Gå til innhold

Dells lekre ultrabærbare har blitt mye kraftigere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

(...) som før med opptil 16 GB minne, SSD på opptil 512 GB og en oppløsning på maksimalt 3200 x 1800 piksler.

 

Hmm, dette er ikke "som før". Jeg sitter på '15-modellen med 32GB minne og 1TB SSD. 

Så, hva er tilfellet; leveres '17-utgaven med lavere kapasitet eller er det ufullstendige opplysninger i pressemeldingen?

 

 

Lenke til kommentar

Har en XPS 13 fra april 2015 (jobb; 8 GB RAM) og en Surface Pro 4 fra desember 2015 (privat; 16 GB RAM). Jeg liker fysisk størrelse på begge. Foretrekker definitivt 3:2. Surface Pro 4 har, dessverre, dårlig batteritid -- XPS'en mye bedre.

 

Ytelse? På Surface Pro 4 starter MATLAB på ca 20 s, mens det tar et par *minutter* på XPS'en. Forstår ikke helt hvorfor XPS'en er så treg. Har jeg ved et uhell satt den i batterisparemodus? Eller har Dell satt den opp i en slik modus for å øke batteritiden? Eller er 8GB for lite minne for MATLAB?

 

I sum: bortsett fra skjermformat og ytelse, liker jeg XPS13. Men ytelsen er dårlig på min 2015 modell.

Lenke til kommentar

Har en XPS 13 fra april 2015 (jobb; 8 GB RAM) og en Surface Pro 4 fra desember 2015 (privat; 16 GB RAM). Jeg liker fysisk størrelse på begge. Foretrekker definitivt 3:2. Surface Pro 4 har, dessverre, dårlig batteritid -- XPS'en mye bedre.

 

Ytelse? På Surface Pro 4 starter MATLAB på ca 20 s, mens det tar et par *minutter* på XPS'en. Forstår ikke helt hvorfor XPS'en er så treg. Har jeg ved et uhell satt den i batterisparemodus? Eller har Dell satt den opp i en slik modus for å øke batteritiden? Eller er 8GB for lite minne for MATLAB?

 

I sum: bortsett fra skjermformat og ytelse, liker jeg XPS13. Men ytelsen er dårlig på min 2015 modell.

 

Min stasjonære fra 2010 (i7 2600k og vertex3 120gb + 16gb ram) Bruker 12 sekunder på Matlab. Hvorfor bruker dine bærbera enheter så lang tid?Matlab hos meg er til og med installert på på en samsung spinpoint 5200rpm 1tb disk

Lenke til kommentar

 

Har en XPS 13 fra april 2015 (jobb; 8 GB RAM) og en Surface Pro 4 fra desember 2015 (privat; 16 GB RAM). Jeg liker fysisk størrelse på begge. Foretrekker definitivt 3:2. Surface Pro 4 har, dessverre, dårlig batteritid -- XPS'en mye bedre.

 

Ytelse? På Surface Pro 4 starter MATLAB på ca 20 s, mens det tar et par *minutter* på XPS'en. Forstår ikke helt hvorfor XPS'en er så treg. Har jeg ved et uhell satt den i batterisparemodus? Eller har Dell satt den opp i en slik modus for å øke batteritiden? Eller er 8GB for lite minne for MATLAB?

 

I sum: bortsett fra skjermformat og ytelse, liker jeg XPS13. Men ytelsen er dårlig på min 2015 modell.

Min stasjonære fra 2010 (i7 2600k og vertex3 120gb + 16gb ram) Bruker 12 sekunder på Matlab. Hvorfor bruker dine bærbera enheter så lang tid?Matlab hos meg er til og med installert på på en samsung spinpoint 5200rpm 1tb disk

 

 

Interessant erfaring. Spørsmål: (a) hvilket OS bruker du? (Jeg har siste versjon av Windows 10), (b) hvilken versjon av MATLAB bruker du? (Antar at jeg brukte MATLAB 2017 spring edition).

Lenke til kommentar

 

 

 

(...) som før med opptil 16 GB minne, SSD på opptil 512 GB og en oppløsning på maksimalt 3200 x 1800 piksler.

