Gå til innhold

hvor kjøpes plexi?


Anbefalte innlegg

jeg skal sette inn vindu i mitt chiefteg dragon fulltower, og da trenger jeg en stor plexi-plate. jeg har sett på microplex o.l. men de selger bare kits, og bare en spess størrelse. hvor kan man få tak i plexi plater med mål over 50x40?? ser etter ihvertfall 60x40 her...

 

skal også ha plexi på andre veggen, men det er bare et lite vindu, fra øverst bakerst ved PS, ned til bånn av PS, og fram til begynnelse av cd rommer.. dette sier vel kanskje 25x35 plate.

 

har dere ellers noen tips over hva jeg kan bruke til å lime platene med? jeg tenkte på limpistol, men det stivner vel før jeg får limt rundt hele? siden det ene vinduet skal være ganske stort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte av plexiglass av glassmesteren i min by! Der kan du få sota plexiglass, klart plexiglass, Og du kan få dem så store og akkruratt så tykke som du vil!! Bare se på gulesider.no etter en glassmester i ditt fylke! :)

 

Edit: Mange Mange skrivefeil :)

Endret av tobiass1
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte av plexiglass av glassmesteren i min by! Der kan du få sota plexiglass, klart plexiglass, Og du kan få dem så store og akkruratt så tykke som du vil!! Bare se på gulesider.no etter en glassmester i ditt fylke! :)

 

Edit: Mange Mange skrivefeil :)

Men da er prisen sinnsykt høy...

...så da må man bare prute ;)

 

Er jo heller ikke sikkert at Dimensionx synes det er for dyrt... jeg ville i alle fall tatt noen telefoner for å undersøke saken...

Lenke til kommentar

Da jeg fikset vindu i chieftec dragon midi, kjøpte jeg noe som kalles lexan, eller polycarbonat. Dette er veldig likt ''vanlig'' plexi (akryl) men det kule med lexan er at man kan bøye det ol. uten at det sprekker.

Lexanen kjøpte jeg på Pilkington i Trondheim, og du får sikkert tak i det i alle tilsvarende butikker. Det kostet ca 150 kr for 2mm som er mer enn tykt nok.

Lenke til kommentar

Den plexien jeg har laget mitt kabinett av, kommer fra et gammelt reklameskilt. Jeg fikk så mye jeg ville av hvit 4mm plexi (tok kanskje 2x4 meter!!). Nå forstår jeg at det ikke er hvit plexi du er på jakt etter, men det finnes muligheter. Butikker (gjerne klesbutikker) bruker mye plexi i sine utstillinger. En gang i halvåret eller noe slikt kaster de det de har brukt for å erstatte det med noe nytt. Sjekk rundt omkring. Jeg er sikker på at du kan finne noe gratis! I min maskin (som er ganske modda) har jeg nesten ikke brukt noe annet enn det jeg har fått gratis.

Lenke til kommentar

ingen dum ide, problemet er bare at det finnes ingen slike butikker som bruker mye plexi der hvor jeg bor. iallfall ikke som nærmest forbruksvare

 

glassmesteren i området mitt driver ikke med plexi ifølge kortet hans, men jeg kan jo ta kontakt personlig. INGEN som vet om en nettbutikk? kommer IKKE til å kjøpe de ferdige kitene på microplex e.l.

Lenke til kommentar

Ingen H&M eller noe slikt?

 

Jeg fant jo akkurat en link: Nor Rag maskin som er detaljister for Astrup. Det kan jo hende at de kan sende. Hvis de ikke har det du skal ha, må du støpe det selv. Det er jo faktisk en mulighet. Jeg har faktisk kjøpt inn litt to-komonents plexi-støp som man kan støpe i hvilken form man vil ;) . Det fikk jeg tak i på Panduro hobby på Karl Johan, men det har de sikkert flere plasser også.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte av plexiglass av glassmesteren i min by! Der kan du få sota plexiglass, klart plexiglass, Og du kan få dem så store og akkruratt så tykke som du vil!! Bare se på gulesider.no etter en glassmester i ditt fylke! :)

 

Edit: Mange Mange skrivefeil :)

Men da er prisen sinnsykt høy...

Da er prisen lavest!! Kjøp hos en glassmester!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...