Gå til innhold

Den store Google Pixel 2 XL tråden


Nystic

  

66 stemmer

  1. 1. Har du kjøpt Google Pixel 2 XL?

    • Ja
      16
    • Nei
      50


Anbefalte innlegg

 

 

 

Melding fra Multicom: "Du vil få fra bestillingen som er ventet inn til oss 8/11. Datoen som vises på nett nå er for de som bestiller nå."

:w00t: I beste fall kan telefonen bli sendt 08.11 frå multicom då ?
Virker sånn ja! :)

Fysj - planen var egentlig å vente til noen hadde den på lager før jeg bestilte... Prøver å unngå Multicom - ProShop har jeg mye bedre erfaring med.

 

Hmm...

 

Gir ProShop til ut dagen på å få XL'en opp på nett tenker jeg - er den ikke der før arbeidsdagen er over, blir det bestilling hos Multicom!

 

-B

Har verken brukt Multicom eller Proshop tidligere, men har sett for meg at Multicom er bedre og større enn ProShop (Multicom er jo også et norsk selskap til sammenligning med danske ProShop). Erfaringer?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Melding fra Multicom: "Du vil få fra bestillingen som er ventet inn til oss 8/11. Datoen som vises på nett nå er for de som bestiller nå."

:w00t: I beste fall kan telefonen bli sendt 08.11 frå multicom då ?
Virker sånn ja! :)

Fysj - planen var egentlig å vente til noen hadde den på lager før jeg bestilte... Prøver å unngå Multicom - ProShop har jeg mye bedre erfaring med.

 

Hmm...

 

Gir ProShop til ut dagen på å få XL'en opp på nett tenker jeg - er den ikke der før arbeidsdagen er over, blir det bestilling hos Multicom!

 

-B

Har verken brukt Multicom eller Proshop tidligere, men har sett for meg at Multicom er bedre og større enn ProShop (Multicom er jo også et norsk selskap til sammenligning med danske ProShop). Erfaringer?

 

 

Har brukt begge ved tidligere anledninger - og har hatt dårlig erfaring med Multicom, i forhold til ettermarked/service. Dette er lenge siden - så alt kan selvfølgelig ha blitt bedre.

 

ProShop har jeg aldri opplevd noe kluss med, og at de er danske gjør meg ingenting. 

 

Multicom er størst av de 2, men bigger isn't always better! Hehe

 

-B

Lenke til kommentar

Fikk min pixel 2 xl nå i helga - fra statene. Svart 128.

Ikke fått lekt så mye med den enda, men bare å spørre om noen lurer på noe.

 

Fikk oppdatering i dag til november oppdateringen (av 8.0). Den la til en ekstra mulighet for å booste saturasjon på skjermen. Prøver den enda på standard/nøytral jeg. Synes det se fint ut slik - men ble punchy om en satt på nye settingen.

 

La selvsagt merke til blåskjær med en gang siden jeg har lest så mye om det. Ville jo merket det uansett, men ikke noe plagsomt i det hele tatt. Hvit skjerm +  litt vinkel av en eller annen grunn - så kanskje en gir det en tanke. Ikke sette eller tenkt eller kikket så mye etter noe burn in eller retention for den saks skyld enda.

 

Kom fra Nexus 6. Annen verden dette :) Herlig. Er jo litt mindre skjerm enn n6, men ikke tenkt på. Høyttalerne syntes jeg eneste var bedre på N6. Sikkert ren fysikk - større telefon og plass til mer luft/høyttaler. Dypere mer naturlig på N6.

 

Portrett/bokeh modus på kameraet er litt hit/miss - må nok være nøye med avstand til forgrunn, rot i bakgrunn, og gjerne trykke der en vil ha fokus etc for å få det mest mulig riktig. Blir litt variabelt hvor bra den får det til om en ikke prøver et par ganger.

 

Youtube og netflix kan begge zoome inn for å fylle skjermen om en ikke vil ha pillarbox.

 

Kjapp å restarte. (bare gjort en gang for oppdateringen da). Elsker fingerscanneren - hadde ikke på N6.

 

Ikke hatt særlig trøbbel med squeeze i tide og utide utenom i holderen på bilen hvor den klemmes hver gang jeg setter den oppi hehe.

 

fredrik

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fikk min pixel 2 xl nå i helga - fra statene. Svart 128.

 

Ikke fått lekt så mye med den enda, men bare å spørre om noen lurer på noe.

 

Fikk oppdatering i dag til november oppdateringen (av 8.0). Den la til en ekstra mulighet for å booste saturasjon på skjermen. Prøver den enda på standard/nøytral jeg. Synes det se fint ut slik - men ble punchy om en satt på nye settingen.

