Gå til innhold

Get lovte IPv6 til alle kunder. Fem år senere er de ennå ikke i mål


Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

  • 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Som sagt det varier veldig, når jeg var kunde oss en annen ISP fikk jeg /48, nå fra get får jeg /60 irc, som enda er mye. 

 

Jeg må bare spør i denne noe gamle tråden , da det er plent umulig å finne info om Get sin ipv6 noe sted. Får du ipv6 connection bare du kobler på eller gjør du noe mer?

 

Jeg har GetBoxII og ipv6 er enabled. Jeg har prøvd både direktekobling og via router men ikke pokker om jeg får pinga feks ipv6.google.com. Jeg får en ip adresse som begynner på 2a02:

 

tips settes pris på

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Kun Telenor av de store ISPene har gjort hjemmeleksa

https://munin.fud.no/vg.no/www.vg.no/index.html

Utsettelse påfører samfunnet ekstra kostnader. Feks Nkom og Difi har makt til å gjøre noe med dette - digi hva med å grave litt i hva offentlige myndigheter tenker ?

Telenor\canaldigital er ikke særlig bedre, med mindre det er bug i merlin firmware, de siste året har ipv6 vært veldig ustabilt ofte nesten deaktivert fortiden, vet ikke hvorfor canaldigital har ikke nok ipv6 adresser eller det foreløpig er deaktivert? Skulle nesten tro det. Virker ut som man må koble ut modemet 1 gang i måneden for å få ipv6 adresse.

Ahh takk for at du nemte telenors/cds firmvare problem,jeg skulle akkurat til å poste å si ar jeg har att stabil ipv6 siden (det som den gangvar ) canal diigital ntalerte fiber hos meg, jeg glemte helt at jeg ikke har brukt telenors gw i det heletatt så firware problemene har ikke akkurat vært en faktor. Den situasjonen der åpner jo for en annen debatt. Når har en isp ipv6 på plass, når deres netverk gir kunder med fungerende cpe fungetende ipv6 eller når cpe utsendt av isp gir stabil ipv6? Personlig dier heg att når utstyr med korrekt implementasjon av relevante rcfcer får stabil ipv6 så er ipv6 på plass sw/fw i default cpeer ee ikke akkurat berømt for å være av god kvslitet (lowst bidder i kina etc).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...