Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tv2 Hjelper deg innslag, NGT


Anbefalte innlegg

kjetil7, det dette koker ned til er at du sier kritikken er "fullt fortjent", og deretter forteller du om en enkeltepisode der de til og med beklager etterpå. Og neste gang får du ny ruter innen en uke! Høres for meg ut som du først er "offer" for menneskelig feil, som de beklager, og deretter får veldig bra service.

Endret av hkm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hater Tv2 hjelperdeg for det innslaget. De hadde ingen rett til det. NGT er en genial leverandør. De har lite reklamering, så de har slettes ikke godt av det der.

 

Nå velger mange folk Telenor framfor NGT og får et fem tusen ganger dårligere produkt :roll:

 

 

 

)#W/&%)# TV 2 HJELPER INGEN!! :thumbdown::mad:

 

mvh;

MEGET fornøyd NGT kunde

Endret av TorgeirS
Lenke til kommentar
Nå velger mange folk Telenor framfor NGT og får et fem tusen ganger dårligere produkt  :roll:

 

 

 

)#W/&%)# TV 2 HJELPER INGEN!!  :thumbdown:  :mad:

 

mvh;

MEGET fornøyd NGT kunde

+ at de får 5000 ganger dårligere kundeservise :yes:

 

anger ikke et sekund på at jeg bytta fra tele*or til Nextgentel

 

:thumbs: NEXTGENTEL :thumbs:

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Jeg er ikke spesielt overraska over at Nextgentel sliter med supporten for de har vokst ganske kraftig de siste årene, men jeg tror nok julingen de fikk i "TV2 hjelper deg" er ganske ufortjent. Selv gav jeg meg å høre på "TV2 hjelper deg" etter at jeg kjøpte DVD-spilleren de anbefalte for noen år siden. De har absolutt ikke peil. Hadde det bare vært et program hvor man kunne tatt opp andre "hjelper deg"-programmer. Nå som de begynner å få fortjeneste på innsatsen sin så vil de nok også bli bedre på support.

 

Når det gjelder Nextgentel så hadde jeg det i nesten 3 år før jeg måtte flytte. Det var 3 år uten nedetid og problemer. Ventetiden når jeg sa opp abonnementet var vel ca 5 min mener jeg å huske så det synes jeg ikke er noe å klage på.

 

Jeg tror nok min neste bredbåndsleverandør vil bli Nextgentel igjen.

Lenke til kommentar
kjetil7, det dette koker ned til er at du sier kritikken er "fullt fortjent", og deretter forteller du om en enkeltepisode der de til og med beklage etterpå. Og neste gang får du ny ruter innen en uke! Høres for meg ut som du først er "offer" for menneskelig feil, som de beklager, og deretter får veldig bra service.

Nei, nå må du lese innleggene mine skikkelig. Det er feil det du skriver. Her er et lite sammendrag av mine erfaringer med NGT:

 

Jeg forteller om to episoder, ikke en enkeltepisode. Den første gangen mista jeg linja, noe som NGT innrømte var deres feil *tre uker* etter at jeg kontaktet dem første gang. Det gikk ikke i orden før jeg snakket med dem for femte gang, altså etter tre uker (Ja, jeg var uten linje i tre uker, noe som jeg også måtte betale for. Jeg fikk kompensasjon i form av bedre linjekapasistet i tre måneder etterpå, noe jeg ikke hadde bruk for. Jeg ville bare ha tilbake pengene, men de sa dette ikke var mulig).

 

Den siste episoden er den du referer til. Nemlig at ruteren døde og jeg fikk ny etter litt over en uke. Har aldri kritisert at det tok en uke, men jeg kritiserte den lange ventetiden i telefonen og den første episoden. Jeg mister tålmodigheten med folk som ikke holder det de lover, atpåtil fire ganger på tre uker. Derfor sa jeg det som det var siste gangen jeg snakket med NGT at hvis jeg opplever det samme en gang til så kunne de regne med minst en kunde mindre.

