Gå til innhold

Min side


Anbefalte innlegg

Jeg har nå endelig fått laget meg en hjemmeside. Dette er min første side om ikke er av typen grønn bakrund rød skrift og alle gifs på nettet, design. :roll:

Eller det vil si jeg lagde en for et par uker sia men den ble så stygg at jeg bestemte meg for å laage en ny en.

 

Egentlig har jeg ikke noe å lage side om, men jeg måtte bare lage en side(d er jo gøy), så dette er en side som egentlig ikke handler om noenting.

 

Hva syns dere, kom med litt konstruktiv kritikk. Si gjerne også hva som er bra med siden, så jeg vet dette.

 

Min hjemmeside

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøver å se på det som det er noe du har lager HELT selv, men i bakhodet mitt snurrer en liten tutorial side jeg hjalp Smidt med for noen dager siden...

 

Men det var helt greit gjennomført for all del, men det er liksom ikke helt det samme når jeg så klart kan se at deler av det er rippa.

 

Skal jeg komme med noe konstruktivt, må det være at fonten på menyen var _alt_ for tykk.

 

EDIT: La til litt + link

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar

Stemmer nok at jeg har fått hjelp av tutorials, ettersom jeg ikke er helt stødig i ps enda. :blush:

 

Registreringsformen, er bare vanlig html med form, når du trykker lagre bruker jeg asp-script og legger informasjonen inn i en database, da har du en bruker.

 

Jeg har brukt ganske mye tid på scriptingen på sia. Jeg føler at det er d jeg kan best. Ikke helt stødig på alt med photoshop og design enda ;)

Lenke til kommentar

det første som slår meg er den stilige saken i headeren. men har jeg ikke sett den før et sted? jo i en tutorial jeg så på tidligere her. hvis du bare har kopiert noe som er sannsynlig er dette er ikke bra :angry:

 

over til resten av siden.

 

> stilig meny, men mangler en muse over..

> lite farger, tror litt skygger hadde gjort seg rundt menyen.

>ser en knekk i streken på venstre side av menyen (pirkete)

>ser at rammen rundt siden på høyre side ikke er helt som den skal, kanskje fordi headeren er for stor..

 

ellers ok, men likte ikke helt det med den greien i headeren, hadde ikke vært så gale hvis den var mindre, men det er jo hovedgrafikken på siden og i tillegg har du © på det.. hmm mulig det er en logisk forklaring på det, men.

 

 

EDIT: ser du kom meg i forkjøpet PoleCat ;)

Endret av Smidt
Lenke til kommentar
trådstarter: kommer grafikken i headeren fra siden jeg og PoleCat nevner?

Tviler du virkelig på det? :roll:

 

Nå er det jo ikke ulovlig eller noe slikt siden han forhåpentligvis har laget grafikken selv. Men allikevel, en turorial på en webside uten å linke til den? Ugler i mosen ... :yes:

 

EDIT:

Vanvittig latterlige bilder du har lagt ut, Unglar! :thumbup:

Endret av Dunestar
Lenke til kommentar
jeg innrømmer å ha kopiert grafikken på toppen, men siden d var en tutorial så tenkte jeg at det var greit. jeg er ikke helt stødig i ps enda.

Det er seffers ingen regler imot å bruke et litt modda resultat av en tutorial (så lenge det ikke står stata da), men det blir liksom ikke helt "ditt".

Hadde jeg ikke visst om den tutorialen, hadde jeg ikke lagt merke til noe i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Kan jeg få en kopi av scriptet?

 

Jeg har skrevet scriptet selv, med untak av den delen som laster opp bilder. Det er ganske godt bygd inn i resten av siden, men jeg poster den delen som lagrer brukeren inn i databasen:

brukernavn = request.form("brukernavn")
passord1 = request.form("passord")
passord2 = request.form("passord2")
virklignavn = request.form("navn")
epost = request.form("epost")

Set db = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
db.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=" & Server.MapPath("database.mdb") & ";"

db.execute("INSERT INTO tblBrukere (Brukernavn, Passord, Navn, Epost, Klasse) VALUES ('" & brukernavn & "', '" & passord1 & "', '" & virklignavn & "', '" & epost & "', 'Bruker')")

Response.Write("<font color=green>Brukeren er laget, velg 'Log in' for å logge in på den nye brukeren</font><br>")

 

Jeg vet ikke hvor mye scripting du kan, men hvis du vil kan jeg sikkert sende deg fila så du kan titte litt i den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...