Gå til innhold

LTE er komplett. Alle frekvensbåndene er i bruk.


Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 9 måneder senere...

 

Sjekk Telias sender i Ørje, på finnsenderen.no. Det er det nå LTE på 900 og 2100-båndet, og Telia har dermed 4G på alle fem båndene som brukes til mobiltelefoni i Norge: 800, 900, 1800, 2100 og 2600 MHz.

 

3G finner vi på 900 og 2100, mens 2G er redusert til en museumsgjenstand som kun finnes på 900. På 900 må 2G altså dele plassen med 3G og 4G.

2G trenger knapt trafikk lenger de stedene der Telia har alternative frekvenser å gå på. Det er vel omtrent bare m2m utstyr og noen gamle nisser som fortsatt har gamle nokia telefoner, som fortsatt kun henger på 2G oppi der.

 

For min del er det svært, svært sjeldem telefonen hopper til 2G. Det er i heisen i blokka mi og uti gokk i østfold.

Hei. Dette er en gammel tråd. Jeg vil bare si at her på jessheim der jeg bor har 4g utrolug lave signaler styrke. Hjemme får jeg kunn 1 signal strek på mobilen mens gsm fult. Husk at jo høyere frekvenser jo kortere rekkevidde får du. Gsm trenger ferre antenner å mindre ut watt i forhold til 4g. Samme gjelder dab+ vs fm radio.

Jeg syns det er fint at GSM fortsatt fins. Ikke kun med tanke på signalstyrke men også di som bruker eldre telefoner. Jeg bruker gsm mye på minn smart tellefon. Lenge leve GSM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...