Gå til innhold

Hvor stor innvirkning har et malplassert "lett" fag å si på vitnemålet?


Magnarok

Anbefalte innlegg

På grunn av latskap har jeg satt meg selv i en situasjon hvor jeg blir nødt til å ta 4 fag neste semester. Dette er 3 fastsatte tunge fag og et valgfritt. For å ikke brenne meg vurderer jeg å "sikre" at jeg består alle 4 fagene ved å velge ett "enkelt" fag. Kanskje et grunnleggende fag om noe jeg allerede har vært innom i tidligere emner eller et annen fag med lite arbeidsmengde som ikke har 100% med min studieretning å gjøre.

 

Jeg går Nanoelektronikk og Robotikk linja ved UiO med fokus på nanoelektronikk. Linja inneholder en miks av programmering og elektronikk emner. Det jeg kan tenke meg er å ta ett innføringsemne i noe jeg allerede har lært i andre fag eller et fag med lite arbeidsmengde som ikke nødvendigvis har så mye med min retning å gjøre. Kanskje et "personlig økonomi" fag (om dette tilbys på UiO og dette ansees som "lett") siden det er greit å ha med seg i livet og kan være interessant...

 

Jeg har ikke bestemt meg for hvilke spesifikke fag det står mellom. Men utifra disse tankegangene hva er å foretrekke å ha på CV'en senere? Vil arbeidsgiver få kalde føtter når han ser at jeg har tatt et fag som ikke følger progresjonen i studieretningen min eller har ikke ett malplassert fag så mye å si totalt sett?

 

Takker så mye for alle innspill!

Endret av Magnarok
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...