Gå til innhold

Apple TV og Get eller Canal Digital Satelitt?


Anbefalte innlegg

Året med bindingstid hos Canal Digital Satelitt hos moren min er over i slutten av oktober. 

Sa egentlig opp i fjor, men fikk et veldig godt tilbud og fortsatte et år.
 

Ringte for å si opp i dag da det har gått et år, men fikk et nytt ålreit tilbud. 6 mnd gratis, men da med 1 år bindingstid. Altså 290 kr i mnd med dekodere i flere rom og familiepakken (alt av kanaler). Det må sies å være en ålreit avtale.
 

Kommer til å bo hjemme hos mor et år til minst, og i leiligheten min som jeg leier ut har vi Get i sameiet - så jeg har tilgang til Get-appen og kan da få den på Apple TV. Lest tester på Tek.no om at Apple TV appen deres er meget bra. Tenkte da å enten investere i 2 apple tver, en av 4. gen og en med nye som kommer til uka, med 4k støtte (har LG Oled 4k tv har for så vidt netflix 4k app). Lurer bare på om noen har prøvd Gets Apple TV-app?

 

Canal Digital Satelitt må jeg si har veldig bra bildekvalitet, står 720p, men virker å være enda bedre.

Når jeg "caster" kanaler til chromecasten min er det vestenlig dårligere. Men lurer på om selve appen på AT er bedre med tanke på bildekvalitet? Leste ikke noe negativt om det i testen. Noen innspill?

 

Prisen blir da 1 400 (AT4) + 1 900kr (AT5) = 3 200 kr.

Canal Digital alternativet fortsetter vi bare som før med eksisterende eldre dekodere og prisen blir 3 480 kr.

 

Altså blir det ved første alternativet 2 apple tver og sparer noen kroner i tillegg.

Tenker med nye 4kboksen også har mulighet for Get å levere 4k sendinger..?

Innen et år kan det fort være flere tilbydere av slikt, og om CD begynner med det må en vel betale for nye dekodere.

 

Beklager lang tekst, kort fortalt; Hva hadde du gått for, noen erfaring vedr bildekvalitet?

Endret av VinceK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"720p" sier absolutt ingenting om bildekvalitet. Et crappy signal kan enkelt skaleres opp til 720p. Det som betyr noe er båndbredde. 

Streaming over nettet (via app) vil ikke gi samme kvalitet som et dedikert TV signal over satelitt eller kabel.

En HD TV kanal har 6 Mbps eller mer, mens NRK streaming er 1 - 4 Mbps. https://www.online.no/forbruker/hvor-raskt-bredband-trenger-du.jsp

 

4k sendinger vil kreve 15 - 20 Mbps. Båndbredde er en begrenset ressurs.

Lenke til kommentar

Ja stemmer. Det jeg mente, canal digital satellitt har veldig bra bilde. Leste noe om rundt 15 Mbit. Vil tro det er konkurransedyktig et år til. Lurer på om de har mulighet til 20-25 via satellitt.

 

Casting fra telefon til chromecast via mobil appen er vesentlig dårligere. Men lurte bare på om noen har erfaring med get TV appen på Apple tv. Vil egentlig tro det er samme bilde som med appen på Android telefon, men tek.no skrev ikke noe negativt om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...