 

La selvsagt merke til blåskjær med en gang siden jeg har lest så mye om det. Ville jo merket det uansett, men ikke noe plagsomt i det hele tatt. Hvit skjerm + litt vinkel av en eller annen grunn - så kanskje en gir det en tanke. Ikke sette eller tenkt eller kikket så mye etter noe burn in eller retention for den saks skyld enda.

 

Kom fra Nexus 6. Annen verden dette :) Herlig. Er jo litt mindre skjerm enn n6, men ikke tenkt på. Høyttalerne syntes jeg eneste var bedre på N6. Sikkert ren fysikk - større telefon og plass til mer luft/høyttaler. Dypere mer naturlig på N6.

 

Portrett/bokeh modus på kameraet er litt hit/miss - må nok være nøye med avstand til forgrunn, rot i bakgrunn, og gjerne trykke der en vil ha fokus etc for å få det mest mulig riktig. Blir litt variabelt hvor bra den får det til om en ikke prøver et par ganger.

 

Youtube og netflix kan begge zoome inn for å fylle skjermen om en ikke vil ha pillarbox.

 

Kjapp å restarte. (bare gjort en gang for oppdateringen da). Elsker fingerscanneren - hadde ikke på N6.

 

Ikke hatt særlig trøbbel med squeeze i tide og utide utenom i holderen på bilen hvor den klemmes hver gang jeg setter den oppi hehe.

 

fredrik

Aah - nå klarte jeg ikke å holde meg mer... Bestilte fra Multicom nå! Hehe

 

Har noen spørsmål!

 

1. Prøvd med Bluetooth? Er noen som har meldt om problemer med oppkobling

2. Merker du noe "ticking" lyd når du er i samtale?

3. Har du noe skjermbeskytter på den? I så fall - hvilken, og er du fornøyd?

 

Gled mæ!

 

-B

 

Edit: ser nå ut som at Google har fikset ticke-lyden i novembers update.

Endret av Buckzie
Lenke til kommentar

"Kjære Multicom-kunde!

 

Tusen takk for at du valgte oss.

 

Vi vil informere om at din pakke nå er pakket og klar for sending med Posten.

 

Du kan spore forsendelsen ved å trykke på sendingsnummeret nedenfor. Det kan ta inntil 24 timer

før sporingen er aktiv hos Posten. *

Lenke til kommentar

"Kjære Multicom-kunde!

 

Tusen takk for at du valgte oss.

 

Vi vil informere om at din pakke nå er pakket og klar for sending med Posten.

 

Du kan spore forsendelsen ved å trykke på sendingsnummeret nedenfor. Det kan ta inntil 24 timer

før sporingen er aktiv hos Posten. *

 

Snakket med Multicom nå... Min blir ikke sendt før 10.11  :cry:  :cry:  :cry:

 

-B 

Lenke til kommentar

 

"Kjære Multicom-kunde!

 

Tusen takk for at du valgte oss.

 

Vi vil informere om at din pakke nå er pakket og klar for sending med Posten.

 

Du kan spore forsendelsen ved å trykke på sendingsnummeret nedenfor. Det kan ta inntil 24 timer

før sporingen er aktiv hos Posten. *

 

Snakket med Multicom nå... Min blir ikke sendt før 10.11  :cry:  :cry:  :cry:

 

-B 

 

Stemmer det ja, var det samme dem sa til meg også. De som allerede har bestilt skulle bli sendt 8/11 (ble jo tydeligvis 7/11 istedenfor), mens nye bestillinger skulle bli sendt 10/11. Grattis med kjøpet da!  :wee:

Lenke til kommentar

 

 

"Kjære Multicom-kunde!

 

Tusen takk for at du valgte oss.

 

Vi vil informere om at din pakke nå er pakket og klar for sending med Posten.

 

Du kan spore forsendelsen ved å trykke på sendingsnummeret nedenfor. Det kan ta inntil 24 timer

før sporingen er aktiv hos Posten. *

Snakket med Multicom nå... Min blir ikke sendt før 10.11 :cry::cry::cry:

 

-B

Stemmer det ja, var det samme dem sa til meg også. De som allerede har bestilt skulle bli sendt 8/11 (ble jo tydeligvis 7/11 istedenfor), mens nye bestillinger skulle bli sendt 10/11. Grattis med kjøpet da! :wee:
Regnet med det - all good!

 

Noen som har bestilt noe tilbehør?

