Gå til innhold

Ble overrasket da de så hva slags trussel de hadde med å gjøre: – Vi har aldri sett noe lignende, sier ekspert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og enda gjør nettoperatører og dingsefabrikanter sitt ytterste for å sinke og vanskeliggjøre distribusjon av oppdateringer og feilrettinger. Millioner av dingser på nettet har ikke fått oppdatert systemprogramvaren på flere år. Bare linux-kjernen som android baserer seg på får jevnlig rettet til dels alvorlige feil. Dingser med firmware eldre enn et par måneder burde ikke slippe til på nettet i det hele tatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så lenge det handler om DDoS og slike ting så er det forsåvidt helt greit for mannen i gata. Det er mye verre saker man kan gjøre når man får tilgang til telefoner, IoT-dingser som har f.eks. kamera og diverse styresystemer for smarthus.

 

"Vi har aldri sett noe liknende" kommer snart til å bli overskygget av noe mye verre vil jeg tro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Digi er snart en avis man bare kan droppe. Av de 4 artiklene som jeg hadde merket for lesing i dag, var 3 av de betalings artikler. Og det er bare å beklage, men jeg betaler altså ikke 200 kroner i måneden for å lese en nettavis.

Ja det er vel halv pris om man er Tekna medlem, noe jeg var før. Men nå er jeg pensjonist. Så da får jeg heller droppe Digi siden de nesten ikke har egne artikler lenger, men bare betalings artikler fra Tu.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Digi er snart en avis man bare kan droppe. Av de 4 artiklene som jeg hadde merket for lesing i dag, var 3 av de betalings artikler. Og det er bare å beklage, men jeg betaler altså ikke 200 kroner i måneden for å lese en nettavis.

Ja det er vel halv pris om man er Tekna medlem, noe jeg var før. Men nå er jeg pensjonist. Så da får jeg heller droppe Digi siden de nesten ikke har egne artikler lenger, men bare betalings artikler fra Tu.

 

Hva med oss som er NITO medlem. Får vi noen rabatt på noen av disse nettsidene?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...