 

Hmm, dette er ikke "som før". Jeg sitter på '15-modellen med 32GB minne og 1TB SSD. 

Så, hva er tilfellet; leveres '17-utgaven med lavere kapasitet eller er det ufullstendige opplysninger i pressemeldingen?

 

 

 

Du snakker om 15" versjonen, 13" har ikke plass til en HDD engang. Og 17" tror jeg ikke eksisterer?

 

Har en XPS 13 fra april 2015 (jobb; 8 GB RAM) og en Surface Pro 4 fra desember 2015 (privat; 16 GB RAM). Jeg liker fysisk størrelse på begge. Foretrekker definitivt 3:2. Surface Pro 4 har, dessverre, dårlig batteritid -- XPS'en mye bedre.

 

Ytelse? På Surface Pro 4 starter MATLAB på ca 20 s, mens det tar et par *minutter* på XPS'en. Forstår ikke helt hvorfor XPS'en er så treg. Har jeg ved et uhell satt den i batterisparemodus? Eller har Dell satt den opp i en slik modus for å øke batteritiden? Eller er 8GB for lite minne for MATLAB?

 

I sum: bortsett fra skjermformat og ytelse, liker jeg XPS13. Men ytelsen er dårlig på min 2015 modell.

Gir oss ganske lite opplysninger her, alt du skriver er RAM som egentlig ikke betyr noe. Lite info om versjon av MATLAB, hvordan du testet, hva som kjørte og er installert osv på PCene. Og til slutt PCen er ikke treg, fordi du bruker lang tid på å starte MATLAB på den. Og med tanke på at XPS ikke throttler pga varme, så er den egentlig så rask specsene tilsier, med mindre noe er galt. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

 

 

 

 

(...) som før med opptil 16 GB minne, SSD på opptil 512 GB og en oppløsning på maksimalt 3200 x 1800 piksler.

 

Hmm, dette er ikke "som før". Jeg sitter på '15-modellen med 32GB minne og 1TB SSD. 

Så, hva er tilfellet; leveres '17-utgaven med lavere kapasitet eller er det ufullstendige opplysninger i pressemeldingen?

 

 

 

Du snakker om 15" versjonen, 13" har ikke plass til en HDD engang. Og 17" tror jeg ikke eksisterer?

 

 

 

 

Tror han mener fra 2015? Uansett trodde jeg ikke at XPS 13 kom med 32 gb RAM... 

 

Det er vel også ganske iffi å bruke oppstartstiden til MATLAB som noe som helst mål på ytelse...

Lenke til kommentar

Hehe, tror du har rett i at han mente år og ikke tommer. Og på en eller annen måte leste jeg SSHD og ikke SSD.

 

Men uansett, jeg lette litt og fant originale specs for XPS 13(2015):

http://www.anandtech.com/show/8983/dell-xps-13-review

 

Der står det RAM opptil 8GB, som er litt merkelig, og jeg har sett flere steder at folk har skrevet 16 GB, og SSD på 512 GB som maks.

 

32 GB har jeg ikke sett, heller ikke 1 TB SSD.

 

Men det finnes jo 2 XPS 13(2015) versjoner!

 

Og dette er for late 2015:

http://www.computershopper.com/laptops/reviews/dell-xps-13-late-2015-skylake-core-i5

Den står som 16 GM RAM og 1 TB SSD som maks.

 

Så det virker litt merkelig med tanke på Samsungs 960 serie kom sent i 2016, og de lager jo stadig mer kapasitet på mindre plass, så at den skal være ned i 512 GB SSD er litt merkelig.

 

Så jeg så på andre nettsider, og de sier alt er som før, unntatt CPU. Så jeg sjekket Dell sine sider da, hva er SSD og RAM nå? Det er 16 GB og 1 TB. Så her har nok tek gjort en feil ja.

 

Rose gold koster forresten 50$ ekstra for de som lurte...

 

Men 32 GB RAM, det så jeg ikke nevnt noe sted, og heller ikke mulig å velge nå, maks var 16 GB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...