 

Har selv bestilt denne, for over 1 uke siden:

 

https://www.slickwraps.com/google-pixel-2-xl-naked-wrap.html

 

Og 2-3 forskjellige ebay-skjermbeskyttere, bare for å ha noen i backup.

 

Prøver å finne en "Main" protector nå, mye å velge i!

 

- B

 

Edit: skriveleif

Endret av Buckzie
Lenke til kommentar

 

Regnet med det - all good!

 

Noen som har bestilt noe tilbehør?

 

Har selv bestilt denne, for over 1 uke siden:

 

https://www.slickwraps.com/google-pixel-2-xl-naked-wrap.html

 

Og 2-3 forskjellige ebay-skjermbeskyttere, bare for å ha noen i backup.

 

Prøver å finne en "Main" protector nå, mye å velge i!

 

- B

 

Edit: skriveleif

 

Selv har jeg gjort som med Nexus 6P og gått for et offisielt deksel fra Google + skjermbeskytter fra intelliARMOR (35% rabatt med kupongkode "Intelli35"). Kjøpte denne skjermbeskytteren fra RIFFUE i mellomtiden mens jeg venter på den fra intelliARMOR.

Endret av Nystad97
Lenke til kommentar

 

Regnet med det - all good!

 

Noen som har bestilt noe tilbehør?

 

Har selv bestilt denne, for over 1 uke siden:

 

https://www.slickwraps.com/google-pixel-2-xl-naked-wrap.html

 

Og 2-3 forskjellige ebay-skjermbeskyttere, bare for å ha noen i backup.

 

Prøver å finne en "Main" protector nå, mye å velge i!

 

- B

 

Edit: skriveleif

 

Selv har jeg gjort som med Nexus 6P og gått for et offisielt deksel fra Google + skjermbeskytter fra intelliARMOR (35% rabatt med kupongkode "Intelli35"). Kjøpte denne skjermbeskytteren fra RIFFUE i mellomtiden mens jeg venter på den fra intelliARMOR.
Bruker aldri case, orker ikke bulken! Hehe

 

Bestilte et par forskjellige dbrand skins nå også, og en av disse amFilm skjermbeskytterne som er nye nevnt på forumene til XDA.

 

Mye "hvis/om/men" med de, men virker som beste alternativet nå som intelliARMOR er utsolgt, og ikke får ny batch før første uka i desember..

 

Selvfølgelig også bestilt noe USB C adaptere til headsett (kommer til og miste et par av de, ja), og noen fler USB C til female micro USB adaptere. (hatt på nøkkelknippet siden 6Pen, og er supergreit å ha!)

 

- B

Endret av Buckzie
Lenke til kommentar

 

Fikk min pixel 2 xl nå i helga - fra statene. Svart 128.

Ikke fått lekt så mye med den enda, men bare å spørre om noen lurer på noe.

fredrik

Hvor mye måtte du betale?
Subtotal:$949.00

Includes VAT:$66.43

Shipping:$13.99

Total: $1,029.42

 

Shipping i USA. Mottatt i USA. Fra Google Store.

 

 

Fikk min pixel 2 xl nå i helga - fra statene. Svart 128.

Ikke fått lekt så mye med den enda, men bare å spørre om noen lurer på noe.

 

fredrik

Aah - nå klarte jeg ikke å holde meg mer... Bestilte fra Multicom nå! Hehe

Har noen spørsmål!

1. Prøvd med Bluetooth? Er noen som har meldt om problemer med oppkobling

2. Merker du noe "ticking" lyd når du er i samtale?

3. Har du noe skjermbeskytter på den? I så fall - hvilken, og er du fornøyd?

Gled mæ!

-B

Edit: ser nå ut som at Google har fikset ticke-lyden i novembers update.

:)

1. ingen problem så langt med Bluetooth. Bare brukt den med Jaybird X2 øreplugger. Var kult at en kan se batteri status disse når de er koblet til.

2. Ikke opplevd. Ikke hørt så nøye etter heller kanskje.

3. Ingen beskyttelse :-0 har ikke hatt det på N6, N4, gnex, desire. Og gått helt bra, så da betyr det nok at denne knuser ganske fort da :/ pleier å ha telefon i tre år uten deksel og uten skjermbeskytter. #instantjinx

Aldri skjønt skjermbeskytter. Kan skjønne deksel for å beskytte kanter ved drop, men føler ikke for å beskytte mot vanlig slitasje. Skal se brukt ut etter ei stund :)

 

Kom på en annen litt gøyal ting. Fikk lenger lukkertid i manual camera. Kan nå ta bilder i bekmørke i 3 sekund på 3200iso. Tror det bare var 1 sek og mer støy på N6. Standard kamera kunne godt lagt på lenger lukker ved lite lys føler jeg.

