Gå til innhold

UtR-demonstranter outes på Twitter


VRK18

Anbefalte innlegg

Hvite nasjonalister som deltok i demonstrasjonene i Charlottesville outes i sosiale medier. Minst én har mistet jobben etter at identiteten ble avslørt. Om alle de som er outet er nazister eller bare vanlige nasjonalister vet jeg ikke, men uavhengig av om de er nazister eller ikke er det et interessant spørsmål om det er greit å oute og shame folk for dere politiske syn. Hva synes dere? Må man tåle dette når man deltar på arrangementer i offentligheten, eller er det en moderne form for gapestokk og en krenkelse av privatlivets fred?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde jeg vært leder for et firma og jeg fikk vite at en av mine arbeidskollegaer var aktivt medlem i f.eks KKK hadde jeg sparket han på sekundet. I min bok har det ikke noe med krenkelse på "privatlivet" å gjøre. Du representerer enda firmaet på en viss måte - vil jeg mene, om du da går rundt og tuller på TV med dine "ekstreme" meninger, lager poster på twitter/facebook, slår til en person her og der og lignende så ville ikke jeg ha jobbet med deg - eller vært i ditt nærvær.

Derimot om noen var litt glad i et annet norsk parti enn meg og mener noe annet om f.eks Lofoten/Ulvesituasjonen i Norge enn det jeg gjør så hadde jeg ikke trodd mindre om denne personen for det.

Det er jo mange forskjellige grader av dette da.

Endret av Bad Dog
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...