammer er så stygt som du skal ha det til, og at alle produsenter vil bare komme med rammeløse Mobil-TLF'er i fremtiden.

Da er det svært liten sjangs for at tredjeparts produsenter vil bruke tid og ressurser på slike ekstra utstyr.

Med untak av skjermbeskyttelse da selvsagt, men det er jo ikke bare skjermen som trenger beskyttelse.

 

 

 

 

 

Så sant som det er sagt. Selv har jeg en S7 og en LG G6. Ser ikke fordelen med de smale rammene på G6 i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du tar en titt på ebay, så ser du at kinesere lager alle slags caser til alle nettbrett og mobiler, trenger ikke stor etterspørsel før noen tilbyr noe så enkelt.

 

TVen din er uten rammer fordi det er fint og unødvendig, ikke fordi man slipper å pansre den. 

 

"Funksjonalitet over estetikk" Du ofrer ingen funksjon ved å fjerne rammen nede og ha minimalt på sidene (så lenge du ikke toucher feil etter å ha hatt mobilen i 2 uker). De fleste vil ha en flott mobil, så enkelt er det. Om du hevder rammen ikke går utover estetikken på TV og mobil, så er du i et stort mindretall.

 

Om funksjonaliteten er å tåle mer, så vil en case til mobilen gjøre at den tåler mer enn en mobil med rammer uten case. Så kan du ta den på når du skal ut for hardt vær, og av når du er hjemme. Er du redd for å knuse skjermem med vanlig bruk, så har du kjøpt for dyr mobil.

Endret av kim_InnleggNO
Lenke til kommentar

Utviklingen går fremover. Vi har jo hatt en kontinuerlig evolusjon angåemde smarttelefoner siden de kom i sin spede start på slutten av 90 tallet og frem til nå. At skjermene får mindre rammer er bare en naturlig utvikling. Neste steg blir formbare enheter. Hva som skjer etterpå aner ingen.

 

Tilbake til zenphone 4. Fin telefon og et godt tilskudd til hva man får på markedet i 2017. :)

Lenke til kommentar


 

 



Om du tar en titt på ebay, så ser du at kinesere lager alle slags caser til alle nettbrett og mobiler, trenger ikke stor etterspørsel før noen tilbyr noe så enkelt.
 
TVen din er uten rammer fordi det er fint og unødvendig, ikke fordi man slipper å pansre den. 
 
"Funksjonalitet over estetikk" Du ofrer ingen funksjon ved å fjerne rammen nede og ha minimalt på sidene (så lenge du ikke toucher feil etter å ha hatt mobilen i 2 uker). De fleste vil ha en flott mobil, så enkelt er det. Om du hevder rammen ikke går utover estetikken på TV og mobil, så er du i et stort mindretall.
 
Om funksjonaliteten er å tåle mer, så vil en case til mobilen gjøre at den tåler mer enn en mobil med rammer uten case. Så kan du ta den på når du skal ut for hardt vær, og av når du er hjemme. Er du redd for å knuse skjermem med vanlig bruk, så har du kjøpt for dyr mobil.

 

 

- "TVen din er uten rammer fordi det er fint og unødvendig, ikke fordi man slipper å pansre den."

Det er går teknisk sett ut på det samme.

By the way...
Det jeg sa var ikke en direkte sammenlignng mellom TV og Mobil-TLF.
Der var flere ledd der som du hoppet over.
Det jeg gjor var å gå i målestokk.

Men uansett om man går direkte fra den ene til den andre så er det både naturlig og logisk at en Mobil-TLF trenger mer beskyttelse enn en TV, siden Mobil-TLF'en blir drasset på mens TV'en er mer eller mindrer fullstendig stasjonær.

Og disse jalla-greiene som du nevner er ikke holdbart i lengden.

Det der med tilvenning er høyst subjektivt.
Der er dem som trenger kun et på par tre dager.
Mens der finnes dem som ikke klarer å tilvenne seg uansett hvor lang tid det går.
Det går på motorikk.

Så det at ting skal på død og liv alltid være så estetisk tiltallende, uansett om det er snakk om syltynt og/eller rammeløst.
Det er ikke alltid så praktisk/funksjonelt.

Pris er også en høyst subjektiv ting...
Det som er dyrt for noen er billig for andre, og motsatt.

Om jeg kjøper en Mobil-TLF til 600Kr eller 6000Kr så passer jeg like godt på den.
Selv om det er billig så skal det jo vare.

Jeg vil heller påstå at det kommer mer an på personen og ikke prislappen.


 

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...