Gå til innhold

Bestilte DFDS tur Oslo-København med dama. Jeg er 21 hun er 19.


Anbefalte innlegg

Så nå at ledsageren må være minst 15 år eldre.

 

Da vi bestilte billettene og førte inn alder fikk vi absolutt ingen advarsel om at begge må være 20.

 

Turen er snart. Bestilte ikke avbestillingsgaranti... Hvor strenge er de på aldersgrensene? Hun fyller 20 i år. 

 

Edit: tur-retur

Endret av Ignorancus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring er at det er et myntkast om du kommer med eller ikke. Vi var 3 stk som dro da vi var 19 år .. vaktene slapp oss ikke på. Så kom kapteinen og titta på identifikasjon, titta på oss, tenkte seg godt om, og slapp oss på. Har dog aldri blitt stoppa ellers. Men har lest historier om andre som har. Så det virker veldig utydelig hvordan de håndhever det her.

 

Ring og spør. Får dere beskjed om at dere ikke kan bli med, prøv å selg billettene -100kr eller noe, på finn og facebook. Får dere ikke solgt, ta sjansen og dra inn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min erfaring er at det er et myntkast om du kommer med eller ikke. Vi var 3 stk som dro da vi var 19 år .. vaktene slapp oss ikke på. Så kom kapteinen og titta på identifikasjon, titta på oss, tenkte seg godt om, og slapp oss på. Har dog aldri blitt stoppa ellers. Men har lest historier om andre som har. Så det virker veldig utydelig hvordan de håndhever det her.

 

Ring og spør. Får dere beskjed om at dere ikke kan bli med, prøv å selg billettene -100kr eller noe, på finn og facebook. Får dere ikke solgt, ta sjansen og dra inn.

Takk. Har sendt de en mail, får ringe de på mandag.

 

Var litt dyre billetter da vi kjøpte beste rom tilgjengelig osv., så det blir litt kjipt hvis vi evt ikke får solgt. Men da gjør jeg som du sier og tar sjansen. Har skjønt det slik at regelen skal hindre opphopning av bråkete ungdom som skal på fyllatur, så håper det ordner seg. Tusen takk! 

Lenke til kommentar

Angående ditt siste poeng, så er jeg enig, og dere bør kanskje poengtére at dere -ikke- er der for å fylle og bråke, men for en rolig kvalitétstur som par, at det var en hyggelig overraskelse til samboeren din. Kanskje dere kan få en mail som dere kan printe ut og ta med som bevis på at dere har vært i kontakt med noen med autoritét til å slippe dere på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vi var en liten gjeng som skulle reise sammen tidligere i år, vi hadde ei som var 19 og som skulle fylle 20 en måned etter at vi skulle reise. Vi snakket med DFDS før vi bestilte og fikk beskjed om at det skulle gå greit og at de ikke er så A4 at de kommer til å nekte oss å komme på båten. Venninnen min ble nervøs før avreise og ville at jeg skulle ringe en gang til for å bekrefte dette etter at vi hadde bestilt turen. Da fikk vi plutselig beskjed om at dette ikke var tilfellet i det hele tatt, og at reglene er klare på at reisende uten voksen ledsager må være fylt 20 år. Så det endte opp med at vi måtte avbestille reisen.

 

Det kommer helt ann på personene du snakker med og møter på.

 

Hvis dere fortsatt vil reise og har penger og tid til det - så kan dere bestille tur retur, men ta en overnatting på hotell i København før dere reiser hjem igjen. Da er det lov til å være under 20 å reise. Det er bare direkte t/r hvor aldersgrensen er 20. Øvrige reiser er det 18 årsgrense.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...