Gå til innhold

Blitskontroll


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg benytter Nissin Di700A blits m/Nissin Air1 kontroller ved ekstern blitsfotografering.

Det jeg lurer på er om det er mulig å kombinere dette oppsette med 2 orginale Nikon SB-700 blitser for å utvide belysningen? I så tilfelle; hvordan?

 

Takker på forhånd..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å finne noe vettugt om dette gitt og spesielt støtte for TTL. Så en som har prøvd å få dette til å fungere med Nikon SB modeller, og virket litt tilfeldig om det fungerte eller ikke. TTL er komplisert og som det meste annet så er det ingen standard, og det er grunnen til at Nikon sitt system ikke fungerer sammen med Canon og motsatt.

Det finnes alltid en plan B, og det er å kjøre SB-700 som slave (SU4 modus), men da må styrken settes manuelt.


http://www.nissindigital.com/2015/02/compatibility-chart-updated-air-1-commander-di700-a.html

Lenke til kommentar

Sant sant. Kan settes som slave. Å sette styrken manuelt er jo ikke så veldig mye bry i et slikt oppsett da blitsen blir statisk plassert i et lite ministudio.

Men det er vel bedre å utvide med Nissin sine egne blitser som støtter air1 kontrolleren.

Jeg er veldig fornøyd med hvordan den fungerer med en blits, og det er støtte for opp til 3 kanaler (blitser). Så å utvide med 2 stk. ekstra Di700A (eller lignende, kansje en kraftigere hvis det finnes?) er kansje heller veien å gå for at ting skal fungere optimalt.

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Anbefaler alltid å bruke manuell blitsstyring på oppsett med flere blitser (det blir fullstendig bingo ellers). Nissin fungerer sikkert fint det. Har ikke vært så ekstremt fornøyd med siste generasjoner Nikon blitser selv (de dør fort). Siste gode var SB-910 :)

 

Edit:

Med dør fort så snakker vi flere 1000 blits pr dag over en del måneder.  De gamle holdt opp mot 2 år; slutt på den tiden dessverre.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Ja det er mye "ekstra luksus" elektronikk i blitsene nå i forhold til før ja.

 

Bare blitsen, eller blitsene, utløses på riktig er jeg fornøyd.

Jeg justerer så si altid styrken manuelt siden det er mye lettere få likt resultat gang på gang. Alt annet er igrunn bingo som du påpeker. TTL er helt topp i farta, men i, eller til, studio bruk så så liker jeg følelsen av kontroll...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...