Gå til innhold

Hvorfor følger ikke de kristne GT?


Anbefalte innlegg

 

 

 

Det må være en smule trist å argumentere for noe som er så komplett ulogisk  IHS men deg om ditt :) Ha en videre fin dag... Hvis du bruker Bibelen istedet for andre ting så ser du kanskje ting klarere :)

 

Alle sitatene over er hente fra bibelen, Sofiemyr og her har du enda flere,

 

https://www.gotquestions.org/Jesus-physical-body.html

 

Jehovas vitner bare later som om de tror på det som står i bibelen, for å lure folk inn i sin sekt.

 

 

Må du kjøpe oblat for å komme til himmelen  ??????? hva koster den ?????

 

 

:w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Må du kjøpe oblat for å komme til himmelen  ??????? hva koster den ?????

 

Nei, ildsint du må bli ett med (ha del i) den kroppen du ikke tror har stått opp, den kroppen du ikke tror er i himmelen, dvs. Jesu Kristi kropp.

 

1 Kor 10:16 "Velsignelsens beger som vi velsigner, gir det ikke del i Kristi blod? Brødet som vi bryter, gir det ikke del i Kristi kropp? Fordi det er ett brød, er vi alle én kropp. For vi har alle del i det ene brød"

 

Joh 6:55 "min kropp er sann mat, og mitt blod er sann drikk. Den som spiser min kropp og drikker mitt blod, blir i meg og jeg i ham"

 

Prisen ? ditt liv !

 

Matt 10:39 "Den som finner sitt liv, skal miste det. Men den som mister sitt liv for min skyld, skal finne det."

Lenke til kommentar

 

 

Må du kjøpe oblat for å komme til himmelen  ??????? hva koster den ?????

 

Nei, ildsint du må bli ett med (ha del i) den kroppen du ikke tror har stått opp, den kroppen du ikke tror er i himmelen, dvs. Jesu Kristi kropp.

 

1 Kor 10:16 "Velsignelsens beger som vi velsigner, gir det ikke del i Kristi blod? Brødet som vi bryter, gir det ikke del i Kristi kropp? Fordi det er ett brød, er vi alle én kropp. For vi har alle del i det ene brød"

 

Joh 6:55 "min kropp er sann mat, og mitt blod er sann drikk. Den som spiser min kropp og drikker mitt blod, blir i meg og jeg i ham"

 

Prisen ? ditt liv !

 

Matt 10:39 "Den som finner sitt liv, skal miste det. Men den som mister sitt liv for min skyld, skal finne det."

 

 

Du sier nei, men hva er Oblat for noe ??????? må du ha godkjennelse av Paven ?

Lenke til kommentar

 

Du sier nei, men hva er Oblat for noe ??????? må du ha godkjennelse av Paven ?

 

Du mener nattverdsbrødet https://no.wikipedia.org/wiki/Nattverdsoblat

Det blir det samme som det "usyrede brød" som dere ikke spiser i det bakvendte antikristlige ritualet deres.

Paven ? Nei, men hvis du spiser av brødet på feil måte spiser du deg selv til doms.

 
1 Kor 11,27 "Den som spiser brødet eller drikker av Herrens beger på urett vis, gjør derfor urett mot Herrens kropp og blod. Enhver må prøve seg selv og så spise av brødet og drikke av begeret. For den som spiser og drikker uten å tenke på at det er Herrens kropp, spiser og drikker seg selv til doms"
Endret av IHS
Lenke til kommentar

Vi bruker ikke oblat men usyrede brød som han gav til sine disipler da han innstiftet minnehøytiden en gang i året. ( Påske ) Dette er  ( betyr ) mitt legeme ( Mark 14: 22 ) Brødet symboliserte hans eget syndfrie, kjødelige legeme. Det skulle han gi for at menneskeheten skulle ha håp om liv i framtiden og ved denne anledningen blir oppmerksomheten spesielt rettet mot det framtidige liv som det derved blir mulig å oppnå for dem som blir utvalgt til å arve det himmelske rike sammen med Jesus.

