Gå til innhold

Bestilte meg akkurat elsykkel


fettnavn

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Bestilte meg en elsykkel fra XXL i dag, siden det var vennefest.

https://www.giant-bicycles.com/gb/prime-eplus-3-2016

Skal ha kostet 24999 fram til april i år.

https://www.prisjakt.no/product.php?e=3310107

 

Ser at den ligger på 1799 GBP i GB, så litt billigere der enn i Norge.

 

Tenker å bruke den mest til og fra jobb, en tur som stort sett vil være på asfalt, men med noe grusvei, forhåpentligvis året rundt. 6-7-8 km, litt avhengig av rutevalg.

Ga litt over 13000 for sykkelen, og tenkte det var et knallbra kjøp.

Er det noen med peiling på elsykkel som har noen innsigelser mot denne sykkelen?

Er motoren ok?

Funker den en tur på grusveiene innover i marka?

Sykkelvogn med barn?

 

Er det noen teknologiske framskritt som gjør at en 2017-modell er mye bedre?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har en Giant Explore E2+ GTS, er ganske sammenlignbar. Batterietiden når sykkelen lastes med vekt, enten på eller bak sykkelen, er dårlig hvis det skal sykles i terreng som går opp i perioder.

 

30 km med barnehenger og utstyr i grovt terreng opplevde jeg var den faktiske batteritiden. Det skal dog sies at sykkelen er tung i seg selv, 22.5kg, jeg er 110kg og lasten var nok 20kg, jeg bruker dekkene som fulgte med, Fat Sam (Maxxis)

 

Jeg vet at naboen som selv bygge sykkelen sin av en Bafangmotor og en batteripakke fra england på 14Ah, han har enorm batterikapasitet sammenlignet med meg ved hard bruk.

 

Jeg mener at man må være realist, et batteri på en sykkel kjøpt i butikken har svakheter, det blir litt som flatskjermer og mobiler, merkevare har ikke så mye fordeler i dag, selv om man betaler veldig mye for det.

 

Når alt er skrevet og sagt : Elsykkelen har gitt meg mange fantastiske korte og lange turer i by og mark, ville aldri vært foruten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...