 

Så til neste post...

 

Til deg (butikkmannen) som mener jeg er av den lettsindige typen må jeg bare si at du selvfølgelig har har rett til å dømme en person du sannsynligvis aldri har møtt eller vet hvem er. Men du skal være klar over at den karakteristikken har jeg aldri har hørt om meg selv før. Jeg er klar over at jeg har svakheter som fleste andre. Men at jeg hisser meg opp mer enn gjennomsnittet er *høyst* tvilsomt. Vil faktisk påstå at jeg er nærmere den andre enden av skalaen. Har også selv vært butikkmann under studietiden, og har selvsagt god kjennskap til den typen kunder du beskriver.

 

Jeg foretrekker å holde diskusjoner på et saklig nivå, men noen ganger kan det selvfølgelig ta litt mer av en det kanskje burde. Men det er noe helt annet enn bildet du gir av meg.

 

Dette er uansett urelevant til debatten. Når du trekker inn hissige kunder er du på ville veier etter min mening. Det er ikke det dette dreier seg om. Så mange hissige nordmenn finnes det vel knapt. Denne tråden, klagene til forbrukerrådet, TV2 og pressemeldingen fra NGT sist uke bare bekrefter at kritkken som har kommet fram ikke var meningsløs.

 

Det er riktig at troverdigheten til TV2 hjelper deg har vært tema. Det var NHO (såvidt jeg husker) som kritiserte måten de gikk frem på når de etter deres utsagn "hengte ut" firmaer. Men sakene de kritiserte gjaldt enkelttilfeller, dvs. en kunde mot firma. Det er noe helt annet enn NGT sitt tilfelle hvor grunnen til at TV2 tok opp saken var at de fikk uvanlig mange henvendelser mot NGT. Det gjør det hele ganske så troverdig spør du meg.

 

Jeg er ikke overrasket over at dere som ikke har opplevd problemer ikke ønsker å rakke ned på NGT. De har et bra teknisk produkt og lave priser. Jeg hadde også vært fornøyd hvis alt var problemfritt. Men nå har det ikke vært slik da. Og alt for mange har opplevd det samme. Derfor mener jeg at kritikken er fullt fortjent. Hva dere måtte mene om dette er egentlig ganske uinteressant så lenge så mange er misfornøyde. Det hjelper i hvertfall ikke NGT at de har så mange misfornøyde kunder/eks-kunder.

 

Og til dere som trekker inn andre firmaer som Telenor og Komplett, så skjønner jeg ikke poenget med det. Det har ikke noe med NGT sin sak å gjøre i det hele tatt. Om Telenor suger på kundeservice vil det uansett ikke rettferdigjøre NGT sin dårlige service. Det handler ikke om hvem som er best, men at NGT det siste året ikke har hatt tilfredsstillende kundeservice.

 

Jeg håper å kunne sette strek her. Jeg har fått fram mine synspunkter og dere har fått fram deres. Og selv om jeg mener noen av dere har tolket mine innlegg feil så aksepterer jeg hva dere måtte mene om NGT.

Lenke til kommentar
Til deg (butikkmannen) som mener jeg er av den lettsindige typen må jeg bare si at du selvfølgelig har har rett til å dømme en person du sannsynligvis aldri har møtt eller vet hvem er. Men du skal være klar over at den karakteristikken har jeg aldri har hørt om meg selv før.

Som jeg sa... rett meg hvis jeg tar feil, noe jeg antakeligvis gjorde. Så da beklager jeg at jeg trakk denne feilaktige konklusjonen av deg.

Lenke til kommentar
Selv gav jeg meg å høre på "TV2 hjelper deg" etter at jeg kjøpte DVD-spilleren de anbefalte for noen år siden. De har absolutt ikke peil.

Samsung DVD-611?