 

F

post-47839-0-50702700-1510098371_thumb.jpg

post-47839-0-25594100-1510098381_thumb.jpg

post-47839-0-09843800-1510098390_thumb.jpg

post-47839-0-43951600-1510098400_thumb.jpg

Endret av frediko
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Regnet med det - all good!

 

Noen som har bestilt noe tilbehør?

 

Har selv bestilt denne, for over 1 uke siden:

 

https://www.slickwraps.com/google-pixel-2-xl-naked-wrap.html

 

Og 2-3 forskjellige ebay-skjermbeskyttere, bare for å ha noen i backup.

 

Prøver å finne en "Main" protector nå, mye å velge i!

 

- B

 

Edit: skriveleif

Selv har jeg gjort som med Nexus 6P og gått for et offisielt deksel fra Google + skjermbeskytter fra intelliARMOR (35% rabatt med kupongkode "Intelli35"). Kjøpte denne skjermbeskytteren fra RIFFUE i mellomtiden mens jeg venter på den fra intelliARMOR.
Bruker aldri case, orker ikke bulken! Hehe

 

Bestilte et par forskjellige dbrand skins nå også, og en av disse amFilm skjermbeskytterne som er nye nevnt på forumene til XDA.

 

Mye "hvis/om/men" med de, men virker som beste alternativet nå som intelliARMOR er utsolgt, og ikke får ny batch før første uka i desember..

 

Selvfølgelig også bestilt noe USB C adaptere til headsett (kommer til og miste et par av de, ja), og noen fler USB C til female micro USB adaptere. (hatt på nøkkelknippet siden 6Pen, og er supergreit å ha!)

 

- B

 

Har prøvd å få tak i USB-C ørepropper også, men tydeligvis ingen på det norske markedet som selger det enda...  :hrm:

Lenke til kommentar

Melding fra Multicom angående importland: "Den versjonen vi får inn her nå får jeg opplyst at er amerikansk. Ut fra den beskjeden vi har fått skal det ikke være noen mangler i den versjonen i forhold til de som kommer fra EU."

Så vidt jeg har forstått, stemmer vell det? Det er vell ingen region specific utgave av telefonen? Will do more research.

 

Det jeg synes er mer spennende - er at alle som forhåndsbestiller før 15.11 i de fleste utsalgsteder i USA får med en Google Home Mini...

 

Kan jo hende at de ikke fulgte med på leveringen til Multicom, men noe sier meg at de ikke gir disse med, eller er sleipe nok til å begynne å selge disse separat etterhvert - sendte mail og spurte, et par dager etter de fikk inn Pixel 2, om det fulgte med en GHM, men da var svaret "det vet vi ikke"... Hmm

 

Ganske spesielt når de bare kan gå på lageret og se :p

 

- B

Lenke til kommentar

 

Melding fra Multicom angående importland: "Den versjonen vi får inn her nå får jeg opplyst at er amerikansk. Ut fra den beskjeden vi har fått skal det ikke være noen mangler i den versjonen i forhold til de som kommer fra EU."

Så vidt jeg har forstått, stemmer vell det? Det er vell ingen region specific utgave av telefonen? Will do more research.

 

Det jeg synes er mer spennende - er at alle som forhåndsbestiller før 15.11 i de fleste utsalgsteder i USA får med en Google Home Mini...

 

Kan jo hende at de ikke fulgte med på leveringen til Multicom, men noe sier meg at de ikke gir disse med, eller er sleipe nok til å begynne å selge disse separat etterhvert - sendte mail og spurte, et par dager etter de fikk inn Pixel 2, om det fulgte med en GHM, men da var svaret "det vet vi ikke"... Hmm

 

Ganske spesielt når de bare kan gå på lageret og se :p

 

- B

Gjort litt research selv, og det ser ut som det stemmer ja. Har tenkt det samme med Google Home Mini, men usikker på hvordan de kjøper Google Pixel 2 XL inn til Norge...? Endret av Nystad97
Lenke til kommentar

Ser ut som Pixel 2 ikke kommer i US og internasjonal versjon som Pixel gjorde, det er kun to modelnumrene: G011A (den minste fra HTC) og G011C (XL fra LG).

 

Hvis Multicom selger mobiler fra USA, er eneste ulempen jeg kan se at man får feil lader og man må bruke adapter. Siden laderen har høy ladekapasitet, hadde det vært bedre å fått Pixel 2 fra Tyskland eller andre markeder som har "norsk" kontakt i støpsel. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...