Gå til innhold

[Løst] Narkotikapolitikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet. Jeg har jo selv trukket fram bla. alkohol som eksempel på farlige varer som er fult legalisert. Men som jeg nevnte er ikke flertallet av befolkningen for legalisering av narkotiske stoffer, ikke engang så latterlig svake stoffer som hasj og marihuana. Og da frykter politikerne å miste makt og posisjon så de danser etter det flertallet av velgerne er for.

 

Det er selvsagt en komplett idiotisk "politikk"! Når alkoholholdig drikke med 60% alkohol skal være tillat, hvorfor skal ikke dette (heroin) være tillat?

 

post-131018-0-97927900-1500502753_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

....Og da frykter politikerne å miste makt og posisjon så de danser etter det flertallet av velgerne er for.

Ja det er konsekvensen av et parlamentarisk system, også kjent som flertallstyranniet.

 

Det er selvsagt en komplett idiotisk "politikk"! Når alkoholholdig drikke med 60% alkohol skal være tillat, hvorfor skal ikke dette (heroin) være tillat?

Det er ingen rasjonell grunn for det. Hele politikken er basert på følerier, synsing og ikke sjelden ren og skjær gjetting.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg vet. Jeg har jo selv trukket fram bla. alkohol som eksempel på farlige varer som er fult legalisert. Men som jeg nevnte er ikke flertallet av befolkningen for legalisering av narkotiske stoffer, ikke engang så latterlig svake stoffer som hasj og marihuana. Og da frykter politikerne å miste makt og posisjon så de danser etter det flertallet av velgerne er for.

 

Det er selvsagt en komplett idiotisk "politikk"! Når alkoholholdig drikke med 60% alkohol skal være tillat, hvorfor skal ikke dette (heroin) være tillat?

 

 

Det er vel faktisk et menneskerettighetsbrudd og samtidig så skaper man et fremtidig problem både innenlands og utenlands. (kriminalitet/terror).  Det er skummelt å tenke på at de stoffene som er lovlige i Norge er også de mest toksiske(tobakk/alkohol).

Akkurat som om en forhøyet skatt endrer disse stoffenes kjemiske struktur og at de ved inntak blir sunne og noe kroppen trenger.  

Kanskje det finnes andre avhengigheter vi burde se nærmere på, som f.eks. makt-misbruk? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...