 

Da Jesus sendte vinen rundt til sine trofaste apostler , sa han: Dette er ( betyr ) mitt blod, paktens blod, som utøses for mange ( Mark 14:24 )  Vinen var et symbol på hans eget livsblod. Ved hjelp av hans utgytte blod kunne de som viste tro på at det gir soning for synd, få tilgivelse. Jesus la vekt på den renselse for synd som hans blod ville gjøre det mulig for hans framtidige medarvinger å oppnå. Hans ord viser også at den nye pakt mellom Jehova Gud og den åndsavlede kristne menighet ville tre i kraft ved hjelp av dette blod.

 

Hvem kan forsyne seg av brødet og vinen. Hvem var det som forsynte seg da Jesus innstiftet Herrens aftenmåltid like før han døde. Elleve trofaste etterfølgere som Jesus sa dette til: Jeg inngår en pakt med dere liksom min Far har inngått en pakt med meg om et rike. (Lukas 22:29 ) De var alle innbudt til å være sammen med Kristus i hans himmelske rike. ( Joh 14: 2-3 ) Alle som forsyner seg av brødet og vinnen i dag, bør også være slike som Kristus fører inn i denne pakten om et rike. Hvor mange er det som forsyner seg av symbolene. Jesus sa at det bare var en liten hjord som skulle få det himmelske rike som lønn. ( Lukas 12:32 ) Det fulle antall skulle være 144 000. ( Åp 14: 1-3 ) Utvelgelsen av denne gruppen begynte i år 33 e.kr. Det vil derfor være rimelig om det bare er ei lite antall som forsyner seg i dag.

Lenke til kommentar

Vi bruker ikke oblat men usyrede brød som han gav til sine disipler da han innstiftet minnehøytiden en gang i året. ( Påske ) Dette er  ( betyr ) mitt legeme ( Mark 14: 22 ) Brødet symboliserte hans eget syndfrie, kjødelige legeme. Det skulle han gi for at menneskeheten skulle ha håp om liv i framtiden og ved denne anledningen blir oppmerksomheten spesielt rettet mot det framtidige liv som det derved blir mulig å oppnå for dem som blir utvalgt til å arve det himmelske rike sammen med Jesus.

 

Da Jesus sendte vinen rundt til sine trofaste apostler , sa han: Dette er ( betyr ) mitt blod, paktens blod, som utøses for mange ( Mark 14:24 )  Vinen var et symbol på hans eget livsblod. Ved hjelp av hans utgytte blod kunne de som viste tro på at det gir soning for synd, få tilgivelse. Jesus la vekt på den renselse for synd som hans blod ville gjøre det mulig for hans framtidige medarvinger å oppnå. Hans ord viser også at den nye pakt mellom Jehova Gud og den åndsavlede kristne menighet ville tre i kraft ved hjelp av dette blod.

 

Hvem kan forsyne seg av brødet og vinen. Hvem var det som forsynte seg da Jesus innstiftet Herrens aftenmåltid like før han døde. Elleve trofaste etterfølgere som Jesus sa dette til: Jeg inngår en pakt med dere liksom min Far har inngått en pakt med meg om et rike. (Lukas 22:29 ) De var alle innbudt til å være sammen med Kristus i hans himmelske rike. ( Joh 14: 2-3 ) Alle som forsyner seg av brødet og vinnen i dag, bør også være slike som Kristus fører inn i denne pakten om et rike. Hvor mange er det som forsyner seg av symbolene. Jesus sa at det bare var en liten hjord som skulle få det himmelske rike som lønn. ( Lukas 12:32 ) Det fulle antall skulle være 144 000. ( Åp 14: 1-3 ) Utvelgelsen av denne gruppen begynte i år 33 e.kr. Det vil derfor være rimelig om det bare er ei lite antall som forsyner seg i dag.

Jehovas vitner forfalsker Jesu ord, når de putter inn (betyr) mellom hans ord, ildsint Som Paulus sier "den som spiser og drikker uten å tenke på at det er Herrens kropp, spiser og drikker seg selv til doms" (1 Kor 11,27)

 

Nattverden var heller ingen årlig begivenhet (som påske) det var en daglig begivenhet og er det fortsatt.

