Gå til innhold

[Løst] Hvordan finne ut av "Skjult nettverk"?


Anbefalte innlegg

Etter at jeg installerte ny ruter, ser jeg plutselig at det på pcen min ligger ett ekstra nettverk for tilkobling utenom de vanlige SSID jeg bruker som heter "Skjult nettverk" og har ett utropstegn etter seg? Ser også at det ligger under nettverk når jeg kjører Wifi Analyzer. Det kjører på samme kanal som hovedrouteren og ligger med ? foran Mac-adresse i dette programmet. Hva er dette egentlig? Noen som har opplevd dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Det kan være at du har installert skriverprogramvare. Disse programmene oppretter et WiFi, når programmet kjøres og du får mulighet å koble deg til skriveren.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Det gjør det. Kan ta litt tid, spørs hvor ofte listen over tilgjengelige WLAN oppdateres, men blir borte etterhvert.

Ligger der fortsatt. Det som er litt spesielt, er at der hvor det på de andre står leverandøren til ruter, feks azutek ett eller annet, står det på dette skjulte nettet <local admin> i wifi analyzer

Lenke til kommentar

Dersom du har slått av routeren, kan det ikke være den som gir dette. Har du noe annet som har WiFi? Extender, smart-TV, andre smartdingser? Ev nabo i nærheten? Du kan ev ta hovedsikringen i ditt hus, og blir det ikke borte da er det enten en nabo eller noe hos deg som går på batteri.

Lenke til kommentar

Dersom du har slått av routeren, kan det ikke være den som gir dette. Har du noe annet som har WiFi? Extender, smart-TV, andre smartdingser? Ev nabo i nærheten? Du kan ev ta hovedsikringen i ditt hus, og blir det ikke borte da er det enten en nabo eller noe hos deg som går på batteri.

Jeg restartet den bare først, siden jeg trodde det var skrivergreiene som hang igjen.

Etterpå nå lot jeg den være av en stund, da så jeg at denne mac-adressen plutselig hang seg på den andre ruteren og kopierte dens kanal, frekvens og mhz. Men nå kom den opp med navn. Nemlig Chromecast stue. Jeg mistenkte denne enheten fra starten av, men fant ikke noe mac adresse på selve enheten. Rart jeg ikke fant og kjente den igjen på klientslisten til hovedruteren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...