Gå til innhold

Solid trådløs USB adapter til stasjonær PC?


Anbefalte innlegg

Hei.

Har en stasjonær PC uten trådløst nettverkskort.

Modemet og routeren er i en etasje over, så trenger noe som penetrerer tregulv (heldigvis ikke fliser eller betong imellom).

Nettverket er sterkt og jeg har ikke noe problem med å se på full 1080p YouTube videoer på mobilen min selv med denne distansen.

Hva foreslår dere?

Jeg bruker gjerne litt ekstra $$$ på noe som kan øke sjansjene mine for 99% stabilt nett.

Gjerne også en adapter med lang kabel, slik at jeg kan flytte på den til jeg finner best mulig plassering (om det er gunstig så klart).

Kom gjerne med flere forslag, priser og hva du selv mener er best!

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste er nok å kjøre nett over TP-kabel. Nest best er en homeplug el.l løsning, deretter trådløskort av god kvalitet. Trådløs er nok det som er minst rotete når du først har fått det opp og kjøre.

 

Dette skal være et godt USB-kort. Det er 5 dBi forsterkning også på dette så juster antenne for best mulig signal.

http://www.ebay.com/itm/OURLINK-600Mbps-mini-802-11ac-Dual-Band-2-4G-5G-Wireless-Network-Adapter-USB-Wi-/122482775746

Lenke til kommentar

Det beste er nok å kjøre nett over TP-kabel. Nest best er en homeplug el.l løsning, deretter trådløskort av god kvalitet. Trådløs er nok det som er minst rotete når du først har fått det opp og kjøre.

 

Dette skal være et godt USB-kort. Det er 5 dBi forsterkning også på dette så juster antenne for best mulig signal.

http://www.ebay.com/itm/OURLINK-600Mbps-mini-802-11ac-Dual-Band-2-4G-5G-Wireless-Network-Adapter-USB-Wi-/122482775746

Takk for fint svar! Når det gjelder homeplug, hvordan vet jeg at det kommer fungere? Må modemet være koblet til på et spesielt sett for at det skal fungere, eller er alt automatisk tilpasset opp mot hverandre?

Lenke til kommentar

Teknologien som er i homeplug-løsninger har kommet seg over tid og har blitt bedre og mer stabil. Kommer an på hvordan spredernettet er lagt opp mht til faser og hvor mye filtrering det er på disse. Du vet dessverre kun hvor godt det funker i det oppsettet du ser for deg etter at du har prøvd. Du trekker TP-kabel som nomalt det stykket som ikke dekkes av homeplug,

Lenke til kommentar

Har en stasjonær PC uten trådløst nettverkskort. Modemet og routeren er i en etasje over ...

 

... Jeg bruker gjerne litt ekstra $$$ på noe som kan øke sjansjene mine for 99% stabilt nett ...

Da betaler du en fagmann for å legge opp nettverkskabel på en pen og skikkelig måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...