 

Apg 2,46 "Hver dag holdt de trofast sammen på tempelplassen, og i hjemmene brøt de brødet og spiste sammen med oppriktig og hjertelig glede"

Apg 20,7 "Den første dagen i uken var vi samlet for å bryte brødet" 

 

Dette er tallet 144.000 som er symbolsk, akkurat som alle de andre tallene i åpenbarings boken. Alle kristne er prester og konger i hans rike (administrasjon)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Det er innlysende at det her må være tale om å spise og drikke i billedlig forstand, hvis ikke, ville den som gjorde det, krenke Guds lov. (1.Mos 9:4 og Apg 15: 28-29 )  ( Kannibalisme )

 

Å feire minnehøytiden ( minne om Jesu død )en gang i året harmonerer også med det at Herrens aftensmåltid ble innstiftet på årsdagen for jødenes påskefest, en årlig høytid som jøder, som var blitt kristne, ikke lenger behøvde å feire.

Lenke til kommentar

Det er innlysende at det her må være tale om å spise og drikke i billedlig forstand, hvis ikke, ville den som gjorde det, krenke Guds lov. (1.Mos 9:4 og Apg 15: 28-29 )  ( Kannibalisme )

Å sidestille Jesu blod med dyre blod, er bare noe et Jehovas vitne kan gjøre, du aner ikke hvor ført bak lyset du er.

 

Jesus er ikke et dødt menneske, ildsint

 

Joh 6,51 "Jeg er det levende brød som er kommet ned fra himmelen"

 

De kristne blir selv levende mennesker, når de spiser det levende menesket Jesus Kristus.

 

Joh 6,57 "Slik den levende Far har sendt meg og jeg lever ved ham, slik skal også den som spiser meg, leve ved meg. Dette er det brød som er kommet ned fra himmelen, ikke det som fedrene spiste, de som døde. Den som spiser dette brødet, skal leve i all evighet

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Må du kjøpe avlat for å komme til himmelen ?

Nei, først må Gud bli din Far, ved at du blir født på ny (av Gud) og blir Guds barn. Da vil du både se Guds rike og komme inn i Guds rike og kunne sitt til bords og spise og drikke med alle de andre i himmelriket, Ildsint 

 

Matt 5,20 "Ja, jeg sier dere: Dersom ikke deres rettferdighet langt overgår de skriftlærdes og fariseernes, kommer dere aldri inn i himmelriket"

 

Matt 13,43 "Da skal de rettferdige skinne som solen i sin Fars rike"

 

Matt 19,23 "Jesus sa til disiplene: «Sannelig, jeg sier dere: Det er vanskelig for en som er rik, å komme inn i himmelriket. Ja, jeg sier dere: Det er lettere for en kamel å gå gjennom et nåløye enn for en rik å komme inn i Guds rike.» Da disiplene hørte dette, ble de helt forskrekket og spurte: «Hvem kan da bli frelst?» Jesus så på dem og sa: «For mennesker er dette umulig, men for Gud er alt mulig"

 

Matt 19,3 "Sannelig, jeg sier dere: Uten at dere vender om og blir som barn, kommer dere ikke inn i himmelriket"

 

Joh 3:3 "Jesus svarte: «Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Den som ikke blir født på ny, kan ikke se Guds rike.»  «Hvordan kan en som er gammel, bli født?» sa Nikodemus. «Kan noen komme inn i mors liv igjen og bli født for andre gang?»  Jesus svarte: «Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Den som ikke blir født av vann og Ånd, kan ikke komme inn i Guds rike."

 

Matt 8,11 "Det sier jeg dere: Mange skal komme fra øst og fra vest og sitte til bords med Abraham og Isak og Jakob i himmelriket."

 

Luk 13:29 "Fra øst og vest og fra nord og sør skal mennesker komme og sitte til bords i Guds rike."

