Gå til innhold

Subwoofer inne i skap?....


Anbefalte innlegg

SKal straks ha meg disse høyttalerene. Ekke helt sicher på hvor jeg skal plassere subwooferen, men har tengt på skapet i databordet... Hvordan vil det bli? Vet ikke hvordan en subwoofer funker. Gir den fra seg lyd (da blir den jo muffal inne i skapet) eller skal den bare bidra til "staelittene"?

 

DO tell

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-03-01 20:06, borre skrev:

Quote:


On 2002-03-01 19:52, tintin77 skrev:

Har det rabla for deg


Hva fa.. skal du med suben inne i et skap


 

Hvorfor kommer du ikke med noe konstruktivt istedet, hvis du kan med plassering av subwoofere da?

 

Siktet du til meg eller ahn tintin tølperen?

 

Inne i et ska tenkte jeg å sette den ettersom det ikke er så mye annen plass rundt PC'en... Men da må jeg vel finne på noe da. Ommøblering kanskje

Lenke til kommentar

Sett for all del ikke sub´en inne i et skap da! Én ting er i så fall garantert; ALT som måtte befinne seg i skapet / bordet, kommer til å riste og skrangle noe forferdelig! Og står skjermen / PC´n din attpåtil på skapet, så vil du garantert få trøbbel med disse tingene etterhvert.

Og sist men ikke minst; Lyden vil jo bli alldeles tragisk!

Husk at en sub "flytter" ganske mye luft, og pakker du den inn i et skap, så kan du glemme effekten av denne!

Først og fremst skal en sub stå på gulvet, ingen andre steder.

Får du plassért den inntil en vegg, gir dette et godt resultat, men den ultimate effekten får du om den plasseres i et hjørne!

Lenke til kommentar

Hvist du vil få full utnyttelse av suben din,burde du plassere den rett der du skal sitte.Så skal du gå rundt i rommet ditt,der du føler at du merker dyp bassen best der skal du plassere suben.Og jeg skal love deg at gjør du dette riktig merker du "STOR" forskjell hvist du bare hadde satt den ned en plass.

Lenke til kommentar

Tølper eller Jerk

 

Who cares

 

Men det sier jo seg selv

 

Hvor naiv går det ann å bli

 

Jeg har i allefall ikke suben i et skap...

 

Men under kontorinredningen (les bordet)

 

Skjermet fra PC-en, men likevel i umiddelbar nærhet

 

Satelitt høytalerne spredt ut i fra der du sitter osv

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-01 21:27, tintin77 skrev:

Tølper eller Jerk


Who cares


Men det sier jo seg selv


Hvor naiv går det ann å bli


Jeg har i allefall ikke suben i et skap...


Men under kontorinredningen (les bordet)


Skjermet fra PC-en, men likevel i umiddelbar nærhet


Satelitt høytalerne spredt ut i fra der du sitter osv


Og det blir ikke noe nedsatt lydkapasitet av det? Det er ålreit lyd?

Lenke til kommentar

Basskasse i et skap er i utgangpunktet ikke noen veldig dårlig idè.

I bilen blir jo basskassene plassert hvorhen ?? Jo i bagasjerommet. (Sedan/kombi-biler)

Men i skapet kan det jo fort bli litt resonanser og skrangling som "forstyrrer" lydbildet. Det er jo ikke bra. Hvis det er snakk om en liten basskasse så vil jo også mye av lyden bli borte.

Ang. plassering er jo trikset å plassere basskassen der hvor du sitter. På "pc-stolen" !

Så går du rundt i rommet, mens musikken e.l. er på. Der hvor du synes bassen høres best ut. DER plasserer du basskassen !

Dette er IKKE bestandig hensiktsmessig som du sikkert skjønner :smile: Jeg fikk nemlig ikke LOV av kona til å plassere basskassen min mitt på salongbordet. Utrolig hva kvinnfolk henger seg opp i, men der måtte jeg visst gi meg :lol:

Lenke til kommentar

Sub-kassen min står i et hjørne. Har også stilt ned volum på den, ellers blir bassen FOR ekstrem... :grin:

(12" bil-sub-woofer kobla rett i lydkortet! Har også to par pinglete data-høyttalere, og kan nyyyte pingle-4.1-surround...)

Pass på at lyden er bra der du sitter. Sånn er det bare. Det har en god del av folka her skjønt. Og med subkassen i skapet, kunne du fått ekstremt med rommel&skrammel&stygglyd.

Lenke til kommentar

Hvis du kobler høytalerene i motfase (les: den ene vanlig den andre bytter du om pluss/minus på) og så flytter du på sub'en rundt i rommet til du hører den svakest. Du har da funnet den mest "riktige" og nøytrale plasseringen til sub'en. Så kobler du bare høytalerene tilbake til riktig fase igjen og trøkker til....

Hvis du er ute etter mest mulig bass kliner du bare sub'en oppi ett hjørne. Et annet alternativ kan være å kvitte seg med kontorstolen og sette seg på ei pute på sub'en.................. jada med brus.......

Lenke til kommentar

Quote:


Ekke helt sicher på hvor jeg skal plassere subwooferen, men har tengt på skapet i databordet... Hvordan vil det bli?


 

Vel, den gir fra seg lyd, men den lyden blir "innestengt". Hvis du ikke er så veldig lydfrik v deg, så er det en helt ålreit plassering. Men å få best mulig lyd, så ville jeg plassert den litt ut fra veggen og vekk fra et hjørne. Dermed vil du få klarest lyd, og du vil ikke få den berømte rumlebassen, men en klar og fin bas (Til de grader en slik sub klarer å levere :grin: )

 

Men hvis du ikke er ute etter noe spesielt fin lyd, så er inne i er hjørne, eller som du vil, inne i et skap, en fin plassering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...