Gå til innhold

Hvordan setter jeg NAT til open ?


Anbefalte innlegg

Har problemer med GTA V online og får ikke spilt i mer en 10-20 min før jeg blir kasta ut av session eller havner i sessions alene. 

 

Har fått svar fra support ( rockstar ) og de sier at jeg må sette NAT type to open

 

dette sto i mailen blant annet. Hvordan gjør jeg det ? ( Jeg har altibox, Hjemmesentralen er av type: zyxel p-2812)

 

We are sorry that the issue is not resolved. If you use an ADSL connection, see if dialing a PPPoE connection from the console improves the NAT Type and Also, check what is the NAT type on your connection. If the NAT type is strict please try changing it to moderate or open.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beskjeden du fikk om å endre til PPPoE kan du ignorere, fungerer ikke når du har fiber.

 

  1. Finn IPen til konsollen din. Den finner du enklest i menyene til konsollen din. Starter høyst sannsynligvis på "192.168.10", så du trenger å finne talle(ne) som står etter siste punktumen.
  2. Logg inn på "Mine Sider" hos Altibox, for å sette opp regler for portviderekobling/port forwarding
    (Veiledning finner du her: https://www.altibox.no/faq/hvordan-setter-jeg-opp-portviderekobling-port-forwarding-min-hjemmesentral/ )
    Mulig du på ca. samme plass har mulighet til å gi konsollen din en statisk IP. Det kan i tilfelle spare deg for potensielle problemer senere :)
  3. Åpne disse portene til IPen til konsollen din. Hvilke porter kommer an på hvilken konsoll du har. Se veiledning for din konsoll her: https://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/200525767-GTA-Online-Connection-Troubleshooting

PS. Porter som port 80 og 443 tviler jeg på at du trenger å lage noen port forward regel til. Bare gjør det om resten ikke fungerer.

En brannmur funker på den måten at den blokkerer all innkommende trafikk den ikke allrede har fått beskjed om at den skal slippe inn. Normalt når man setter igang et spill el. så vil spillet gi beskjed til brannmuren om at den forventer innkommende trafikk på nødvendige porter. Når det gjøres, vet brannmuren at den skal tillate den innkommende trafikken, i tillegg til at ruteren vet hvilken enhet på nettverket som trafikken skal sendes til (som er noe NAT holder styr på). Om dette av en eller annen grunn ikke funker, så må man sette opp en port forward regel. Da gir man beskjed til brannmuren om at all trafikk på de portene du oppgir alltid skal tillates, og samtidig beskjed til NAT om at trafikken alltid skal sendes direkte til den IPen du skriver inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...