 

Luk 22:29 "nå overdrar jeg riket til dere, slik som min Far har overdratt det til meg, for at dere skal spise og drikke ved mitt bord i mitt rike"

 

Med andre ord, ikke akkurat hva Jehovas vitner sier du må gjøre.

 

5wdvk4.jpg

Endret av IHS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I 1877 utgav den kjente russiske komponisten Modest Musorgskij et korverk som var basert på en beretning fra de bibelske land. Jeg har skrevet en bibelsk scene, Jesus Navinus ( Josva ), skrev han til en venn. Den er helt i overensstemmelse med Bibelen og den følger til og med ruten til Navinus sieierstog gjennom kanaan. også i andre komposisjoner, deriblant Sankeribs nederlag, gjorde Musorgskij bruk av bibelske temaer og personer.

 

Det er verdt å merke seg at Musorgskij både i Jesus Navinus og i 1874 utgaven av Sankeribs nederlag omtaler Gud ved å bruke den russiske uttalen av det guddommelige navn. Dette navnet forekommer nesten 7000 ganger i De hebraiske skrifter, der det er representert ved fire konsonanter ( JHWH ) Disse verkene av Musorgskij viser altså at Guds bibelske navn - Jehova - var kjent i russiske samfunnet lenge før det 20. århundre. Dette er virkelig på sin plass, siden Jehova selv sa til Moses: Dette er mitt navn til uavgrenset tid og dette er mitt minne-navn fra generasjon til generasjon. ( 2. Mosebok 3: 15 )

Endret av ildsint
Lenke til kommentar

I 1877 utgav den kjente russiske komponisten Modest Musorgskij et korverk som var basert på en beretning fra de bibelske land. Jeg har skrevet en bibelsk scene, Jesus Navinus ( Josva ), skrev han til en venn. Den er helt i overensstemmelse med Bibelen og den følger til og med ruten til Navinus sieierstog gjennom kanaan. også i andre komposisjoner, deriblant Sankeribs nederlag, gjorde Musorgskij bruk av bibelske temaer og personer.

 

Det er verdt å merke seg at Musorgskij både i Jesus Navinus og i 1874 utgaven av Sankeribs nederlag omtaler Gud ved å bruke den russiske uttalen av det guddommelige navn. Dette navnet forekommer nesten 7000 ganger i De hebraiske skrifter, der det er representert ved fire konsonanter ( JHWH ) Disse verkene av Musorgskij viser altså at Guds bibelske navn - Jehova - var kjent i russiske samfunnet lenge før det 20. århundre. Dette er virkelig på sin plass, siden Jehova selv sa til Moses: Dette er mitt navn til uavgrenset tid og dette er mitt minne-navn fra generasjon til generasjon. ( 2. Mosebok 3: 15 )

Akkurat som Jehovas vitner har lurt deg bort fra Herrens bord, har de også lurt deg bort fra Herrens navn.

 

Apg 4:10 "ved navnet til Jesus Kristus, nasareeren, han som dere korsfestet, men som Gud reiste opp fra de døde. Han er steinen som ble vraket av dere bygningsmenn, men som er blitt hjørnestein. Det finnes ikke frelse i noen annen, for under himmelen er det ikke gitt menneskene noe annet navn som vi kan bli frelst ved."

 

Fil 2:9 "Derfor har også Gud opphøyd ham til det høyeste og gitt ham navnet over alle navn. I Jesu navn skal derfor hvert kne bøye seg, i himmelen, på jorden og under jorden"
 
Legger du merke til at det er mye i bibelen du ikke tror på, fordi du er et Jehovas vitne. Ildsint?
Endret av IHS
Lenke til kommentar

Du vil ikke skrive om avlatshandelen som gjorde kirke makt og rikdom 

 

Det var på Konstantins tid at kristenheten, slik vi kjenner den i dag, begynte å ta form. Den degenererte form for kristendom som hadde slått rot, var fra da av ikke lenger bare en religion. Den var en del av staten og dens ledere spilte en viktig rolle i politikken. Etter hvert brukte den frafalne kirke sin politiske makt på en måte som var fullstendig i strid med Bibelens kristendom og den medvirket til at Bibelen ble truet. 

