Gå til innhold

Diskusjon om/rundt brettspill


Anbefalte innlegg

7 Wonders

ess1078.jpg

Opp til 7 spillere.

Alle skal "bygge opp" sin egen siviliasjon, hvor målet er å sitte med mest poeng ved spillets slutt.
Man velger kort fra forskjellige bunker kort, som så sendes rundt og rundt. Det er dermed strategi å velge kort som motstanderne vil trenge. De forskjellige kortene har forskjellige egenskaper, så man må også legge en strategi for hvilke egenskaper man vil prøve å utnytte(militærmakt, handel, underverker, lauger, etc).

 

Smallworld

SW-board.jpg

Opp til 5 spillere(om jeg husker rett).

Et spill som på sett og vis kan minne om Risk. Her er også målet å ha mest poeng ved spillets slutt.
Det får man ved å holde på mest mulig landområder, og ta land fra de andre spillerne.
Man kan velge forskjellige typer raser(dverger, skjeletter, troll, mennesker,osv) med forskjellige evner, som gjør at man spiller taktisk forskjellig.

 

Descent: Journeys in the dark, Second edition

DE7qz.jpg

Spillet har 1 spiller som spiler "slem overlord", og 2-4 spillere som spiller "gode helter".

Det er opp til de 2-4 andre heltene å samarbeide og komme seg igjennom spillet, og spilleren som er overlord, styrer monsterne som gjør hva de kan for å stoppe de andre spillerne. Bildet viser 1 av veldig mange forksjellige "verdner" man kan spille igjennom.

Spillerne og monsterne har forskjellige egenskaper, og etterhvert som spillet går fremover, tilegener man seg flere og flere egenskaper. Det er også mulig å male figurene, som en ekstra hobby, som gjør spillet gøyere å spille når de er ferdig-malt.

 

 

Stronghold: second edition

20151025_173940.jpg

Spill for 2 spillere. En skal forsvare borgen, og en skal angripe den.

Angripern har egne evner og strategier han kan velge, og forskjellige steder å angripe fra. Forsvareren kan legge ut feller på veien, og kan bygge opp bygninger som gir forskjellige evner, samt bestemme hvor han vil plassere forsvarere

Endret av Drogin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Descent: Journeys in the dark, Second edition

DE7qz.jpg

Spillet har 1 spiller som spiler "slem overlord", og 2-4 spillere som spiller "gode helter".

Det er opp til de 2-4 andre heltene å samarbeide og komme seg igjennom spillet, og spilleren som er overlord, styrer monsterne som gjør hva de kan for å stoppe de andre spillerne. Bildet viser 1 av veldig mange forksjellige "verdner" man kan spille igjennom.

Spillerne og monsterne har forskjellige egenskaper, og etterhvert som spillet går fremover, tilegener man seg flere og flere egenskaper. Det er også mulig å male figurene, som en ekstra hobby, som gjør spillet gøyere å spille når de er ferdig-malt.

Dette spillet minner meg veldig om spillet jeg har, Drageridderne. :wee: :wee:

Lenke til kommentar

 

Descent: Journeys in the dark, Second edition

DE7qz.jpg

Spillet har 1 spiller som spiler "slem overlord", og 2-4 spillere som spiller "gode helter".

Det er opp til de 2-4 andre heltene å samarbeide og komme seg igjennom spillet, og spilleren som er overlord, styrer monsterne som gjør hva de kan for å stoppe de andre spillerne. Bildet viser 1 av veldig mange forksjellige "verdner" man kan spille igjennom.

Spillerne og monsterne har forskjellige egenskaper, og etterhvert som spillet går fremover, tilegener man seg flere og flere egenskaper. Det er også mulig å male figurene, som en ekstra hobby, som gjør spillet gøyere å spille når de er ferdig-malt.

Dette spillet minner meg veldig om spillet jeg har, Drageridderne. :wee: :wee:

 

Oi oi oi, det hadde jeg også (den ligger faktisk fortsatt i hylle over meg)!

Lenke til kommentar

 

Mange av de brettspillene som dere har nevt, har jeg aldri hørt om, hva slags berttspill er det?

 

7 Wonders

Smallworld

Descent: Journeys in the dark, Second edition

Stronghold: Second edition

Abyss

Lords of Waterdeep

Pandemic

King of Tokyo

Blood Rage (enormt bra)

Dominion

Exploding Kittens (supert pausespill)

Thunderstone

King of New York

Cosmic Encounter

Politisk ukorrekt (Tror jeg har hørt om, men er usikker)

Say anything

Ryktet går

Kokkelimonke, gammel versjon

Jeg venter enda på et svar. :huh:

 

Eneste av de brettspillene jeg har vært borti er Politisk Ukorrekt og Ryktet Går.

Politisk Ukorrekt er en norsk versjon av Cards Against Humanity, om man kan forklare det slik :p Er et langt bedre alternativ enn det fornorskede C.A.H som heter Anti-Human. Anti-Human er et spill jeg ikke akkurat vil anbefale, men Politisk Ukorrekt er et morsomt spill som har fått meg til å le til det gjør vondt i magen.

 

Ryktet Går har jeg faktisk kjøpt nylig i gave til et familiemedlem, tror ikke jeg har spilt dette selv, men det går ut på at alle spillerne starter med en blokk hver hvor man skal skrive et hemmelig ord, neste person skal forsøke å tegne dette, neste person skal forsøke å gjette hva dette er, nr. 4 skal forsøke å tegne det nr.3 tror er det opprinnelige ordet, osv. Dette spillet finnes i Barne-versjon og Voksen-versjon. Å utdype hva forskjellen på disse to versjonene kan være trengs nok ikke påpekes :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...