Gå til innhold

Snart vil Netflix trolig bli mye vanligere i fly


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-455415

Jeg skjønner ikke at folk gidder å betale på Netflix engang... Det er heseblesende dårlig utvalg der. Netflix stinker! Det gjør norsk TV også. Alt stinker og alt er pissdyrt, så hva skjer med verden? TV-selskapene har gjort folk så vant til å se på mini-budget realityserier at de blir imponert over en nesten-mini-budget TV-serie fra Netflix. Men folk burde ikke akseptere det, fordi TV- og filmselskapene har masse penger og vil bare bruke minst mulig penger på å lage serier samtidig som de tar mest mulig penger for reklame. Alle kanaler har jo tatt av helt på reklame nå. Det er derfor jeg ikke ser på TV lenger i det hele tatt. Fordi jeg gidder ikke å sitte og bli hjernevasket av all den reklamen.

 

Og nei, jeg mener ikke hjernevasket for moro skyld, markedsførere hjernevasker oss faktisk hele tiden. Blant markedsførere så er det like naturlig som å tørke seg i ræva for andre folk å hjernevaske folk. De trener oss opp til å ville ha en spesiell type mat hver gang vi hører en lyd. Så når folk ser på film på Netflix og spiser godteri og chips og hører intromelodien til de store filmselskapene, så ender det opp med at den introlyden blir en lyd som får folk til å tenke "godteri og chips". Det er jo sånn det er og det har markedsførere lurt oss til. Så man ender opp med å tenke at man MÅ ha snacks til film, så hvis man ser mye film så blir det fort en veldig usunn livsstil. Det er virkelig stygt, og nei, det er ikke overdrevet engang. De bruker noe som heter klassisk og instrumentell betinging til å hjernevaske oss. Det er utrolig stygt og folk i markedsføringsverden ser ikke på det som noe alvorlig engang, så de hjernevasker folk over en lav sko og gjør alt de kan for å påvirke oss til å kjøpe. Det er virkelig stygt altså.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at folk gidder å betale på Netflix engang... Det er heseblesende dårlig utvalg der. Netflix stinker! Det gjør norsk TV også. Alt stinker og alt er pissdyrt, så hva skjer med verden? TV-selskapene har gjort folk så vant til å se på mini-budget realityserier at de blir imponert over en nesten-mini-budget TV-serie fra Netflix. Men folk burde ikke akseptere det, fordi TV- og filmselskapene har masse penger og vil bare bruke minst mulig penger på å lage serier samtidig som de tar mest mulig penger for reklame. Alle kanaler har jo tatt av helt på reklame nå. Det er derfor jeg ikke ser på TV lenger i det hele tatt. Fordi jeg gidder ikke å sitte og bli hjernevasket av all den reklamen.

 

Og nei, jeg mener ikke hjernevasket for moro skyld, markedsførere hjernevasker oss faktisk hele tiden. Blant markedsførere så er det like naturlig som å tørke seg i ræva for andre folk å hjernevaske folk. De trener oss opp til å ville ha en spesiell type mat hver gang vi hører en lyd. Så når folk ser på film på Netflix og spiser godteri og chips og hører intromelodien til de store filmselskapene, så ender det opp med at den introlyden blir en lyd som får folk til å tenke "godteri og chips". Det er jo sånn det er og det har markedsførere lurt oss til. Så man ender opp med å tenke at man MÅ ha snacks til film, så hvis man ser mye film så blir det fort en veldig usunn livsstil. Det er virkelig stygt, og nei, det er ikke overdrevet engang. De bruker noe som heter klassisk og instrumentell betinging til å hjernevaske oss. Det er utrolig stygt og folk i markedsføringsverden ser ikke på det som noe alvorlig engang, så de hjernevasker folk over en lav sko og gjør alt de kan for å påvirke oss til å kjøpe. Det er virkelig stygt altså.

Av en som ikke forstår at noen gidder å betale for netflix har du god greie på innholdet.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva hadde det kostet flyselskapene en liten boks med ett par terrabyte lagring av mest populære seriene til Netflix? Så kan de kjøre analyse og oppdatere innhold til det som blir etterspurt oftest når de lander og har tilgang på bedre nett.

 

Basert på at en times lang episode av Black Mirror tar ca. 280 MB i standard oppløsning for streaming, og 440 MB for HD, så hadde en vanlig disk på en terrabyte hatt kapasitet nok for 2-3 tusen timer med video, avhengig av kvalitet.

Lenke til kommentar
Gjest member-455415

For meg høres det ut som om du nettopp har oppdaget prinsippet bak "Pavlovs hunder".
Tro det eller ei, de fleste av oss er klar over hvordan markedsføring foregår samt påvirker oss.



Det er mange som tror de vet mye om det, men som ikke gjør det. Så for markedsførere ala 2017 så er ikke salg å argumentere for å selge, det er å misbruke menneskets natur og hjernen og kroppens mekanismer til å få oss til å kjøpe. For å si det sånn så at de aller fleste STRØKET på eksamen i markedsføring hvis de bare skulle tatt den på sparket. Så nei, du, de fleste vet IKKE akkurat hva de driver med og hvor sleipt det er. Jeg tror at det hadde blitt mange flere forbud innen det hvis Ola Nordmann hadde visst alt det de gjorde. Man burde faktisk innse det hvordan markedsførere holder oss på et veldig lavt nivå i hodene våre ved å konstant appellere til de basiske behovene i behovspyramiden som mat og sikkerhet. De misbruker det hele tiden for å lure oss. Så du har nok et tilfelle av den logiske bristen av å tenke at de fleste andre vet det samme som deg. Det er vanlig for folk i alle yrker, så de bruker for eksempel for mye sjargong når de snakker til utenforstående. Endret av member-455415
Lenke til kommentar
Gjest member-455415

Av en som ikke forstår at noen gidder å betale for netflix har du god greie på innholdet.. 

 

Jeg er interessert i film, så det tok ikke meg mange minuttene for å se at de stort sett har mest gammel dritt. Jeg har til og med muligheten til å få det gratis, men jeg vil ikke ha det for jeg ikke vil støtte noe som er så ræva. Det er virkelig ikke verdt prisen i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Gjest member-455415

Ta deg en tur i skogen da vel.

 

Hva hjelper det egentlig? Det forandrer ikke det faktum av at TV har blitt noe helt sinnsykt dyrt i Norge. Man må betale flesk for bare en liten møkkapakke med 24 kanaler og lisensavgift, og så må man betale ekstra for sportskanaler osv osv. Så TV har jo blitt så dyrt i Norge at det er som en egen hobby i seg selv. Så dyrt er Norge nå at vanlige folk må velge seg ÈN hobby. Og for mange nå så er det så svindyrt at den eneste hobbyen de har råd til er å se på NRK. Det er det nye Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...