 

Paven ville ikke at Bibelen skulle foreligge på andre språk enn latin. Dens innhold skulle holdes skjult og ikke oversettes til vanlige folks språk. Hvis den blir oversatt andre språk, ville det bli avslørt at avlatshandelen var svindel.

Lenke til kommentar

 

 

Du sier nei, men hva er Oblat for noe ??????? må du ha godkjennelse av Paven ?

 

Du mener nattverdsbrødet https://no.wikipedia.org/wiki/Nattverdsoblat

Det blir det samme som det "usyrede brød" som dere ikke spiser i det bakvendte antikristlige ritualet deres.

Paven ? Nei, men hvis du spiser av brødet på feil måte spiser du deg selv til doms.

 
1 Kor 11,27 "Den som spiser brødet eller drikker av Herrens beger på urett vis, gjør derfor urett mot Herrens kropp og blod. Enhver må prøve seg selv og så spise av brødet og drikke av begeret. For den som spiser og drikker uten å tenke på at det er Herrens kropp, spiser og drikker seg selv til doms"

 

 

 

Hvordan spiser du og drikker av begeret, og hva betyr det å være ETT med kristi kropp?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

:w00t:

 

;)

 

 

Tror Jesus på Gud ?

 

 

Absolutt!:)

 

Det er mange som tror at faderen og sønnen er den samme, men hvem sønn er vel sin far? Jesus er en del av Gud, akkurat som vi mennesker er det. Jesus sa selv til dem som ville tilbe ham at det var feil, og at det er faderen, altså Gud skaperen selv som skal tilbedes. Jesus var Guds salvede. Åp 12,10

Lenke til kommentar

I 1877 utgav den kjente russiske komponisten Modest Musorgskij et korverk som var basert på en beretning fra de bibelske land. Jeg har skrevet en bibelsk scene, Jesus Navinus ( Josva ), skrev han til en venn. Den er helt i overensstemmelse med Bibelen og den følger til og med ruten til Navinus sieierstog gjennom kanaan. også i andre komposisjoner, deriblant Sankeribs nederlag, gjorde Musorgskij bruk av bibelske temaer og personer.

 

Det er verdt å merke seg at Musorgskij både i Jesus Navinus og i 1874 utgaven av Sankeribs nederlag omtaler Gud ved å bruke den russiske uttalen av det guddommelige navn. Dette navnet forekommer nesten 7000 ganger i De hebraiske skrifter, der det er representert ved fire konsonanter ( JHWH ) Disse verkene av Musorgskij viser altså at Guds bibelske navn - Jehova - var kjent i russiske samfunnet lenge før det 20. århundre. Dette er virkelig på sin plass, siden Jehova selv sa til Moses: Dette er mitt navn til uavgrenset tid og dette er mitt minne-navn fra generasjon til generasjon. ( 2. Mosebok 3: 15 )

 

Guds navn kan ikke uttales ildsint. Det er skapelsens ord som ble til skapelsen av universet og mennesket. Hvordan uttale alt som er skapt i ett ord? Det er umulig for dem som ikke er allmektig. Guds navn er uutsigelig og er navnet over alle navn, men han har mange kallenavn.

 

Gudebildet i verden er komplekst - IS RA EL f.eks, betyr så vidt jeg har forstått at RA er gud

 

Ordet gud er ikke noe navn i seg selv det heller, men er en betegnelse. Det finnes mange guder i verden og det finnes dem som kaller Satan for sin gud, så når de sier at de tror på gud, så lyver de ikke...

 

Ordet "gud" er den ene halvdel av de to ordene som henger like sammen som "mann og kvinne", nemlig "gud og gudinne". Det er derfor rart at gud er èn og bare mann... Det gir et missvisende bilde. Det finnes ingen mann uten kvinnen, og det finnes ingen fader uten at det også er en moder, og igjen, finnes gud, så finnes det også en gudinne. Man kan ikke skille disse ordene. Det er enheter.

