Gå til innhold

[Løst] Hvis jeg setter opp automatisk trekk til sparekonto


Gjest medlem-329093

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-329093

Hvis jeg setter opp automatisk trekk til sparekonto i annen bank, vil trekket dukke opp på listen over betalinger sammen med mine efakturaer og avtalegiroer i "betalinger" listen i DNB nettbank, og vil det stå mitt navn på betalingen i listen siden det er min konto det går til?

 

Litt forhistorie: Jeg skal opprette fast trekk til sparekonto som er separat fra kontoen min for uforutsette utgifter, og har sett mange videoer hvor psykologien bak "pay yourself first" forklares. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 Det svarer ikke på det du spør om, men sparing er lite lurt i dagens system. Så snart du har en bufferkonto bør du sette pengene dine inn i assets. La pengene dine jobbe for deg, så slipper du kanskje en dag å jobbe for noen andre. 

Endret av VR-katten
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Ok. :)

 

Jeg skal vurdere 50/50 fast aksjefondssparing og rentefondsparing men det blir ikke mye på hver. Men jeg må orientere meg først. Har laget månedlig trekk på 25% av netto månedsinntekt til superspar konto nå... bare fordi jeg ville ha en konto i DNB med bedre rente og uten binding. Og jeg har fordelt sparepengene mine på noen banker som ikke har noe med hverandre å gjøre. En god start.

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

 

Aksjemarkedet har steget mye nå i lang tid. Bedre å kjøpe seg kraftig inn når korreksjonen kommer?

 

Hvis den kommer og bunnen i neste korreksjon/krakk er lavere enn dagens nivåer, så er det bedre.

 

 

Lett å være etterpåklok :) Risikoen er større nå som prisen har gått mye opp. Man kan være heldig og at det fortsetter en stund til, men historisk sett har dette vært en ekstrem opptur. 

 

Anonymous poster hash: 781b2...089

Lenke til kommentar

 

 

Aksjemarkedet har steget mye nå i lang tid. Bedre å kjøpe seg kraftig inn når korreksjonen kommer?

Hvis den kommer og bunnen i neste korreksjon/krakk er lavere enn dagens nivåer, så er det bedre.

Lett å være etterpåklok :) Risikoen er større nå som prisen har gått mye opp. Man kan være heldig og at det fortsetter en stund til, men historisk sett har dette vært en ekstrem opptur.

 

Anonymous poster hash: 781b2...089

Egentlig ikke. Det har vært mange perioder med lik avkastning som de ulike aksjemarkedene har hatt siden mars 2009.

 

Anonymous poster hash: da127...c8a

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...