Gå til innhold

kutte i plast og plexi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann,

 

1.Jeg skal kutte et hull på den plasten (med usb portene) i fronten av kabinettet. Hva slags verktøy er det lurest å bruke?

 

2. Kan jeg kutte plexi med stikksag?

 

Mvh FrenChie

Ja du kan bruke stikksag... bare skaff deg et blad med fine tagger. (stålplateblad eller.no) og ha høy fart på saga når du begynner å sage... da sprekker det ikke eller kommer ripereller noe...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

plast kutting fuker nok fint med et borr, helst noe som er beregnet for pvc, om du ikke har det så gå for metall. hvis du skal sage, så er det lurt å kjøpe seg et PVC sagblad (beregnet for pvc altså)

når du skal kutte plexi med stikksag så bruker du og pcv blad, og det blir garantert masse oppflisete biter om du trykker sagen for fort fremmpver. Om du ikke maskerer hele plexi platen, så kan jeg garnatere deg riper, massvis. Men det funker fint å sage plexi, jeg sagde i allefall vekk deler av plexien på toppen av wather chill vannblokken min, og det gikk strålende, men måtte seff file litt etterpå.

Lenke til kommentar

forrige gang jeg sagde i plexi brukte jeg faktisk en håndsag. Resultatet blei ikke så verst, men litt mye stress fordi jeg brukte en håndsag med grove tagger. jeg ikke hadde noe annet for hånden akurat da, men hvis du får tak i en med finere tagger så tror jeg det skal gå ganske greit.

Men husk på å maskere skikkelig og å feste plata ordentlig på en eller annen måte før du begynner å sage.

 

edit: og plz.. ikke billigsagene til 50kr på maxbo :no: de svarte du får på clas ohlson er mye bedre

Endret av AutoExec
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...