Gå til innhold

SONY MDR-1000X


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg kjøpte Bose QC 25 for å bruke på reise. Men likte ikke lyden. Lyden ble oppfattet som kjedelig, litt skarp og for lite bass. Den aktive støydempingen fungerte meget bra. Jeg bestemte meg derfor for å returnere de.

Men nå skal jeg ut å reise igjen, og lurer på om jeg skal prøve noe annet. Og tenker på Sony MDR-1000x som får meget gode omtaler. 

Er disse tillatt å bruke på fly siden de er trådløse/blutooth?

Er støydempingen like bra som Bose CQ25/35?

Er lydvkaliteten bedre enn Bose CQ25/35?

 

De selger jo til 2690 på Elkjøp/Lefdal, og da kan man jo alltids prøve, så returnere de om man ikke blir fornøyd. Virker jo som en bra pris hvis man sammenligner med Bose sine.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppfatter også ANC Bose-lyden som lite detaljert og tilslørt.

 

Det burde ikke være noe gode grunner for restriksjoner på Bluetooth utenom takeoff og landing.

Jeg kan ikke snakke for alle flyselskaper i verden, men andelen som nekter deg å bruke dette burde være forvinnende lav logisk sett.

 

Teknisk sett er radio-effekten i senderen til Bluetooth veldig lav siden enhetene i praksis er så nære. Det er en brøkdel av f.eks telefoni-biten i en vanlig telefon slått på ombord i et fly der den ikke har dekning og bruker maks sender-effekt for å prøve å nå en basestasjon.

 

Støydempingen er mer skreddersydd i 1000X og også mer teknisk avansert. Lydmessig kjører de sirkler rundt QC-serien.

 

Kvaliteten vil vel de fleste oppfatte som vesentlig bedre.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Gammel tråd, men kanskje noen andre som lurer.

Jeg har brukt Sony MDR1000 (første generasjon) i flere år og flydd med mange forskjellige flyselskaper.

 

Har aldri fått kommentarer på bruken av disse i fly.

 

I følge min smak er de i en helt annen klasse enn Bose lydmessig. Fungerer også veldig godt i åpent kontorlandskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...