Jeg kjøpte den etter den ble kåra til beste i "TV2 hjelper deg"

 

Det viste seg at det var flere produksjonsfeil i denne modellen, måtte sende den inn 2 ganger og omtrent hele innmaten måtte byttes ut.

 

Mulig dette var en glipp fra deres side, men jeg tar ikke programmet spesielt seriøst lenger. Når de ikke finner ut dette når "ekspertene" tester ja da kan man begynne å lure.

 

De sender mye tvilsomme innslag.

 

Når det gjelder innslaget om NGT var det bare latterlig, feilene de referete til kunne vært hvilken som helst ISP.

 

Kunne laga akkurat samme om alle de andre, selv om det ikke unnskylder NGT.

Lenke til kommentar
kjetil7, det dette koker ned til er at du sier kritikken er "fullt fortjent", og deretter forteller du om en enkeltepisode der de til og med beklage etterpå. Og neste gang får du ny ruter innen en uke! Høres for meg ut som du først er "offer" for menneskelig feil, som de beklager, og deretter får veldig bra service.

Nei, nå må du lese innleggene mine skikkelig. Det er feil det du skriver. Her er et lite sammendrag av mine erfaringer med NGT:

 

Jeg forteller om to episoder, ikke en enkeltepisode. Den første gangen mista jeg linja, noe som NGT innrømte var deres feil *tre uker* etter at jeg kontaktet dem første gang. Det gikk ikke i orden før jeg snakket med dem for femte gang, altså etter tre uker (Ja, jeg var uten linje i tre uker, noe som jeg også måtte betale for. Jeg fikk kompensasjon i form av bedre linjekapasistet i tre måneder etterpå, noe jeg ikke hadde bruk for. Jeg ville bare ha tilbake pengene, men de sa dette ikke var mulig).

 

Den siste episoden er den du referer til. Nemlig at ruteren døde og jeg fikk ny etter litt over en uke. Har aldri kritisert at det tok en uke, men jeg kritiserte den lange ventetiden i telefonen og den første episoden. Jeg mister tålmodigheten med folk som ikke holder det de lover, atpåtil fire ganger på tre uker. Derfor sa jeg det som det var siste gangen jeg snakket med NGT at hvis jeg opplever det samme en gang til så kunne de regne med minst en kunde mindre.

 

Jeg er fullstendig klar over at det her er snakk om to enkeltepisoder, og det påpeker jeg også:

 

Den første gjør de feil og beklager etterpå.

 

Den andre er det feil på ruteren og du får en ny etter en uke.

 

Ingen av disse er særlig dårlig for NGT. Den siste er til og med veldig positiv.

 

Når det gjelder Komplett, så var det en av de som klaget over NGT som dro inn dem. De brukte det som eksempel på en bedrift som vokste mye men som hadde kontroll på kundebehandlingen. Javisst ja... Komplett er noe av det man ser flest klager på. Hvorfor? Fordi de har flest kunder. Jeg personlig har aldri hatt problemer med dem. Men de har fått mye kritikk. Veldig mye.

Lenke til kommentar

Bra at vi fikk klargjort problemstillingen her. Vi er ganske enkelt uenig om hva som er dårlig service.

 

Jeg på min side mener at 2 timer telefonkø gjennom fem samtaler over tre uker før det skjer noe, er dårlig kundeservice. Mens du på din side ikke mener det. Det er greit nok det. Så får det være opp til andre hva som de mener er god service.

Endret av kjetil7
Lenke til kommentar

Når det gjelder Komplett, så var det en av de som klaget over NGT som dro inn dem. De brukte det som eksempel på en bedrift som vokste mye men som hadde kontroll på kundebehandlingen. Javisst ja... Komplett er noe av det man ser flest klager på. Hvorfor? Fordi de har flest kunder. Jeg personlig har aldri hatt problemer med dem. Men de har fått mye kritikk. Veldig mye.

Jeg kan ikke ta på min kappe hva andre måtte mene om Komplett uavhengig om de klager på NGT eller ikke. Jeg har nødvendigvis ikke samme meninger som andre som er misforøyd med kundeservicen til NGT.