 

Så enten finnes det også en moder, ellers så har vi helt feil begreper.

Endret av ved verdens ender
Lenke til kommentar

 

1 Kor 11,27 "Den som spiser brødet eller drikker av Herrens beger på urett vis, gjør derfor urett mot Herrens kropp og blod. Enhver må prøve seg selv og så spise av brødet og drikke av begeret. For den som spiser og drikker uten å tenke på at det er Herrens kropp, spiser og drikker seg selv til doms"

 

 

Hvordan spiser du og drikker av begeret, og hva betyr det å være ETT med kristi kropp?

 

Du spiser og drikker Jesu Kristi kropp og blod i form av brød og vin i kirken. Når du gjør det blir Jesu Kristi kropp en del av din kropp og du blir en del av Jesu Kristi kropp.

 

1 Kor 10,15 "Jeg taler til dere som til forstandige mennesker. Bedøm selv det jeg sier! Velsignelsens beger som vi velsigner, gir det ikke del i Kristi blod? Brødet som vi bryter, gir det ikke del i Kristi kropp? Fordi det er ett brød, er vi alle én kropp. For vi har alle del i det ene brød"

Lenke til kommentar

 

I 1877 utgav den kjente russiske komponisten Modest Musorgskij et korverk som var basert på en beretning fra de bibelske land. Jeg har skrevet en bibelsk scene, Jesus Navinus ( Josva ), skrev han til en venn. Den er helt i overensstemmelse med Bibelen og den følger til og med ruten til Navinus sieierstog gjennom kanaan. også i andre komposisjoner, deriblant Sankeribs nederlag, gjorde Musorgskij bruk av bibelske temaer og personer.

 

Det er verdt å merke seg at Musorgskij både i Jesus Navinus og i 1874 utgaven av Sankeribs nederlag omtaler Gud ved å bruke den russiske uttalen av det guddommelige navn. Dette navnet forekommer nesten 7000 ganger i De hebraiske skrifter, der det er representert ved fire konsonanter ( JHWH ) Disse verkene av Musorgskij viser altså at Guds bibelske navn - Jehova - var kjent i russiske samfunnet lenge før det 20. århundre. Dette er virkelig på sin plass, siden Jehova selv sa til Moses: Dette er mitt navn til uavgrenset tid og dette er mitt minne-navn fra generasjon til generasjon. ( 2. Mosebok 3: 15 )

 

Guds navn kan ikke uttales ildsint. Det er skapelsens ord som ble til skapelsen av universet og mennesket. Hvordan uttale alt som er skapt i ett ord? Det er umulig for dem som ikke er allmektig. Guds navn er uutsigelig og er navnet over alle navn, men han har mange kallenavn.

 

Gudebildet i verden er komplekst - IS RA EL f.eks, betyr så vidt jeg har forstått at RA er gud

 

Ordet gud er ikke noe navn i seg selv det heller, men er en betegnelse. Det finnes mange guder i verden og det finnes dem som kaller Satan for sin gud, så når de sier at de tror på gud, så lyver de ikke...

 

Ordet "gud" er den ene halvdel av de to ordene som henger like sammen som "mann og kvinne", nemlig "gud og gudinne". Det er derfor rart at gud er èn og bare mann... Det gir et missvisende bilde. Det finnes ingen mann uten kvinnen, og det finnes ingen fader uten at det også er en moder, og igjen, finnes gud, så finnes det også en gudinne. Man kan ikke skille disse ordene. Det er enheter.

 

Så enten finnes det også en moder, ellers så har vi helt feil begreper.

 

Jeg mistenker at IHS har to brukere :D Guds navn kan så visselig uttales - språk vil selvsagt endre uttalen ;). Jesu navn uttales på hundrevis av forskjellige måter og vi takker da i hans navn? Poenget er at vi relaterer oss til Gud/Jahve/Jehova som en person - han ber oss om å nærme oss ham - da gjør vi det ved å lære ham å kjenne - og ved å tiltale ham ved navn blir han umiddelbart næremere <3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...