Gå til innhold

Fridykking, hjelp til å velge rett kg bly


Burgah.boy

Anbefalte innlegg

Hei, jeg driver mye fridykking på fri tiden og er en hobby jeg trives med. Jeg har nettop kjøpt meg en ny drakt, det er en beuchat rocksea 7mm to delt drakt i størrelse medium. Men når jeg skulle teste hvor mange kg bly jeg måtte ha. Så endte jeg med 12kg og det var ikke nåkk jeg har fortsatt mye oppdrift. Veier 73 kg og bruker Størelse medium, trenger hjelp!!

 

Vurderer å kjøpe bly vest i tillegg har dere noen tips til byvest og hvor mye den skal veie. Skal ha ankelodd også hvor mange gram/kilo skal jeg ha på vær fot?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Hva slag fridykking driver du med og hva er "gjennomsnitlig dybde?

Beveger du deg mye , eller sitter du stille og venter på vilt?

Fridykker du hele året, og hvor?

 

Din 7 mm, er den romslig på land? Hva med 10m og 20m? Det viktige er å ha en ettersittende drakt under vann. Er drakten ubehaglig trang på land, så er det bra.

 

En ettersittende 3mm er varmere enn en romslig 7 mm - på dypet.

Endret av CiaroScuro
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Er sikker på at jeg bruker 12 kg bly, er på rundt 5-7 meter, dykker rundt øya Frøya, er i ganske mye bevegelse pga plukker mye skjell og drakten er komfertabel på land. har prøvd den drakten i smal men da var det sånn akkurat at jeg fikk på meg med såpe vann men var ukomfertabel og hadde en så trang hette at jeg hadde problemer med å utlinge, og prøver å dykke året rundt

Endret av Burgah.boy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...