Endret av kjetil7
Lenke til kommentar

NGT er store når det gjelder DSL.

De fleste velger vel Nextgentel hvis de har mulighet til å få det.

Man hører som regel mest negativt om de største leverandørene. (Telenor f.eks)..hehe

Nextgentel har mange bredbåndskunder,og da faller det seg naturlig at man hører mer fra de kundene som har problemer.

Jeg selv er i hvertfall innmari fornøyd med linja jeg har fått fra Nextgentel.

De brukte naturlig nok 3mnd fra å flytte linja mi 100 meter fra min gamle leilighet og inn til den jeg bor i nå.men alt i alt,så synes jeg det er verdt og vente på en Delta3000 linje fremfor en oppkobling med brukernavn og passord fra Telenorliksomadsl.

Man må som regel jobb og slite for å få det beste sies det :thumbup:

Der kommer vel kanskje Nextgentel inn i bildet for enkelt personer.

Lenke til kommentar
Når det gjelder innslaget om NGT var det bare latterlig, feilene de referete til kunne vært hvilken som helst ISP.

For noe tull. Ingen andre har den uendelige lange telefonkøen som NGT har. Greit nok at andre isp-er også kan ha fakturatrøbbel, men ingen slår NGT uansett. Min bror får fortsatt regninger på abonementet han avsluttet for ett år siden. Fire ganger har han ringt, og hver gang sier de at de har rettet opp i feilen, men purringene strømmer inn fortsatt.

Produktet til NGT er bra nok det, men de er inkompetente hele gjengen på kundeservice. Synd men sant.

Lenke til kommentar

Hører jo om andre som har lang ventetid også, men nok om det.

Kundeservice og responstid har forbedret seg veldig den siste tiden, for å prøve å trekke fram noe positivt.

 

Syns det blir litt for teit å si at hele kundeservice er inkompetent.

Jeg har vært i kontak med de flere ganger og de er kompetente.

Men det er ofte sånn det blir, fordi broren din har hatt problemer så er hele bedriften ubruklig, er bare barnslig og usaklig å si sånt.

Lenke til kommentar
Hører jo om andre som har lang ventetid også, men nok om det.

Kundeservice og responstid har forbedret seg veldig den siste tiden, for å prøve å trekke fram noe positivt.

 

Syns det blir litt for teit å si at hele kundeservice er inkompetent.

Jeg har vært i kontak med de flere ganger og de er kompetente.

Men det er ofte sånn det blir, fordi broren din har hatt problemer så er hele bedriften ubruklig, er bare barnslig og usaklig å si sånt.

Må si meg enig der..

Har pratet med noen i Nextgentel som ikke er så flinke som andre som jobber der igjen.Men de fleste har da klart og hjelpe meg på en måte jeg har blitt fornøyd med.

Lenke til kommentar
Hører jo om andre som har lang ventetid også, men nok om det.

Kundeservice og responstid har forbedret seg veldig den siste tiden, for å prøve å trekke fram noe positivt.

 

Syns det blir litt for teit å si at hele kundeservice er inkompetent.

Jeg har vært i kontak med de flere ganger og de er kompetente.

Men det er ofte sånn det blir, fordi broren din har hatt problemer så er hele bedriften ubruklig, er bare barnslig og usaklig å si sånt.

Må si meg enig der..

Har pratet med noen i Nextgentel som ikke er så flinke som andre som jobber der igjen.Men de fleste har da klart og hjelpe meg på en måte jeg har blitt fornøyd med.

når man prater med en support person, å man merker dem tydlig er i tvil så er det bare å eventuelt be dem sjekke med kollegane sine,

 

vell å merke gjør det på en høflig måte, blir det gjort på en go måte så har ingen noe i mot det. ( vell å merke stoltheten til support fyren står i veien )

 

 

 

MR_T

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...