Gå til innhold

Dawkins på Rubin Report


VRK18

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Morsomt og litt latterlig oppstyltet størrelse når man kaller en for "toppateist" og "toppintervjuer"- har sånne bedårende spesiell vesener noe mer rett i sine antakelser enn oss andre eller mer kvalifiserte spørsmål å stille?

 

Og ellers takk, jeg har hørt mer enn nok på den typen elendig underholdning

 

Troende er forøvrig litt søte med alle sine forskjellige guder og profeter, min pappa er sterkere enn din osv osv ..

 

;)

Lenke til kommentar

 

 

Morsomt og litt latterlig oppstyltet størrelse når man kaller en for "toppateist" og "toppintervjuer"- har sånne bedårende spesiell vesener noe mer rett i sine antakelser enn oss andre eller mer kvalifiserte spørsmål å stille?

Støttes hundre prosent... 

 

Men jeg tror det ligger i at religiøse er spesielt opptatt av hva topp ditt og topp datt sier og mindre opptatt av hva som blir sagt. De liker å bli tenkt for... For min del driter jeg i om det er jørgen hattemaker eller Richard Dawkins som sier noe, knekkende likegyldig for meg da jeg er opptatt av hva de sier, ikke hvem de er...

 

Er enig i mye Dawkins sier, men skulle ønske mannen klarte å si mer nei, da han noen ganger gjør mer skade enn gagn med sine uttalelser.. 

 

Han er heller ikke god på å forklare vitenskap på en kjapp og lettfattet måte når han må tenke fort, men veldig flink til det i sine bøker. Og her ligger jo forskjellen på ateister og apogeter, der førstnevnte må forklare en hel rekke ting for at folk skal forstå ting som sistnevnte bare kan slenge ut "Gud gjorde det!"... 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...